Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Advies aanschaf NAS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mar1jo2lein3
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 23-02-2019
Ik zoek een?
NAS

Wat is je budget?
Inclusief harde schijven max rond 350-450 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik twijfel tussen de WD My Cloud EX2 Ultra 4 TB en de Synology DS218+.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik zoek een NAS, met name als doel om een personal cloud te creeren, om toegang tot al mijn bestanden te hebben vanaf zowel mijn laptop (macbook), desktop (iMac) als telefoon (android), daarnaast als veilige back-up voor mijn bestanden/foto's/etc (dus RAID1 instellingen denk ik?). Ik hoef niet te streamen naar tv oid.
De router waar de NAS op aangesloten moet worden staat in de meterkast, laptop staat ook beneden, desktop staat op 1e verdieping.
Ik heb het idee dat de Synology DS218+ een betere keus is, maar vraag me af of het niet 'too much' is voor wat ik nodig heb en ook prima met de WD My Cloud EX2 Ultra uit zou moeten kunnen komen.
Dank alvast!!

Alle reacties

• DutchCrownNL
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 24-06 08:27
Een Synology koop je zonder opslag, houd daar rekening mee. Prijs van je opslag komt daar dus bovenop.
De plus versies zijn over het algemeen wat sneller voor als je er meer mee wilt doen dan enkel opslag. Denk hierbij aan video conversie bijvoorbeeld. Dit zal je als ik het zo lees niet direct nodig hebben, maar wellicht in de toekomst wel?

Overigens: Raid is geen backup!
Het geeft je alleen een marge als 1 van de 2 schijven zou uitvallen.
Buiten dat je (belangrijke) bestanden op het lokale apparaat (laptop, telefoon enzovoorts) en op de nas staat, wil je je bestanden het liefst ook buiten de deur hebben, denk aan brand bijv.
Dit hoeft geen cloudopslag te zijn, kan ook een nas bij familie/vrienden wezen uiteraard :)

[Voor 11% gewijzigd door DutchCrownNL op 04-11-2018 14:17]

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL | KPN Glas (Routed iTV) 1000/500 i.c.m. Pfsense.

• aex351
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23-06 20:35

aex351

I am the one

De Synology is naast dat het een NAS is, meer een home server. En biedt daardoor meer functionaliteit. Hierdoor kan je de Synology naar wens inrichten. Verder is de DS218+ 100 euro duurder dan de DS218Play. En beide komen zonder opslag.

De WD My Cloud EX2 Ultra is een meer recht toe recht aan NAS. Met beperkte extra functionaliteit en uitbreidingsmogelijkheden.

Wil je een plug en play apparaat. En wil je puur de geboden functionaliteit. Dan is de Western Digital een goede en goedkopere oplossing. Wil je meer controle, mogelijkheden en functionaliteit, in een nog steeds gebruiksvriendelijke jasje, dan is de Synology lichtjaren beter.

< dit stukje webruimte is te huur >

• jan99999
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 12:07
Eerst uitzoeken hoe een backup werkt, google hier eens op.
En dan pas hardware gaan kopen, want dan weet je pas wat je nodig hebt.

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 17:34
Het zal geen snelheidsmonster zijn. Maar het zal wel gewoon werken. Plus dat je gebruik kan maken van Synology C2 online backup.

#ProductPrijsSubtotaal
2WD Red WD40EFRX, 4TB€ 119,79€ 239,58
1Synology DiskStation DS218play€ 224,90€ 224,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 464,48

je kunt nog twee tienjea besparen met WD Blue schijven

[Voor 3% gewijzigd door jeroen3 op 05-11-2018 06:21]

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 18:42

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Heb je ook al eens gekeken naar FreeNAS op een HP Microserver Gen8 of Gen10?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True