Toon posts:

Volgorde schermen bij gebruik HDMI switch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• doom71
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 16:53
Goedemiddag allen,

Het volgende zit ik mee: ik heb twee monitoren aangesloten op een Windows 10 desktop. Eén rechtstreeks via een HDMI aansluiting en de tweede via een DVI-HDMI adapter en vervolgens een HDMI kabel. Nu heb ik een HDMI switch gekocht, zodat ik één van de schermen ook kan gebruiken i.c.m. mijn laptop. Ik wil dat hiermee het beeld van mijn laptop op het linker scherm getoond wordt. Dit heeft te maken met dat ik aan de rechterkant geen ruimte heb om mijn laptop op een laptop verhoger te zetten zodat het op het oog redelijk naast elkaar staat. Nu komt het: wat ik ook doe en wat ik ook probeer, dit lukt me niet. Zodra ik met de switch overschakel naar mijn laptop dan pakt mijn desktop automatisch het linkerscherm weer op en op het rechter scherm zie ik het beeld van de laptop. Wie heeft de gouden tip?

Schermen: LG 24MP47HQ, 24 inch IPS Led x2
Videokaart: AMD Radeon R9 290, 1xHDMI, 1x DVI met adapter naar HDMI
Video driver: AMD Adrenaline 18.10.1
Beide machines Windows 10
Switch: Delock HDMI UHD Switch 3 x HDMI in > 1 x HDMI out 4K

Beste antwoord (via doom71 op 04-11-2018 13:58)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:59
Kwestie van het andere scherm in de uitgang van de switch steken toch? :?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Alle reacties

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:10
Kijk eens naar hoe je het hebt aangesloten, want nu krijg je het beeld van je laptop op je rechter scherm...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:59

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• doom71
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 16:53
Xander schreef op zondag 4 november 2018 @ 13:49:
Ik heb me in jaren niet zo dom gevoeld. Dat dit niet in me opgekomen is zeg. Wel had ik de kabels op de videokaart al gewisseld maar nooit aan de switch gedacht. Tnx mannen.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:31

SeatRider

Hips don't lie

eddy_71 schreef op zondag 4 november 2018 @ 13:57:
[...]

Ik heb me in jaren niet zo dom gevoeld. Dat dit niet in me opgekomen is zeg. Wel had ik de kabels op de videokaart al gewisseld maar nooit aan de switch gedacht. Tnx mannen.
Ach, dat hebben we allemaal wel eens. Tof dat je nog even laat weten dat je probleem opgelost is :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee