Yamaha AS-700 versterker linken met televisie.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:45
Ik heb een AS-700 versterker (analoog 2 kanaals) van Yamaha en deze wil ik linken met de tv voor het streamen van Youtube vanaf de Chromecast en Netflix natuurlijk voor de films.

Je hebt een optische kabel nodig vanaf de tv naar de DAC en een tulpstekker die naar de versterker gaat.

De vraag is kan ik daar een goedkope DAC voor kopen of is een dure van 200 euro het beste (i.v.m storing)

Of is het mogelijk om gewoon 2 tulpjes te gebruiken en deze op een line-in zetten van de versterker.

[ Voor 3% gewijzigd door RoaDHouse op 02-11-2018 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:14
Oude thread hoor :-)
Een goedkope dac heeft net zo min last van storing als een dure. Ik heb er een van eBay gehaald voor weinig https://rover.ebay.com/ro...Fulk%2Fitm%2F142939304994 zoiets dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
blissard schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 01:24:
Oude thread hoor :-)
Een goedkope dac heeft net zo min last van storing als een dure. Ik heb er een van eBay gehaald voor weinig https://rover.ebay.com/ro...Fulk%2Fitm%2F142939304994 zoiets dus.
Maar ik ben ook al oud :) heb net deze besteld https://www.coolblue.nl/p...51#product_specifications

Die is iets duurder :P maar goed ik heb geen idee of dit een beetje gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 22:56

Jag

Ja je had jezelf 65euro kunnen besparen. Of 70e als je de dac van de tv had gebruikt. Dat had waarschijnlijk net zo goed gewerkt. Maar ach, als je wat ouder bent maakt 70e meestal niet zoveel meer uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:14
Optisch aangesloten voorkom je nu wel mogelijke storing door aardlussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Jag schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 10:05:
Ja je had jezelf 65euro kunnen besparen. Of 70e als je de dac van de tv had gebruikt. Dat had waarschijnlijk net zo goed gewerkt. Maar ach, als je wat ouder bent maakt 70e meestal niet zoveel meer uit :P
Dat kan dus niet,,, ik heb geen audio uitgangen op op mijn tv :)

Ik heb een Panasonic ST50 plasma uit 2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 22:56

Jag

Ook geen koptelefoon uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Ik heb nu de tv van de muur gehaald ....ik zie aan de onderkant audio rood/wit out en drie andere stekkers rood/groen/wit.

Bij de tv zit een verloopstekker voor audio, die heb ik met een verlengkabel rood/wit nu op de versterker gezet. Je kan kiezen uit 3 line uitgangen of 3x rec out... geen idee welke ik moet gebruiken maar ik krijg er geen geluid uit:)

Als dit niet werkt gaat een DAC ook niet werken volgens mij.

Ik kan phono op de versterker selecteren. Ik heb een Yamaha AS-700 versterker btw

Update: ik begrijp nu hoe het werkt,,, ik heb een DAC nodig omdat het geen audio "out" is maar "in".

Bedankt voor alle hulp.

[ Voor 16% gewijzigd door RoaDHouse op 03-11-2018 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:48

Eraser127

Nijkerk

RoaDHouse schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 12:55:
[...]

Ik heb nu de tv van de muur gehaald ....ik zie aan de onderkant audio rood/wit out en drie andere stekkers rood/groen/wit.

Bij de tv zit een verloopstekker voor audio, die heb ik met een verlengkabel rood/wit nu op de versterker gezet. Je kan kiezen uit 3 line uitgangen of 3x rec out... geen idee welke ik moet gebruiken maar ik krijg er geen geluid uit:)

Als dit niet werkt gaat een DAC ook niet werken volgens mij.

Ik kan phono op de versterker selecteren. Ik heb een Yamaha AS-700 versterker btw
Die AV2 is een audio/video ingang om bijvoorbeeld je camcorder met beeld en geluid aan te sluiten op het plasma scherm. Als je audio uit wil, zul je inderdaad een dac tussen de "digital audio out" van je plasma en de "line-in" van je versterker moeten plaatsen.

Phono moet je niet gebruiken, dit gebruikt een ander signaalniveau om platenspelers aan te sluiten.

[ Voor 7% gewijzigd door Eraser127 op 03-11-2018 13:38 ]

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Rus
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-08-2022
Je kunt voor niet te veel geld een DacMagic van Cambridge op MP vinden. Die heeft veel aansluitingen, een mijns inziens, goed geluid. Hiervoor had ik er voor tv geluid naar versterker eentje v/d conrad. De Cambridge klinkt stukken beter. Zal vast geen high end zijn, maar value for money.
Ik heb verschillende vintage cd spelers, die kunnen er ook aan, zodat de cd speler een soort draaitafel wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Eraser127 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 13:36:
[...]

