Toon posts:

Remeha Tzerra 28C plus gasblokinstelling

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• technicks
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-03-2022
Hallo.

Kan iemand mij helpen met de standaard instelling van de gastoevoer bij de Tzerra?

Gisteren heeft een vriend van mij die installatiemonteur is, een splinternieuwe Tzerra 28C plus CW4 ketel geïnstalleerd. Na installatie kregen we steeds 3x rood foutmelding. 100x maal proberen te resetten. Hij probeert 5x om te ontbranden en daarna weer knipperend rood. Geprobeerd de gastoevoer te ontluchten op het gasblok maar geen succes. Hij gaf aan dat ik er beter een servicemonteur bij kon halen van de Geas maar ik schrok me suf van de geldende tarieven in het weekend.

Nou ben ik zelf degene geweest die aan het hannessen is geweest om maar ff een referentie te maken naar Pico Bello BV. Ik zag iets staan over de gastoevoer en de stand van deze stelschroef op het gasblok. Ik had eerst verder moeten lezen want terwijl ik aan het draaien was zag ik dat het ging om de instelling voor branden op Propaan. En je raad het al ik heb dus niet even geteld hoeveel slagen ik hem hem versteld. Ik ben de hele nacht aan het zoeken geweest maar kan helemaal niets vinden over de standaard instelling voor G20 gas waarop hij in de fabriek word ingesteld.

Het zou fijn zijn als iemand mij kan helpen om de gastoevoer weer op de originele stand te krijgen.

Beste antwoord (via technicks op 04-11-2018 16:27)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:12
Laat die ketel uit en bel morgen een servicemonteur als het weekendtarief te duur is.
Gasblok afstelling doe je met meetapparatuur. Zonder meetapparatuur kan jij prachtig op de kleur van het vlammetje afstellen, maar stookt je ketel te rijk of te arm. Te rijk krijg je allemaal rotzooi in de ketel, te arm vreet je warmtewisselaar gewoon op.

Edit: of erger, explosief ontsteken waardoor je brander kan beschadigen of je bij je buren aanbelt om de dakdoorvoer bij hun uit de tuin te vissen.

[Voor 18% gewijzigd door _JGC_ op 04-11-2018 14:58]

Alle reacties

• technicks
http://i67.tinypic.com/25kpz74.png

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:12
Laat die ketel uit en bel morgen een servicemonteur als het weekendtarief te duur is.
Gasblok afstelling doe je met meetapparatuur. Zonder meetapparatuur kan jij prachtig op de kleur van het vlammetje afstellen, maar stookt je ketel te rijk of te arm. Te rijk krijg je allemaal rotzooi in de ketel, te arm vreet je warmtewisselaar gewoon op.

Edit: of erger, explosief ontsteken waardoor je brander kan beschadigen of je bij je buren aanbelt om de dakdoorvoer bij hun uit de tuin te vissen.

[Voor 18% gewijzigd door _JGC_ op 04-11-2018 14:58]

• technicks
Ik heb hem ook niet aangehad nadien. Ik vroeg me alleen af of er ook een standaard setting is aangezien deze ook voor propaan word aangegeven. Maar ik had zelf ook al het idee dat het opnieuw ingeregeld zou moeten worden. Iig bedankt voor je antwoord.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee