Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

LCD Controller Driver board van juiste spanning voorzien

Pagina: 1
Acties:

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 17:09

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
Ik heb een T.VST56 LCD Controller Driver Board kit besteld (en ontvangen) om het LTN184HT03 LCD panel uit een HP Pavilion dv8-1200ed (WN902EA) aan te sturen om, op termijn, een smart mirror te maken. Ik zie echter nu pas (na ontvangst natuurlijk :F ) dat ik een 12V 3A (of 4A) voeding nodig heb om dat ding te voeden. Nu heb ik de power-brick van die laptop nog liggen maar die is natuurlijk 18.5V en 6.5A (120W)... met natuurlijk ook nog eens de verkeerde maat barrel-plug. Ik neem aan dat ik die niet kan gebruiken, ook niet als ik 'm voorzie van de juiste plug?

Want het alternatief is dan een adapter bestellen en, potdorie, die krengen zijn nog duur* :X Dat hakt wel even in m'n budget. Voor dat geld (zeg €25 voor die controller + wat verzendkosten + €22 voor een adapter) had ik ook een (groter ook nog eens) 2e hands tv'tje / monitortje op de kop kunnen tikken (of zelfs één van de paar oude monitoren die hier nog rondslingeren kunnen gebruiken) en me een boel moeite kunnen besparen (was overigens sowieso wel slimmer geweest achteraf :P Maar dat bedenk je pas nadat je zo'n controller besteld hebt uiteraard :+ ).

Wat zijn mijn opties? Ik heb 't hele huis ondersteboven gedraaid en elke 'wall wart' (adapter) en power-brick omgekeerd en ik heb niets van 12V / 3+A (of ik moet de voeding van de Wii van de kids jatten :X ). Ik ga ook niet liggen klooien met PC voedingen o.i.d. waarvan ik nog wel e.e.a. heb liggen. Ik wil eigenlijk een klein, compact, blokje o.i.d. hebben want ik wil m'n spiegel frame niet te diep hoven maken. Misschien is er hier nog iemand die een goed idee heeft? Of moet Robbie maar niet zo krenten en gewoon een adapter bestellen?

* voor bepaalde definities van 'duur' uiteraard ;)

[Voor 4% gewijzigd door RobIII op 04-11-2018 20:46]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• memphis
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 17:13

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Effe op Ebay, banggood Aliexpres zoeken naar PSU B6 charger. Kom je 12v 5A voedingen voor een scheintje tegen

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
Mja, dat vind ik dan typisch een dingetje dat ik liever niet van dergelijke sites haal; call me crazy :X Ik denk dat ik toch maar wat extra centjes neertel. Zit er te diep in nu om m'n keutel in te trekken. Ik slaap er nog een nachtje over; met wat geluk komt iemand alsnog met de gouden tip :P

[Voor 17% gewijzigd door RobIII op 04-11-2018 21:58]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• tafkaw
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 08:59
De voeding van een xbox360 is denk ik wel wat je wil. Kringloop/Marktplaats/etc.

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
Hmm, dat klinkt interessant, maar... die plug is geen simpele +/- barrel-plug. Zit daar wel een pin op die de gevraagde (minimale) 3A kan leveren?

Edit: ik ben dat ding wat nader aan 't bekijken en ik zie (o.a.) een PWR_Enable pin... dat lijkt me al "te ingewikkeld" voor mijn doeleinden, niet? Daarbij is zo'n ding eigenlijk nog vrij groot... maar zo verder zoekend zijn de meeste voedingen van zulk 'kaliber' wel vrij fiks.

[Voor 11% gewijzigd door RobIII op 04-11-2018 22:39]

Over mij

• memphis

memphis

Extra dc-dc buck converter om de 19v laptopvoeding terug te brengen naar 12v?

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Voor <10 euro een 12V DC 3-4A voeding via BG, AE. (moet je wel een paar weken geduld hebben)
Of je bestelt zo'n voeding, tussen de 10-15 euro, via amazon.de (heb je 'm snel in huis)
BTW: waar denk je dat allekabels dat soort voedingkjes vandaan haalt? Ik bedoel maar... O-)

Of je gaat zoeken bij de lokale kringloop naar iets wat geschikt is. Maar een andere steker moet toch geen probleem zijn?

[Voor 13% gewijzigd door ehtweak op 04-11-2018 23:30]

Mooie Plaatjes   

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14:25

Brahiewahiewa

boelkloedig

als het ècht goedkoop moet, kun je ook nog overwegen om die power brick open te slopen en de feed back loop te onderscheppen, zodanig dat er twaalf volt uit komt. Meestal bestaat die feed back loop uit een spanningsdeler over de uitgangsspanning die dan wordt vergeleken met een lagere referentie spanning.
qua vermogen moet-ie dat makkelijk kunnen trekken. Het rendement zal iets minder zijn, though

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17:38

Damic

Afwezig soms

@RobIII die barrel plug van die laptop lader is wrs een 3 pins (binnenkant+, buitenkant- en center pin is wrs een "data" pin).

