Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

4.5k afbeeldingen sorteren in mappen?

Pagina: 1
Acties:

• SpeedyGJ
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 22:01

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Topicstarter
Beste,

Maandelijks ben ik bezig om afbeeldingen te sorteren in mappen op datum, dit is best een tijdrovende klus waarbij ongeveer 144 bestanden per dag moet worden verplaatst. Is er een software of mogelijkheid om dit te doen?
Ik heb hiernaast nog aantal 30k bestanden die moeten worden verplaatst in mappen op datum en zou zo'n programma wel heel mooie mogelijkheid zijn.

Alle bestanden staan nu in 1 map, van 1 tot 30 a 31ste van de maand, maandelijks moet ik 30 a 31 mappen aanmaken en daar alle bestanden van dag tot dag in de juiste map te verplaatsen.

Alvast bedankt voor de antwoorden :)

• DirtyBird
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 17:42

DirtyBird

Praktiserend denker

Dit is met een paar regels code wel te maken denk ik. Geen idee hoe je programmeerkennis is, maar met een dagje klooien en rondneuzen op stackoverflow moet je er wel komen denk ik.

Panasonic Lumix G9 ~ Lumix 12-35mm f/2.8 II ~ Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ Lumix 100-300mm f/4-5.6 II

• Wish
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 17:57

Wish

ingwell

Wat zet die afbeeldingen in 1 map? Welke applicatie? En kan je het daar niet inrichten dat hij direct per dag wegschrijft?

No drama

• SpeedyGJ

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Topicstarter
DirtyBird schreef op zondag 4 november 2018 @ 15:59:
Dit is met een paar regels code wel te maken denk ik. Geen idee hoe je programmeerkennis is, maar met een dagje klooien en rondneuzen op stackoverflow moet je er wel komen denk ik.
Programmeerkennis is bij mij 0.0 dus dat zal em denk ik niet worden.
Wish schreef op zondag 4 november 2018 @ 16:01:
Wat zet die afbeeldingen in 1 map? Welke applicatie? En kan je het daar niet inrichten dat hij direct per dag wegschrijft?
Seqdownload is het programma die ik gebruik, deze heeft verder geen optie om dit te kunnen doen anders was dit probleem niet eens voorgekomen ;)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 03:12

Brahiewahiewa

boelkloedig

SpeedyGJ schreef op zondag 4 november 2018 @ 16:11:
[...]

Seqdownload is het programma die ik gebruik, deze heeft verder geen optie om dit te kunnen doen anders was dit probleem niet eens voorgekomen ;)
Hûh?
If you select this option, the downloaded filename is the combination of the prefix and the format of the current date/time.
For example: If the filename prefix is "MyFile", the file extension is "GIF", the date/time format is "yyyymmdd-hhnn", and the filename is downloaded on 10/10/2003 at 12:21, the final filename will be "MyFile20031010-1221.gif"

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• SpeedyGJ

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Topicstarter
Dat houd in dat je de specifieke naam plus de datum/tijd erbij komt te staan om uiteindelijk daarvan de bestandsnaam te krijgen.
Mocht een bestandsnaam op de server te lang is kun je hiervoor kiezen, dit heeft verders niks te maken met het punt waar ik mee zit.

Misschien kan ik eens kijken of er een andere automatische download programma is die dit wel kan, daar heb ik nog niet eens aan gedacht :)

• Paultje3181
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:27
All the downloads of this item will be saved to this folder. If you want to scatter the downloaded files into multiple subfolders, you can add special embedded date format to the folder name. For Example: If you set the download folder to 'c:\MyFiles\|yyyymmdd|', a new sub folder folder will be create every day by using the date format you type. In the above sample, if the current date is 25/08/2003, the downloaded files will be saved into c:\MyFiles\20030825
In jouw geval opslaan in 'c:\myfiles\|yyyy|\|mm|\|dd|\|yyyymmdd|.jpg

• SpeedyGJ

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Topicstarter
Paultje3181 schreef op zondag 4 november 2018 @ 19:12:
[...]

In jouw geval opslaan in 'c:\myfiles\|yyyy|\|mm|\|dd|\|yyyymmdd|.jpg
In dit geval heb ik dan niks gezegd ;) ik ga deze optie eens proberen! :)

Edit:
Bij deze is het dus gelukt, de mappen worden automatisch aangemaakt. Ik ga het vannacht nog even kijken hoe het loopt :)

De overige afbeeldingen van deze maand heb ik ook in jaar/maand/dag staan zodat ik niet in de war raak :)
Bedankt!

[Voor 31% gewijzigd door SpeedyGJ op 06-11-2018 20:48]

• Paultje3181
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:27
Top! Fijn om te lezen dat het gelukt is.

• SpeedyGJ

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Topicstarter
Paultje3181 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 21:21:
Top! Fijn om te lezen dat het gelukt is.
Zeker weten, ik had deze optie totaal over het hoofd gezien, zonet is de nieuwe map automatisch aangemaakt, dit gaat me tijd schelen aan het einde van de maand :)
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True