Vraag

• schooltasch
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-01 18:09
Beste Tweakers,

Enige ervaring met een HBO-p halen met een deelcertificaat wiskunde A/B?

Alle reacties

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:43
ik ken iemand die dat gedaan heeft.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:49
Arthur-M. schreef op zondag 4 november 2018 @ 15:03:
ik ken iemand die dat gedaan heeft.
Ik ook!

• schooltasch
Kunnen jullie wat meer vertellen over de studielast en welke opleiding hij/zij heeft gevolgd? @Arthur-M. & @Bobmeister

[Voor 13% gewijzigd door schooltasch op 04-11-2018 15:30]

• peakrever
schooltasch schreef op zondag 4 november 2018 @ 15:16:
Kunnen jullie wat meer vertellen over de studielast en welke opleiding hij/zij heeft gevolgd? @Arthur-M. & @Bobmeister
Diegene heeft een hbo p gehaald en zelfstandig een vwo wib certificaat gehaald.
studielast was wel te doen geloof ik. heb er niet heel lang met hem over gepraat.

• schooltasch
@Arthur-M. , dankjewel voor uw snelle reactie. Ik ben ook van plan om dit zelfstandig te doen. Weet u misschien op welke manier hij dat heeft gedaan?

• peakrever
schooltasch schreef op zondag 4 november 2018 @ 15:52:
@Arthur-M. , dankjewel voor uw snelle reactie. Ik ben ook van plan om dit zelfstandig te doen. Weet u misschien op welke manier hij dat heeft gedaan?
Boek kopen, aanmelden bij een instantie die certificaten aanbiedt (boswell beta doet het o.a.) en leren voor je certificaat.

• schooltasch
Arthur-M. schreef op zondag 4 november 2018 @ 15:53:
[...]

Boek kopen, aanmelden bij een instantie die certificaten aanbiedt (boswell beta doet het o.a.) en leren voor je certificaat.
Prima, dankjewel!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:26

DirtyBird

Praktiserend denker

Wat een lekker topic voor een luie zondagmiddag

Panasonic Lumix G9 ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• schooltasch
DirtyBird schreef op zondag 4 november 2018 @ 16:09:
Wat een lekker topic voor een luie zondagmiddag
Helemaal waar! Heeft u ook nog ervaring met de kwestie?

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:26

DirtyBird

Praktiserend denker

Nee, maar alles is ook al wel gezegd toch? Wat mis je nog?

Panasonic Lumix G9 ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• schooltasch
DirtyBird schreef op zondag 4 november 2018 @ 16:46:
Nee, maar alles is ook al wel gezegd toch? Wat mis je nog?
Is er een bepaalde instelling waar je dit het beste kan doen? Als het zelfstandig wordt gedaan, is het kopen van de boeken beter of om het via zelfstudie online te doen?

• peakrever
schooltasch schreef op zondag 4 november 2018 @ 19:07:
[...]

Is er een bepaalde instelling waar je dit het beste kan doen? Als het zelfstandig wordt gedaan, is het kopen van de boeken beter of om het via zelfstudie online te doen?
waarom zoek je zelf niet wat uit?

• schooltasch
Arthur-M. schreef op zondag 4 november 2018 @ 19:14:
[...]
waarom zoek je zelf niet wat uit?
Wat denk je ervan? Dat ik uit luiheid even een berichtje plaats om zo maar de informatie naar mij toe te laten komen in plaats van even googelen? Er zijn vrij uiteenlopende verhalen over andere studenten die dit hebben gedaan/geprobeerd en dit ook delen. Dat neemt niet weg dat het geen kwaad kan om wat meer informatie te krijgen over wat andere er van vinden?

• peakrever
schooltasch schreef op zondag 4 november 2018 @ 19:17:
[...]

Wat denk je ervan? Dat ik uit luiheid even een berichtje plaats om zo maar de informatie naar mij toe te laten komen in plaats van even googelen? Er zijn vrij uiteenlopende verhalen over andere studenten die dit hebben gedaan/geprobeerd en dit ook delen. Dat neemt niet weg dat het geen kwaad kan om wat meer informatie te krijgen over wat andere er van vinden?
Dan is dat hier toch niet anders? Iedereen heeft eigen ervaringen. Als op internet uiteenlopende verhalen staan, dan zal dat hier niet anders zijn.

Koop gewoon een boek, meld je aan bij Boswell Beta en zorg dat je een WiA of WiB certificate haalt. Zou zelf WiA doen omdat dat makkelijker is dan WiB en de opleiding die je wilt gaan doen vindt WiA voldoende om toegelaten te worden. Welke opleiding kijk je naar?

