Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe game pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tjoek2000
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 22-05 18:24
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Nieuwe games op spelen, videobewerking.

Wat mag het systeem gaan kosten?
2100 euro inclusief verzendkosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, misschien mijn harde schijf. maar verder niks.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 326,-€ 326,-
1Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming€ 141,05€ 141,05
1MSI GeForce RTX 2070 Gaming Z 8G€ 641,-€ 641,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 58,-€ 58,-
1NZXT H500i Zwart€ 104,95€ 104,95
1NZXT Kraken X62 (met AM4 support)€ 148,39€ 148,39
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 138,50€ 138,50
1Corsair RM750x Zwart€ 118,90€ 118,90
1Samsung 860 EVO 500GB€ 80,28€ 80,28
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.757,07

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang het goed werkt niet.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc moet wel stil zijn, en wil graag wat rgb verlichting erin.

Ga je overklokken?
Nee, ben ik niet van plan.

Wat verwacht je van ons?[i]
Tips, wat er beter kan.

[Voor 8% gewijzigd door tjoek2000 op 04-11-2018 17:54]

Alle reacties

• Grijs
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 01-04 14:14
Windows 10 kun je er uit gooien, je kan online een key kopen van 10-15 euro.

:)

• _Dune_
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 12:30

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

GijsB911 schreef op zondag 4 november 2018 @ 17:43:
Windows 10 kun je er uit gooien, je kan online een key kopen van 10-15 euro.
Waarschuw er dan ook even bij dat het hier vaak om minder legale key's gaat, op zijn minst een grijs gebied. Veelal gaat het hier om MSDN of Volume License key's die officieel niet op deze manier verkocht horen of mogen worden. Als een dergelijke key bij Microsoft bekend raakt loop je de kans dat Microsoft deze uitschakeld.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Grijs
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 01-04 14:14
@_Dune_ Daar heb je gelijk in, sorry. Ik heb het al vaker gedaan en het ging altijd goed bij mij.

:)

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@tjoek2000 Wat heb je nodig van (een budget) X470 tov pricewatch: MSI B450 Tomahawk

een Ryzen X behoeft niet altijd een X370-470 moederbord. voeding kan ook wel omlaag naar pricewatch: Corsair RM550x (2018) en er is al een RTX2070 verkrijgbaar
MSI Armor

[Voor 30% gewijzigd door Hackus op 04-11-2018 18:44]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• joepP
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Eerst een wat bezuinigen:

- Waarom niet de pricewatch: MSI GeForce RTX 2070 Armor 8G, scheelt je €110 voor een paar procentjes lagere framerate?

- Waarom die belachelijk dure waterkoeling? Voor €40 heb je een onhoorbare normale koeler.

- 750W voiding is overkill, 450/550 is meer dan genoeg.

- Ander moederbord: je gaat niet overklokken, waarom geen simpel bord? Je gebruikt de extra features toch niet.

Als het geld echt op moet: koop een 1080 Ti (is sneller dan een 2070 en worden nu gedumped voor weinig). Of upgrade die Seagate naar een 2TB SSD :9. Of koop een mooie 27" 1440 monitor.
_Dune_ schreef op zondag 4 november 2018 @ 17:54:
[...]

Waarschuw er dan ook even bij dat het hier vaak om minder legale key's gaat, op zijn minst een grijs gebied. Veelal gaat het hier om MSDN of Volume License key's die officieel niet op deze manier verkocht horen of mogen worden. Als een dergelijke key bij Microsoft bekend raakt loop je de kans dat Microsoft deze uitschakeld.
Heb je een bron waaruit blijkt dat dat ook echt gebeurt?

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

joepP schreef op zondag 4 november 2018 @ 20:38:
Kom op, opzich is dat toch wel duidelijk. Iets wat normaal gesproken een retail waarde heeft van 150 - 200 euro ineens voor een paar tientjes kunnen kopen? Maar mijn bronnen, mijn professionele ervaring, dit forum Google en mijn eigen (prive) ervaring.

Ja, het kan inderdaad goed gaan, maar als je iets dergelijks adviseerd benoem dan ook even de risico's.

[Voor 11% gewijzigd door _Dune_ op 04-11-2018 21:01]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Major_ton
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 07:27

Major_ton

Shoot!

Eerst een wat bezuinigen:

- Waarom niet de pricewatch: MSI GeForce RTX 2070 Armor 8G, scheelt je €110 voor een paar procentjes lagere framerate?

- Waarom die belachelijk dure waterkoeling? Voor €40 heb je een onhoorbare normale koeler.

- 750W voiding is overkill, 450/550 is meer dan genoeg.

- Ander moederbord: je gaat niet overklokken, waarom geen simpel bord? Je gebruikt de extra features toch niet.

Als het geld echt op moet: koop een 1080 Ti (is sneller dan een 2070 en worden nu gedumped voor weinig). Of upgrade die Seagate naar een 2TB SSD :9. Of koop een mooie 27" 1440 monitor.

[...]

Op zich terechte vragen natuurlijk, maar soms wilt iemand best wat meer uitgeven voor een beetje extra. Die voeding kan idd goedkoper (tenzij je zekere toekomstplannen hebt, maar daar lijkt het niet op). De gekozen videokaart is geen slechte keuze, want je krijgt een mooiere kaart (subjectief), gebinde chip (TU106-400A ipv TU106-400) en meer overclocking headroom. Een waterkooler is vaak ook zo'n keuze. Tuurlijk voldoet een goede luchtkoeler, maar soms is een waterkoeler gewoon leuker :-) Zo is RGB ook niet nodig of kan je een case bijna ook altijd wel goedkoper vinden, maar hé! Niet alles hoeft rationeel te zijn.

DJI Mavic 2 Pro - DJI Ronin S - Fuji X-Pro1, X-H1, X-T3 - 16mm/1.4 - 35mm/2 - 56mm/1.2 - 10-24mm/4 - 50-140mm/2.8 - 7Artisans 7,5mm - LG 65B6 OLED - Sony 75XF9005 FALD LCD - PS5 - AMD R7 2700X, 32GB DDR4, RTX-2070 - Hyundai Ioniq EV 38,3kW Premium

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

[...]

de rest van je bericht is al hier gepost.

waarom wil je een discussie uitlokken op Microsoft keys. @_Dune_ geeft een terechte waarschuwing. verder is het hier nvt om over een OS te kibbelen. het gaat om advies van een werkzame build, wat geschikt is voor de wensen van een TS. verder blijft het advies, en moet een TS zelf weten waar en wat ie uiteindelijk koopt. wij geven alleen de juiste richting. daar valt geen (kans op) illegale software onder. hoe of waar en wat is aan TS zelf. voor mijn part gooit men er Ubuntu op.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• tjoek2000
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 22-05 18:24
Bedankt voor de reacties.

Voeding ga ik iniedergeval minder doen.
110 euro extra voor de videokaart is inderdaad redelijk wat geld dus daar denk ik nog even over na.

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 14:39
_Dune_ schreef op zondag 4 november 2018 @ 17:54:
[...]
Hoe weet je dat wanneer je 80-120 betaalt de licentie opeens legaal is? Je krijgt "dezelfde" code.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

mitsumark schreef op zondag 4 november 2018 @ 22:32:
[...]

Hoe weet je dat wanneer je 80-120 betaalt de licentie opeens legaal is? Je krijgt "dezelfde" code.
Een beetje gezond verstand waar je de licentie koopt, maar serieus zoals reeds opgemerkt dat is geen discussies voor dit topic of subforum.

• mitsumark
_Dune_ schreef op zondag 4 november 2018 @ 22:36:
[...]
Een beetje gezond verstand waar je de licentie koopt.
Vind ik nogal vaag om dan maar 100 euro meer voor te betalen... Wordt nu ook al van de consument verwacht dat we zien welke winkel betrouwbaar is en welke niet (zonder naar de prijs te kijken)?

Je kunt het geen discussie voor dit topic vinden, maar jouw (eerste) reactie komt een beetje over als bangmakerij zonder goede onderbouwing.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

mitsumark schreef op zondag 4 november 2018 @ 22:46:
[...]

Vind ik nogal vaag om dan maar 100 euro meer voor te betalen... Wordt nu ook al van de consument verwacht dat we zien welke winkel betrouwbaar is en welke niet (zonder naar de prijs te kijken)?

Je kunt het geen discussie voor dit topic vinden, maar jouw (eerste) reactie komt een beetje over als bangmakerij zonder goede onderbouwing.
Daar heeft het niets me te maken, wel met gezond verstand, maar hier op GoT in het juiste subforum is er genoeg over te vinden. Eigenlijk is het geen discussies.

[Voor 13% gewijzigd door _Dune_ op 04-11-2018 23:00]

• mitsumark
_Dune_ schreef op zondag 4 november 2018 @ 22:57:
[...]
Daar heeft het niets me te maken, wel met gezond verstand, maar hier op GoT in het juiste subforum is er genoeg over te vinden.
Waar zit het gezonde verstand als je 120 betaalt voor iets wat je ergens anders voor 10 euro krijgt?

Om mijn punt kracht bij te zetten, eerste zoekresultaat op "legaal" binnen het aangegeven subforum.
Legaal gekochte Windows 10 licentie al gebruikt?

[Voor 17% gewijzigd door mitsumark op 04-11-2018 23:02]

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

mitsumark schreef op zondag 4 november 2018 @ 23:00:
[...]

Waar zit het gezonde verstand als je 120 betaalt voor iets wat je ergens anders voor 10 euro krijgt?
Zoals gezegd daar ga ik hier niet over discuseren, maar als je dat niet begrijpt dan zou ik mij er maar eens op in gaan lezen, voor dat je tegen terleurstellingen aan loopt. :)

Licenties discussies zijn niet voor dit topic of subforum, graag deze dan ook hier buiten houden. Mijn eerste reactie hier op was als waarschuwing voor het gebruik van mogelijk illegal software.

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

tjoek2000 schreef op zondag 4 november 2018 @ 17:36:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Nieuwe games op spelen, videobewerking.
Dit is wel erg magertjes, als je het mij vraagt;
Qua games; welke games ga je spelen? Op welke resolutie? Met welke grafische instellingen en welke hoeveelheid FPS wil je dit?

Met welk programma wil je de videobewerking gaan doen? En in welke resolutie zijn deze video's?

Gebruik je voor videobewerking een pakket van Adobe, dan kun je denk ik beter een Intel-machine gaan neerzetten. De Adobe-pakketten houden namelijk van IPC-performance, die bij Intel gewoon het beste is. Ook voor gaming zit je op het moment het beste bij Intel. De vele cores en threads van AMD zijn leuk en er zullen vast tools zijn die er (veel) profijt bij hebben, maar als in de games en jouw workflow applicaties zitten die liever IPC-performance hebben, dan kun je beter kijken naar een Intel-machine.

[Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 04-11-2018 23:08]

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• mitsumark
_Dune_ schreef op zondag 4 november 2018 @ 23:04:
[...]
Zoals gezegd daar ga ik hier niet over discuseren, maar als je dat niet begrijpt dan zou ik mij er maar eens op in gaan lezen, voor dat je tegen terleurstellingen aan loopt. :)

[mbr]Licenties discussies zijn niet voor dit topic of subforum, graag deze dan ook hier buiten houden. Mijn eerste reactie hier op was als waarschuwing voor het gebruik van mogelijk illegal software.[/mbr]
Je wilt de discussie hier niet, maar blijft er toch op ingaan om het laatste woord te hebben.
Ik heb me erop ingelezen, en teleurstellingen zijn er tot nu toe nog bij niemand...
(al snap ik niet wat dat te maken heeft met het wel of niet begrijpen dat jij het hier niet wilt bediscussiëren)

Overigens gaat de discussie (in eerste instantie) niet over het verschil in licenties en of iets al dan niet 'illegaal' zou zijn, maar over het besparen van een flinke zak geld, lijkt me behoorlijk ontopic voor elk aankoopadvies vraag.

Ik kan de TS ook wel voor van alles gaan waarschuwen, bv dat er in het doosje van de 2070 misschien slechts een 1060 zou kunnen zitten (of nog erger) of dat er in de Corsair doos een Ewent 500W voeding zit, maar zonder onderbouwing/voorbeelden gaat ook dat nergens over.
Ook al zou de prijs 'onrealistisch' laag zijn, er zijn duizenden mensen die gewoon gekregen hebben waarvoor geadverteerd werd.

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

mitsumark schreef op zondag 4 november 2018 @ 23:21:
Je wilt de discussie hier niet, maar blijft er toch op ingaan om het laatste woord te hebben.
Hij wil de discussie afsluiten, omdat de discussie niet in een topic als deze hoort, maar elders op het forum als je er wél over discussiëren wilt.
Overigens gaat de discussie (in eerste instantie) niet over het verschil in licenties en of iets al dan niet 'illegaal' zou zijn, maar over het besparen van een flinke zak geld, lijkt me behoorlijk ontopic voor elk aankoopadvies vraag.
Vandaar dat Dune het enkel als waarschuwing aangaf en er vervolgens anderen zijn die menen dat er een discussie gestart wordt. De post begint er nota bene zelfs mee, dus waarom mensen het dan toch zien als een discussie om (wederom) aan te slingeren, geen idee.
Ook al zou de prijs 'onrealistisch' laag zijn, er zijn duizenden mensen die gewoon gekregen hebben waarvoor geadverteerd werd.
En ook dit is een discussie die niet in een topic als deze thuis hoort. Want of je daadwerkelijk krijgt wat geadverteerd wordt, valt zwaar te bezien, zeker als de key ingetrokken wordt.

En zoals altijd: if it sounds to good to be true, it probably is. Als consument dien je jezelf te verdiepen voordat je een product aanschaft, ook (en misschien wel juist) digitaal / met digitale producten. Je kan dus op voorhand dus de afweging maken om de gok te wagen of niet, er is immers genoeg over te vinden op internet.
Niet zozeer een voorbeeld direct van Microsoft, maar ik had ooit van iemand een Guild Wars 2 key gekregen. Daarvan heb ik helaas maar een paar dagen kunnen genieten, want de key werd ingetrokken. Uit navraag bij de ontwikkelaar van Guild Wars 2 bleek dat de keys aangeschaft waren met een gestolen credit card. De credit card maatschappij heeft de betalingen teruggedraaid en de ontwikkelaar (logischerwijs en terecht) de keys ingetrokken. Context is weliswaar anders, maar keys worden dus wel degelijk ingetrokken. ;) En zo zal Microsoft dat vast ook doen wanneer blijkt dat een key onjuist verkregen is of onjuist gebruikt wordt.

[Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 05-11-2018 09:29]

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True