Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

PV verdeler achter aardlek?

Pagina: 1
Acties:

• wjvh
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 27-11-2020
Ik ben bezig met de aanschaf van zonnepanelen, en een van de opties is de aansluiting
te doen via een PV verdeler.

Mijn huidige groepenkast heeft 6 aardlekautomaten. Een daarvan is de wasmachine, en die
zou dan voor de PV verdeler gebruikt worden.

Nu lees ik wel eens dat een PV verdeler niet op een aardlek mag, maar de plaatjes die daarbij
worden getekend zijn met gescheiden aardlek en automaten. Net iets anders dus.

Zou ik zonder problemen een PV verdeler op die aardlekautomaat kunnen aansluiten? Die aardlekautomaat
vervangen door een gewone automaat levert een gat op in de groepenkast (aardlekautomaat is 2 posities, automaat is 1 positie) en dat lijkt me echt een slecht idee.

• PClop
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online

PClop

Geen

Ja dat mag en kan gewoon.
Soms wordt gesteld dat een PV omvormer niet op een aardlek hoeft, niet dat deze er niet op mag.
De wasmachine moet wel achter een aardlek.

• Erwin_83
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 09:12
Hier zit de PV op een eigen groep, die samen met 3 andere groepen op een aardlek zit.

Er gaan wel eens verhalen rond dat de aardlek er uit klapt door de zonnepanelen, bij mij werken de panelen al bijna een jaar probleemloos.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True