Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Grote bestanden op een veilige plek plaatsen

Pagina: 1
Acties:

• Mikee007
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 15-06 22:13
Beste Leden,

Ik heb veel vakantiefoto's en video's gemaakt in de afgelopen 13 jaren. Deze staan op mijn netwerk harde schijf. Nu is alleen me grootste angst dat me schijf er een keer mee ophoudt en ik alle bestanden kwijt ben.
Ik heb ruim 300GB aan foto's en filmpjes.
Hebben jullie tips waar ik deze bestanden veilig kan opslaan/bewaren liefst zo goedkoop mogelijk. (Blijf NL'er hé) Zodat mocht me harde schijf er is mee kappen dat ik niet al me foto's/videos kwijt ben.

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 18:50
Kopiëren naar een externe HDD en buiten je huis bewaren (ouders, familie)?

WP Te koop

• Zaratrass
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 18:15
- Google Drive
- Dropbox

Als je foto's erg belangrijk zijn een keer investeren in een NAS oplossing in raid 5.

Of een extra externe HDD die je als extra back-up inzet.

• Mikee007
manii schreef op zondag 4 november 2018 @ 10:26:
- Google Drive
- Dropbox

Als je foto's erg belangrijk zijn een keer investeren in een NAS oplossing in raid 5.

Of een extra externe HDD die je als extra back-up inzet.
Me foto's staan nu op een NAS, Google Drive/dropbox is best kostbaar.
Kopiëren naar een externe HDD en buiten je huis bewaren (ouders, familie)?
Goede tip.. Ik heb nu al een externe HDD. maar die kunnen ook altijd stuk hé

• Zaratrass
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 18:15
Mikee007 schreef op zondag 4 november 2018 @ 10:28:
[...]

Me foto's staan nu op een NAS, Google Drive/dropbox is best kostbaar.

[...]

Goede tip.. Ik heb nu al een externe HDD. maar die kunnen ook altijd stuk hé
Tuurlijk alles kan kapot.. Maar back-up van een back-up. Dan zit je toch wel redelijk safe.
Mocht er eentje kapot gaan heb je de andere nodig. Kan je weer een nieuwe kopen.

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

manii schreef op zondag 4 november 2018 @ 10:26:
Al duizend keer gezegd: RAID 5 is geen backup. RAID 5 is een aanvulling op een backup die wat bescherming tegen hardwarefouten biedt. Maar als je bijvoorbeeld een cryptolocker op je PC hebt dan doet RAID niks voor je. Een offline backup wel.

• hans_lenze
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 16:48
Als het echt belangrijk is, zorg je voor meerdere kopieën op verschillende opslagmedia en op verschillende locaties.

Bij back-ups is de 3-2-1 regel de norm voor een degelijke back-up:
Minimaal drie kopieën op minimaal twee verschillende media waarvan minimaal één op een andere locatie wordt bewaard.

while (! ( succeed = try ()));

• GoT
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

downtime schreef op zondag 4 november 2018 @ 10:30:
[...]
… RAID 5 is een aanvulling op een backup...
RAID is ook geen aanvulling op een backup, het is bedoeld als continuiteit van je werkproces.
Als een HDD uitvalt kan je nog steeds verder gaan met werken en dien je de HDD zsm te vervangen.
Het eerste woord: "Redundant" zegt al genoeg, je creeert alleen maar redundancy, geen complementary.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• rdejongjr
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 06:46
Als er iets compressie op je foto's /video's mag zitten:
In standaard kwaliteit bied google drive/foto onbeperkte opslag voor foto en video.

• Yeebo
  • Registratie: december 2016
  • Niet online
Je zou kunnen kijken naar STACK (TransIP) en daar je foto's opslaan. De invites voor het 1 TB pakket zijn op dacht ik maar 2 TB voor tien euro per maand is ook niet al te duur. TransIP verzorgt dan ook je back-ups (Let wel op versioning)

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 18:47

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Stack inderdaad en anders Amazon Glacier; veruit het goedkoopst, graftraag als je wil restoren maar who cares; als je je data nog maar hebt. En daar bieden ze wel een heleboel negens en garanties over de veiligheid van je data.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 18:03

DarkSide

theres no place like ::1

Tuurlijk zo goed koop mogelijk.
Maar stel je ook de vraag. Wat als ik het nu kwijt raak. Wat was het mij waard om niet die data te verliezen.
Zelf gebruik ik gewoon een cloud backup programma. Kost iets van 50 a 60 euro per jaar.

Daarmee wordt ik ontzorgd, Wordt er gebruik gemaakt van versie beheer. Dus behalve 1 kopie terughalen kan ik nog verder terug in de tijd.

Een externe Disk gebruiken en "af en toe" en kopieslag maken is de goedkoopste manier.
Maar kan ook foutgevoelig zijn. Zeker als je iets gaat automatiseren en blijkt dat je foto's eerder p.o verwijderd hebt of door een ander proces negatief beinvloed zijn.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• ShitHappens
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 14:30
Hoe heb je momenteel je MS Office licentie geregeld? Voor €99/jaar heb je voor 5 gebruikers het hele Office pakket, plus 1TB OneDrive opslag.
Of anders kijken naar AWS S3, daar kun je voor minder dan $10/maand al klaar zijn (afhankelijk van opslagtype), of zelfs nog lager met Glacier

• Mikee007
Dank voor de tips, Ik ga kijken welke de beste oplossing is.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True