Hallo tweakers. Via google word ik niet veel wijzer... Afgelopen nacht tot 2x toe alledrie de rookmelders alarm.
Aangesloten op 220 en gekoppeld, bouwjaar 2013, montage 2014, merk Kidde (Ajax / Chubb). Kon ze niet stil krijgen via de hushknop, uiteindelijk van alledrie de groepen in de meterkast uitgeschakeld. Volgens de handleiding waarschuwen ze ca 30 dagen van tevoren als de batterij leeg raakt. Is zeker niet gebeurd! Iemand hier ook ervaring mee?
Andere vraag: volgens de handleiding hoort er een 9 v alkaline in, er zaten netjes duracells in. Mag/kan ik er ook een philips lithium batterij in zetten? Daar wordt namelijk mee geschermd dat ze uitermate geschikt zijn voor rookmelders. Zijn lithium batterijen oplaadbaar of niet?

Andere vraag: volgens de handleiding hoort er een 9 v alkaline in, er zaten netjes duracells in. Mag/kan ik er ook een philips lithium batterij in zetten? Daar wordt namelijk mee geschermd dat ze uitermate geschikt zijn voor rookmelders. Zijn lithium batterijen oplaadbaar of niet?