Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Gewicht Macbook Pro 13” met Touch Bar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Spinozo
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 09-06 00:03
Ik probeer een keuze te maken tussen de nieuwe MacBook Air of de MacBook Pro 13” met Touchbar. Beiden zijn qua specificaties meer dan genoeg voor mijn vrouw en er is een lichte voorkeur voor de Pro vanwege het helderdere scherm (300 vs 500) en True Tone. Alleen kan het gewicht nog een doorslaggevende factor zijn. Apple gooit alle MacBook pro 13” varianten op 1 hoop en rapporteert in de specsheets 1.37KG. Ik vermoed dat dit de instapversie is zonder Touchbar. Mijn vrouw heeft nu een oude Air en die weegt 1.35 KG en dat is prima. De nieuwe Air is 1.25KG. Heeft iemand hier toevallig een MacBook Pro 13” met Touchbar en zin om hem even op de weegschaal te leggen?

Beste antwoord (via Spinozo op 04-11-2018 22:54)

• White Feather
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:41
Spinozo schreef op zondag 4 november 2018 @ 22:14:
Op https://www.tomshardware....ook-pro-13-2018,5710.html hebben ze het over 3 pond..Dus zeg het maar, geloven we de buren of geloven we goeie ouwe Tom? De meeste reviews blaten slechts de specs na, welke reviewer heeft het echt opgemeten? Ik heb het hele internet al afgezocht, het is nergens met zekerheid vast te stellen totdat iemand zo n apparaat even op de weegschaal legt en de rechtstreekse vraag beantwoord uit de titel van dit topic. En diegene legt dan misschien inderdaad bloot dat het rijkste bedrijf ter wereld sjoemelt met de specs :O
En hoeveel kilo is 3 pounds?

Google
3 pounds =
1.36077711 kilograms

Alle reacties

• Andre_J
  • Registratie: september 2005
  • Nu online
Voor zo ver ik weet ( helaas geen weegschaal hier ) wegen ze gelijk met en zonder touchbar.
Touchbar heeft zeker voordelen en vergeet de touch id niet, die krijg heer ook bij.
Succes met je keuze.

• White Feather
Are you serious? Je voelt het verschil in 100 gram tussen die 2 niet eens. Het is maar waar je je druk over kunt maken. Bovendien geef je aan dat 1,35kg prima is.

Degene zonder touchbar heeft een grotere accu, die dus wat meer weegt, maar het hele gewicht van die touchbar niet heeft en dus hetzelfde weegt als die met touchbar.

Dus beide 1,37 kg, (dus tussen de 1,365 en 1,375 kg, dus een marge van 10 gram) niet voor niets dat Apple dat aangeeft.

Koop je ook de telefoon met 64GB opslag omdat de geheugenchips van een 256GB zwaarder zijn?

[Voor 9% gewijzigd door White Feather op 04-11-2018 10:18]

• Spinozo
De MacBook Pro zonder Touchbar heeft juist een kleinere accu (54,5 vs 58 Wattuur) https://www.apple.com/nl/macbook-pro/specs/

Zo’n OLED Touch bar met Vingersensor lijkt me ook wel zwaarder dan wat plastic functietoetsen. Ik vermoed dat de Touch bar versie eerder naar de 1.5 KG gaat, toch een significant verschil met de nieuwe Air van 1.25. 20% zwaarder. Maar zonder een meting blijft het gissen. Iemand die uitsluitsel kan geven?

• White Feather
Spinozo schreef op zondag 4 november 2018 @ 14:51:
De MacBook Pro zonder Touchbar heeft juist een kleinere accu (54,5 vs 58 Wattuur) https://www.apple.com/nl/macbook-pro/specs/

Zo’n OLED Touch bar met Vingersensor lijkt me ook wel zwaarder dan wat plastic functietoetsen. Ik vermoed dat de Touch bar versie eerder naar de 1.5 KG gaat, toch een significant verschil met de nieuwe Air van 1.25. 20% zwaarder. Maar zonder een meting blijft het gissen. Iemand die uitsluitsel kan geven?
Misschien moet je er dan even bijzetten dat je een Non-Touchbar 2017 aan het vergelijken bent met een Touchbar 2018.

Dan had namelijk iedereen kunnen bedenken dat er van binnen heel wat veranderd is. Er zit immers al een chip in van 3 generaties nieuwer in, True Tone Display, verbeterd toetsenbord, betere speakers, betere microfoon, betere Bluetooth, T2-chip, 4 Thunderbold poorten en een Touch bar. Redelijke wijzigingen dus.

Dat heeft dus net even meer invloed dan een Touchbar waarvan jij denkt dat de laptop daar stukken zwaarder van wordt. Al zegt Apple nog steeds 1,37kg.

Dus nu ben je een
- MacBook Air van minimaal € 1.399,- met een ultra low voltage dual core, met 128GB PCI-E SSD, zonder Truetone, met 2 Thunderbold poorten (überhaupt maar 2 multi-porpose poorten dus)

aan het vergelijken met een
- - MacBook Pro van minimaal € 1.999,- (+€ 600,-) met een quadcore-processor, 256 GB PCI-E SSD, True Tone, betere speakers, betere microfoon, betere Bluetooth en 4 Thunderbold poorten.

En dan ben je bang dat de Pro, waarvan Apple zegt dat hij 20 gram zwaarder is dan de laptop die je nu hebt en prima is, opeens te zwaar is...

Daar hebben ze een woord voor: Autist

Neem je keukenweegschaal mee naar de Apple Store en weeg ze zou ik zeggen. (Al sluit ik niet uit dat ze je raar aan zullen kijken.)

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 22:44
White Feather schreef op zondag 4 november 2018 @ 16:31:
[...]

Misschien moet je er dan even bijzetten dat je een Non-Touchbar 2017 aan het vergelijken bent met een Touchbar 2018.

Dan had namelijk iedereen kunnen bedenken dat er van binnen heel wat veranderd is. Er zit immers al een chip in van 3 generaties nieuwer in, True Tone Display, verbeterd toetsenbord, betere speakers, betere microfoon, betere Bluetooth, T2-chip, 4 Thunderbold poorten en een Touch bar. Redelijke wijzigingen dus.

Dat heeft dus net even meer invloed dan een Touchbar waarvan jij denkt dat de laptop daar stukken zwaarder van wordt. Al zegt Apple nog steeds 1,37kg.

Dus nu ben je een
- MacBook Air van minimaal € 1.399,- met een ultra low voltage dual core, met 128GB PCI-E SSD, zonder Truetone, met 2 Thunderbold poorten (überhaupt maar 2 multi-porpose poorten dus)

aan het vergelijken met een
- - MacBook Pro van minimaal € 1.999,- (+€ 600,-) met een quadcore-processor, 256 GB PCI-E SSD, True Tone, betere speakers, betere microfoon, betere Bluetooth en 4 Thunderbold poorten.

En dan ben je bang dat de Pro, waarvan Apple zegt dat hij 20 gram zwaarder is dan de laptop die je nu hebt en prima is, opeens te zwaar is...

Daar hebben ze een woord voor: Autist

Neem je keukenweegschaal mee naar de Apple Store en weeg ze zou ik zeggen. (Al sluit ik niet uit dat ze je raar aan zullen kijken.)
Een beetje stuitend dat je hier op het forum andere mensen uitmaakt voor autist. Dan kun je beter gewoon helemaal niks zeggen.

• Spinozo
Apple zet op hun site alleen het laagste gewicht van de MacBook Pro 13” neer en dat is inderdaad de 2017 variant zonder Touch bar. Ik wil alleen maar weten hoe zwaar de Touch Bar 2018 versie is...

Zoals gezegd, ik denk dat het zomaar 130 gram meer kan zijn dan Apple op de site aangeeft en dan is voor mijn vrouw de nieuwe Air aantrekkelijker omdat die dan 250 gram lichter zou zijn.

• Liliuokalani
  • Registratie: oktober 2013
  • Niet online
Niet om onaardig over te komen, maar als een groot bedrijf als Apple sjoemelt met specificaties zou dat wel bekend zijn, dus je kunt er gewoon vanuitgaan dat het opgegeven gewicht klopt binnen een marge van een tiental grammen. En je had vermoedelijk ook wel kunnen bedenken dat je dit in een van de vele reviews kunt terugvinden. Hier van de buren: https://nl.hardware.info/...ehuizing-en-aansluitingen

Precies 1375 gram dus, voor de MacBook Pro 13” 2018 mét Touch Bar.

En als ik dan nog even een persoonlijk advies mag meegeven. Ga voor de 2018 MacBook Pro. Die processor is eindeloos veel toekomstbestendiger en de rest van de machine ook. Plus, de MacBook Pro is qua formaat en gewicht praktisch al een MacBook Air, dus daar zul je geen verschil in merken.

Ja, hij is duurder, maar de langere levensduur maakt dat de totale kosten op lange termijn misschien nog wel lager zijn dan bij de Air, die je weer eerder zal vervangen vanwege traagte. Nu is het overkill, maar over vijf jaar is de kans groot dat die Air te traag is en de Pro nog prima meegaat.

[Voor 33% gewijzigd door Liliuokalani op 04-11-2018 20:31]

• Spinozo
Op https://www.tomshardware....ook-pro-13-2018,5710.html hebben ze het over 3 pond..Dus zeg het maar, geloven we de buren of geloven we goeie ouwe Tom? De meeste reviews blaten slechts de specs na, welke reviewer heeft het echt opgemeten? Ik heb het hele internet al afgezocht, het is nergens met zekerheid vast te stellen totdat iemand zo n apparaat even op de weegschaal legt en de rechtstreekse vraag beantwoord uit de titel van dit topic. En diegene legt dan misschien inderdaad bloot dat het rijkste bedrijf ter wereld sjoemelt met de specs :O

[Voor 9% gewijzigd door Spinozo op 04-11-2018 22:19]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• White Feather
Spinozo schreef op zondag 4 november 2018 @ 22:14:
En hoeveel kilo is 3 pounds?

Google
3 pounds =
1.36077711 kilograms

• Spinozo
Ja, dat is dus anders dan 3 Nederlandse ponden. (Oops) Ik heb via OMT nu ook iemand die hem op een schaal heeft gelegd, 1.37kg it is. Toch verwarrend dat Apple een voetnoot plaatst dat het kan verschillen per model en het blijkbaar toch niets uitmaakte dat er batterij inzit met meer capaciteit, een touchbar en touchid. Dank voor ieders hulp en wonderbaarlijke reacties.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True