• schooltasch
Arthur-M. schreef op zondag 4 november 2018 @ 19:18:
[...]

Dan is dat hier toch niet anders? Iedereen heeft eigen ervaringen. Als op internet uiteenlopende verhalen staan, dan zal dat hier niet anders zijn.
Ik verwacht inderdaad dat iedereen zijn eigen ervaringen heeft, maar deze zullen dus anders zijn dan andere die ik al reeds heb bekeken op het internet.
Koop gewoon een boek, meld je aan bij Boswell Beta en zorg dat je een WiA of WiB certificate haalt. Zou zelf WiA doen omdat dat makkelijker is dan WiB en de opleiding die je wilt gaan doen vindt WiA voldoende om toegelaten te worden. Welke opleiding kijk je naar?
Ik ben zelf uitgekomen op een deelcertificaat van NHA. Ik doel op een studie zoals Politicologie of bestuurskunde.

• peakrever
schooltasch schreef op zondag 4 november 2018 @ 19:26:
[...]

Ik verwacht inderdaad dat iedereen zijn eigen ervaringen heeft, maar deze zullen dus anders zijn dan andere die ik al reeds heb bekeken op het internet.

[...]

Ik ben zelf uitgekomen op een deelcertificaat van NHA. Ik doel op een studie zoals Politicologie of bestuurskunde.
Dan niet extra moeite doen voor WiB tenzij je het echt leuk vindt. WiA is echt voldoende bij zulke studies.

• schooltasch
Arthur-M. schreef op zondag 4 november 2018 @ 19:27:
[...]

Dan niet extra moeite doen voor WiB tenzij je het echt leuk vindt. WiA is echt voldoende bij zulke studies.
Dat is zeker goed advies. Ik heb gehoord dat wiskunde C ook toelaatbaar is.

• peakrever
schooltasch schreef op zondag 4 november 2018 @ 19:28:
[...]

Dat is zeker goed advies. Ik heb gehoord dat wiskunde C ook toelaatbaar is.
Wiskunde C zou ik niet doen, daarmee sluit je heel veel andere studies uit. Stel je wil bedrijfskunde studeren ofzo omdat je van keuze verandert, dan kan je alsnog een wia certificaat halen.
Voordeel van wic is dat het écht heel easy is.

• peakrever
In politicologie schijnt overigens nog best veel statistiek te zitten, dus dan is wia sowieso wel handiger dan C.

• schooltasch
Arthur-M. schreef op zondag 4 november 2018 @ 19:29:
[...]

Wiskunde C zou ik niet doen, daarmee sluit je heel veel andere studies uit. Stel je wil bedrijfskunde studeren ofzo omdat je van keuze verandert, dan kan je alsnog een wia certificaat halen.
Voordeel van wic is dat het écht heel easy is.
Inderdaad, daarom is wiskunde a een mooie middenweg.

• schooltasch
@Arthur-M. Dankjewel voor je advies!

• adzer
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08-06-2022
Twee vrienden van mij hebben dat geprobeerd. Beiden op eigen initiatief, dus zonder colleges of bijlessen. Ze studeerden commerciële economie en MER, wat volgens mij staat voor bedrijfskunde, economie en recht(?). Helaas hebben ze het beide niet gehaald in verband met onderschatting van de moeilijkheid en de hoeveelheid van de te bestuderen stof. Onderschat het dus niet :) Wel veel succes gewenst.

• schooltasch
adzer schreef op zondag 4 november 2018 @ 19:41:
Twee vrienden van mij hebben dat geprobeerd. Beiden op eigen initiatief, dus zonder colleges of bijlessen. Ze studeerden commerciële economie en MER, wat volgens mij staat voor bedrijfskunde, economie en recht(?). Helaas hebben ze het beide niet gehaald in verband met onderschatting van de moeilijkheid en de hoeveelheid van de te bestuderen stof. Onderschat het dus niet :) Wel veel succes gewenst.
Dankjewel voor je reactie!

Hebben deze vrienden dit gedaan door middel van een boek? @adzer

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 21:45

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Wegens gebrek aan inzet van TS en tegenvallende kwaliteit van reacties, gaat deze op slot.

@schooltasch, als je zelf onderzoek hebt gepleegd en er daarna niet uit komt, kun je een nieuw topic openen. Dan zul je wel wat gerichtere vragen moeten stellen en aangeven wat je zelf al onderzocht hebt.

[Voor 18% gewijzigd door Ardana op 05-11-2018 19:36]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee