Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Wraith Prism maakt raar geluid

Pagina: 1
Acties:

• Pyramiden
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 19:27
Voor mijn nieuwe systeem met een Ryzen 2600 wilde ik graag een top down koeler die wat beter is dan de standaard koeler die met de 2600 in de box komt. Uiteindelijk via vraag en aanbod voor niet al te veel geld een Wraith Prism op de kop kunnen tikken, welke koeler een stuk serieuzer is dan wat er eerst op zat.

Echter look ik nu tegen het probleem aan dat de koeler een soort "Wrrrrrrrr" geluid maakt op snelheden boven de 800 rpm wat klinkt alsof er een kabel aanloopt.

In deze video is het rare geluid goed te horen, maar je zult zelf wel even je volume open moeten gooien (vanaf 20 seconde).

Is dit simpelweg een defect aan de fan van de koeler? En hebben anderen hier ervaring mee?

Anders denk ik dat ik AMD maar een mailtje ga sturen voor coulance, en anders een poging ga doen om de fan te vervangen voor een non-RGB model van hogere kwaliteit.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Rare aankoop, de Stealth is stiller dan de Prism. zowel high als low-speed

Deze zou ik dan kopen (als goedkope optie) pricewatch: be quiet! Shadow Rock LP

[Voor 54% gewijzigd door Hackus op 04-11-2018 17:22. Reden: link]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Pyramiden
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 19:27
Hackus schreef op zondag 4 november 2018 @ 16:54:
Rare aankoop, de Stealth is stiller dan de Prism. zowel high als low-speed

Deze zou ik dan kopen (als goedkope optie)https://tweakers.net/pricewatch/447517/be-quiet!-shadow-rock-lp.html
Een 2600 blijft met een Prism/Max rond de 60 graden op max load bij 2200 RPM, waar een stealth flink meer herrie maakt bij 2700 RPM en de temperatuur daarbij 87 graden is.

De beste keuze qua koeler? Zeker niet. Maar afdoende, behalve dan het geluid welke hij denk ik niet hoort te maken.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True