Die AV2 is een audio/video ingang om bijvoorbeeld je camcorder met beeld en geluid aan te sluiten op het plasma scherm. Als je audio uit wil, zul je inderdaad een dac tussen de "digital audio out" van je plasma en de "line-in" van je versterker moeten plaatsen.

Phono moet je niet gebruiken, dit gebruikt een ander signaalniveau om platenspelers aan te sluiten.
Nou, ik heb de DAC opgehaald vanmiddag bij CB aangesloten en werkt meteen out of de box.

Het plezier duurde ongeveer 10 minuten toen viel het geluid weg voor een seconde :( daarna gaat het weer een paar minuten goed ... en ja hoor weer voor een seconde uitval.

Ik heb er dure kabels tussen en 2 verschillende optische kabels geprobeerd maar het probleem blijft zich voordoen zowel via de chromacast als de ziggo shitbox. Misschien is Marmitek een B merk die het signaal niet strak kan houden... ik heb geen idee maar ik baal wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:18
@RoaDHouse Even terug naar CB en omruilen. Misschien heb je net een foutief exemplaar. Waarschijnlijk kunnen het nieuwe exemplaar voor je testen in de winkel. Mocht die hetzelfde probleem vertonen als de eerste, weet je dat je wat anders moet kiezen.

Helaas kan ik je daarin niet adviseren. Ik heb geen ervaring met externe DACs in die prijsklasse (ik maak zelf wel gebruik van een aparte DAC in mijn stereo set, maar die is aanzienlijk hoger geprijsd).

Edit: heb je de DAC via de optical out van je Panasonic plasma TV aangesloten, of heb je ook de mediabox van Ziggo rechtstreeks op de DAC aangesloten? Als je alles via de TV laat lopen kan het ook nog een probleem met de digitale uitgang van je TV zijn. Je kunt kijken welke firmware versie er op je TV staat en of er een nieuwere versie beschikbaar is waar mogelijk het probleem is verholpen.

[ Voor 78% gewijzigd door pporrio op 04-11-2018 13:28 ]

Mijn platencollectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
RoaDHouse schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 10:52:
[...]
Dat kan dus niet,,, ik heb geen audio uitgangen op op mijn tv :)
Ik heb een Panasonic ST50 plasma uit 2011
Verbinding (Audio) Audio (3,5mm), Audio Digitaal (S/PDIF)

Veel tv's hebben een optische uitgang, mijn nog oudere en inmiddels defecte Panasonic LCD in ieder geval wel.

[ Voor 3% gewijzigd door bouwfraude op 04-11-2018 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
pporrio schreef op zondag 4 november 2018 @ 12:25:
@RoaDHouse Even terug naar CB en omruilen. Misschien heb je net een foutief exemplaar. Waarschijnlijk kunnen het nieuwe exemplaar voor je testen in de winkel. Mocht die hetzelfde probleem vertonen als de eerste, weet je dat je wat anders moet kiezen.

Helaas kan ik je daarin niet adviseren. Ik heb geen ervaring met externe DACs in die prijsklasse (ik maak zelf wel gebruik van een aparte DAC in mijn stereo set, maar die is aanzienlijk hoger geprijsd).

Edit: heb je de DAC via de optical out van je Panasonic plasma TV aangesloten, of heb je ook de mediabox van Ziggo rechtstreeks op de DAC aangesloten? Als je alles via de TV laat lopen kan het ook nog een probleem met de digitale uitgang van je TV zijn. Je kunt kijken welke firmware versie er op je TV staat en of er een nieuwere versie beschikbaar is waar mogelijk het probleem is verholpen.
Ik heb gisteravond nog een DAC van Oehlbach besteld bij CB en die heb ik net aangesloten en nu is het helemaal goed. De Marmitek hebben ze terug-genomen.

Misschien was de Marmitek toch niet helemaal fris of hij kon het niet handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
bouwfraude schreef op zondag 4 november 2018 @ 14:57:
[...]

Verbinding (Audio) Audio (3,5mm), Audio Digitaal (S/PDIF)

Veel tv's hebben een optische uitgang, mijn nog oudere en inmiddels defecte Panasonic LCD in ieder geval wel.
Ik heb alleen een optische uitgang en daar zit nu een Oehlbach DAC op en die werkt wel goed. Bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Reacties afgesplitst van "Het nut van een DAC in eenvoudige hifi sets (<sub 1500 euro)" naar een eigen topic.

@RoaDHouse hiervoor kun je beter een nieuw topic openen i.p.v. een topic uit 2014 te kicken.

Philips Hue Secure Contact sensor Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb deze DAC al vier jaar aan de PS4 hangen:
https://www.dx.com/p/digital-to-analog-audio-converter-73589
Pagina: 1