Je zou die kunnen proberen :D en voor die xbox360 power brick: https://www.instructables...0-PSU-into-a-12v-lab-PSU/

[Voor 26% gewijzigd door Damic op 05-11-2018 18:56]

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
Damic schreef op maandag 5 november 2018 @ 18:54:
@RobIII die barrel plug van die laptop lader is wrs een 3 pins (binnenkant+, buitenkant- en center pin is wrs een "data" pin).
Nee, zit geen pin in. Is gewoon een (groter) gat dan een doorsnee (weet even de maat niet) barrel plug.
Brahiewahiewa schreef op maandag 5 november 2018 @ 07:26:
als het ècht goedkoop moet, kun je ook nog overwegen om die power brick open te slopen en de feed back loop te onderscheppen, zodanig dat er twaalf volt uit komt. Meestal bestaat die feed back loop uit een spanningsdeler over de uitgangsspanning die dan wordt vergeleken met een lagere referentie spanning.
qua vermogen moet-ie dat makkelijk kunnen trekken. Het rendement zal iets minder zijn, though
Mja, dat is een optie maar 't rendement (en dan bedoel ik meer de arbeid die ik ermee heb) is dan negatief t.o.v. een adapter kopen :P

Er ligt op de zaak nog een grote doos vol adapters; die zal ik nog eens omkeren een dezer dagen en anders denk ik dat ik maar een nieuwe koop.

[Voor 6% gewijzigd door RobIII op 05-11-2018 18:58]

Over mij

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17:38

Damic

Afwezig soms

Ha de oude bricks, gewoon even meten wat eruit komt als er niets aanhangt ;)

ps. zie mijn vorige post voor de xbox360 brick

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• ronnie vd
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14-06 19:48
Met een step down converter?
DC CC 9A 300 w Step Down Buck Converter 5-40 v Om 1.2-35 v Power module
https://s.click.aliexpress.com/e/STDyEAc

• wildpicture
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 11-06 14:06
Ik heb een soortgelijke vraag. Uit een oude kapotte laptop heb ik het LCD scherm gehaald en via Aliexpress een driverboard besteld. Dat kwam net aan en ik zag ook dat ik een 12V 3A of 12V 4A voeding nodig heb. Het enige dat ik hier nog heb liggen, is een paar 12V 2A voedingen. Ik heb al eerder meerdere kleinere LCD schermen (3.5" tot 10.4") op deze wijze aangesloten maar die vroegen allemaal 5V en kon ik gewoon via aparte voeding of via een USB poort voeden.

Nu zijn 12V 4A voedingen inderdaad niet erg duur en kan ik er wel eentje bestellen. Alleen moet ik dan weer een paar dagen wachten. Ik ben geen electronicus en vroeg me af wat er gebeurt als ik die voeding van 2A aansluit. Werkt het dan gewoon niet? Of gaat er dan van alles kapot?

• mclegodude
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 13:33
voeding kan het gevraagde stroom niet leveren, als het een goeie voeding is sluit hij zichzelf af en gebeurt er niks, als het een troepvoeding is brandt hij door door te hoge stroomvraag.

• wildpicture
De 12V 2A voeding die ik hier heb liggen is een hele simpele stekkervoeding die bij een externe HD zat. Ben bang dat die eerder doorbrandt dan afschakelt.

Het driverboard is deze: https://nl.aliexpress.com/item/1005001350591284.html

Ik denk dat ik maar een goede aparte voeding bestel. Kost 12-14 euro, maar er komen wel weer verzendkosten bij.

[Voor 19% gewijzigd door wildpicture op 02-06-2021 11:27]

• memphis

memphis

Of je loopt even naar de kringloopwinkel waar ze vaak bakken vol met voedingen hebben.

• wildpicture
Bij het zoeken op internet naar een nieuwe voeding, kwam ik voedingen tegen die bedoeld waren voor LED strips. Toen bedacht ik me dat ik ook zo'n LED strip heb en daar zat ook een voeding bij. En inderdaad een voeding van 12V 3A. Met deze voeding gaf het scherm echter geen beeld. Af en toe flikkering en de power-LED knipperde.

Ongeduldig als ik ben, heb ik toch even een paar andere voedingen geprobeerd:
12V 2A : werkte perfect
12V 1A : werkte perfect

De voedingen maar even kort geprobeerd om ze niet door te laten branden. Dat werkte prima om te zien of ik het scherm via HDMI op een pc kon gebruiken. En net lang genoeg om uit te puzzelen hoe ik het scherm-menu om kon zetten van Chinees naar Engels. :)

Toen even gemeten welk voltage er uit de verschillende voedingen kwam:
12V 3A : 11.93 V
12V 2A : 11.98 V
12V 1A : 12.16 V

Het niet werken van de 3A voeding lijkt er aan te liggen dat deze voeding net te weinig spanning geeft. Kan die conclusie kloppen ?

• Tadango
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 17:18
Nee, ik denk dat die led voeding geen zuivere spanning afgeeft en het scherm kan daar niet mee weg. Die zijn vaak bedoeld voor constante belastingen zoals een led.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True