Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Vervanging moederbord maar welke?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• zuiverekoffie
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 07-03 22:23
Hallo, mijn moederbord is aan vervanging nodig, ik wil graag dezelfde weer hebben maar kan dit type nergens meer te koop vinden.
Het rare is ook nog dat als ik (met mijn zeer gelimiteerde kennis) ga zoeken naar een vervanger, ik op de socket-type vast loop.

Hieronder mijn CPU-Z screens;

Ik zie dus socket 1150 maar daar zijn dus vrijwel geen moederborden van te vinden. Verder hebben ze allemaal maar 2 RAM slots en mijn oude heeft er 4, enz.

Weet iemand welk type moederbord ik moet hebben zodat ik ze zonder problemen kan wisselen?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via zuiverekoffie op 04-11-2018 18:18)

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@zuiverekoffie Koop maar eerst een andere betere voeding(beste nieuwe) als je wilt overclocken kun je in V&A wel een Z97 of Z87 moederbord vinden, maar probeer het eerst met een nieuwe voeding. kijk hier maar eens,evt 550 w weet verder niet wat je aan gear gebruikt product: BitFenix Formula Gold edit: gebruik je wel dezelfde RAM modules ? staat me ook iets van bij dat dit bord problemen kent met hoger RAM dan 1333 (boven de 4GB)

[Voor 22% gewijzigd door Hackus op 04-11-2018 18:18]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

• Lip
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Waarom denk je een vervanging nodig te hebben?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• popie
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 18:40
wat is er mis met de oude bord dan? En zoek je op nieuwe moederborden? Aangezien dit socket ook alweer een tijdje geleden is uit gekomen worden ze vast niet meer nieuw gemaakt. Dus beter dan 2e hands zoeken.

Op tweakers hebben ze hele mooie filters om te zoeken.

• zuiverekoffie
Nou soms start hij niet op en tikt alleen, ik heb alles al eens afgekoppeld en nog tikt hij dan. ik moet echt 20 keer opstarten en dan ineens loopt hij door. Ik heb hem nu al 2 dagen aan haha.

Ik heb de filters geprobeerd maar het type nr enz levert niets op. Zoals ik al zei de socket ook niet echt.
Kan het ook met een ander socket? Bijv socket 1151 heeft 10 x zo veel.

Waar moet ik op letten dat ik niet ineens met een 486DX moederbord zit opgescheept?

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 13:24

br00ky

Moderator Harde Waren
Andere socket kan niet. Punt. Je zult tweedehands moeten om nog iets te vinden. Maar ik mis nog steeds waarom het aan je moederbord ligt. De symptomen die je noemt kunnen door ongeveer alle onderdelen worden veroorzaakt.

• zuiverekoffie
Nou ik heb er alles al afgehaald? RAM een keer vervangen, hard disks, vid card verwijderd.. als hij aan is doet hij gewoon perfect.

• ItsWillem
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 18:16
Voeding model?

iPhone 12 Pro 128GB Goud // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

• M!chel
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
Bordje wat je nu hebt is een Gigabyte GA-B85M-D3H micro-ATX.
Socket 1150 met een Intel B85 chipset.

Dit bord is nog wel verkrijgbaar, goed zoeken op ebay bijvoorbeeld.
En anders kijken voor iets vergelijkbaars.

• zuiverekoffie
Voeding is een HKC 650W

Ok, dus ik ben genoodzaakt een 2dehands te kopen? Niet echt een fan van. Maarja.. weinig keus blijkbaar.

In ieder geval bedankt allemaal!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 13:24

br00ky

Moderator Harde Waren
Die voeding kan ook wel eens de boosdoener zijn. Slechter kan je ongeveer niet krijgen. Ik zou die sowieso eerst vervangen. Heb je dan nog steeds problemen, kan je altijd nog aan je moederbord denken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@zuiverekoffie Koop maar eerst een andere betere voeding(beste nieuwe) als je wilt overclocken kun je in V&A wel een Z97 of Z87 moederbord vinden, maar probeer het eerst met een nieuwe voeding. kijk hier maar eens,evt 550 w weet verder niet wat je aan gear gebruikt product: BitFenix Formula Gold edit: gebruik je wel dezelfde RAM modules ? staat me ook iets van bij dat dit bord problemen kent met hoger RAM dan 1333 (boven de 4GB)

[Voor 22% gewijzigd door Hackus op 04-11-2018 18:18]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• M!chel
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
Ik kan zo vlug nog 1 nieuw bordje ontdekken: https://www.ebay.com/itm/...m4AAOSwnpBbT3JJ:rk:9:pf:0

Maar wat anderen zeggen zou ik ook eerst doen: Voeding vervangen, 550W is trouwens meer dan voldoende! ;)

• zuiverekoffie
Oh serieus? Ik dacht omdat als hij eenmaal aan is hij gewoon goed doet, kan de voeding niet zijn.

Nou ga ik dat wel eerst doen, bedankt!

• ItsWillem
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 18:16
zuiverekoffie schreef op zondag 4 november 2018 @ 18:17:
Oh serieus? Ik dacht omdat als hij eenmaal aan is hij gewoon goed doet, kan de voeding niet zijn.

Nou ga ik dat wel eerst doen, bedankt!
Kan dus wel.
Pak het liefst een goede nieuwe voeding, zoals:
pricewatch: Corsair RM550x (2018)
product: BitFenix Formula Gold

iPhone 12 Pro 128GB Goud // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

• auto660
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 18:19

auto660

1991 240 GL Brick

zuiverekoffie schreef op zondag 4 november 2018 @ 18:05:
Voeding is een HKC 650W

Ok, dus ik ben genoodzaakt een 2dehands te kopen? Niet echt een fan van. Maarja.. weinig keus blijkbaar.

In ieder geval bedankt allemaal!
Die voeding is geen zuiverekoffie..

Gaming~ |Ryzen 3 1200, Asrock B450M PRO4, 16GB@2933MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 17:32
pricewatch: Cooler Master V Series V550 is op dit moment een no-brainer bij Mycom.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True