BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
[ Voor 5% gewijzigd door Aikon op 04-11-2018 09:08 ]
Misschien een misverstand met de vloerverwarming mensen die de vloer wel dichtgemaakt hebben maar niet ge egaliseerd? Wat staat op je facturen?
[ Voor 4% gewijzigd door Donaldinho op 04-11-2018 08:59 ]
You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”
Anoniem: 224360
Mijn eigenvoorbeeld : Vloerenzaak verkoopt de vloer met plinten en vloerverwarming en het bekleden van de trappen etc.
Uitgevoerd door : 1e bedrijf die ingehuurd is om de vloerverwarming te doen.
-Het vloeren bedrijf doet het afdichten en egaline.
-2e bedrijf plaatst de pvc vloer en boven de lminaat vloer.
-Het vloeren bedrijf zelf de trappen.
-3e bedrijf de plinten in het hele huis.
Verantwoordelijkheid : de vloerenwinkel waar alles is gekocht en uitgezocht.
Anoniem: 224360
Mocht je op mij reageren. Dat is exact hetzelfde als wat ik zeg. Juridisch heb je 1 aanspreekpunt, uitvoering is dan niet van belang.Mektheb schreef op zondag 4 november 2018 @ 09:34:
Dat werkt niet altijd zoals je schetst.
Mijn eigenvoorbeeld : Vloerenzaak verkoopt de vloer met plinten en vloerverwarming en het bekleden van de trappen etc.
Uitgevoerd door : 1e bedrijf die ingehuurd is om de vloerverwarming te doen.
-Het vloeren bedrijf doet het afdichten en egaline.
-2e bedrijf plaatst de pvc vloer en boven de lminaat vloer.
-Het vloeren bedrijf zelf de trappen.
-3e bedrijf de plinten in het hele huis.
Verantwoordelijkheid : de vloerenwinkel waar alles is gekocht en uitgezocht.
Ik ben bang doordat het verspreid over meerdere bedrijven gedaan is je de vloer kwijt bent (als je die niet meer kan hergebruiken). Wel zou je bedrijf A alsnog verantwoordelijk kunnen stellen om de vloer alsnog egaal te maken. Je kan niet van bedrijf A eisen dat ze de kosten voor de vloer bij bedrijf B gaan vergoeden, zeker omdat het al zo was voordat de vloer gelegd werd en je het zelf niet hebt (laten) controleren, dat zou onredelijk zijn.
Edit: nog een aanvulling. Hoe de herstelwerkzaamheden eruit moeten zien zal je met de opdrachtnemer moeten afstemmen. Eindstation moet in ieder geval een vlakke vloer met pvc zijn. Als het PVC onbruikbaar is, zal de opdrachtnemer die dus moeten vergoeden. Kleine maar: een kleine afwijking in vlakte van vloer zal je waarschijnlijk moeten accepteren, maar wat je schetst (1cm speling) is volstrekt onacceptabel.
[ Voor 31% gewijzigd door cryptapix op 04-11-2018 10:00 ]
DropjesLover schreef op zondag 4 november 2018 @ 08:00:
Na het strippen is hier in maart op de 1e verdieping vloerverwarming ingefreesd door bedrijf A en daarna geëgaliseerd en een pvc vloer gelegd door bedrijf B.
Hoe moet ik bovenstaande nou lezen? Wie heeft er geëgaliseerd? Ik dacht bedrijf B maar enkele mensen hierboven gaan er volgens mij van uit dat bedrijf A het heeft gedaan en dat kun je bij nader inzien ook lezen.Na het strippen is hier in maart op de 1e verdieping vloerverwarming ingefreesd door bedrijf A en daarna geëgaliseerd en een pvc vloer gelegd door bedrijf B.
Dus zowel A als B werden door deze partij ingeschakeld? Of is B die partij uit Utrecht en had die op zijn beurt weer onderaannemers?De opdracht was uitgevoerd door een bedrijf in Utrecht (we wonen nu in Breda), maar die werkte weer met onderaannemers natuurlijk.
[ Voor 4% gewijzigd door Xander op 04-11-2018 10:08 ]
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Jouw verwachting is dat de vloer er waterpas van wordt, maar dat is nooit de intentie geweest van de bedrijven die jouw vloer gelegd hebben. Ik verwacht dat als je stampij gaat maken, dat je weinig succes zult hebben. Je vloer is immers egaal en de bedrijven zullen van mening zijn dat de vloer netjes ligt.
Ik vind toch wel dat het bewuste bedrijf (+ sub bedrijven) dit op hadden mogen merken en melden bij de TS.hellfire_ultd schreef op zondag 4 november 2018 @ 10:39:
Helaas komt je verwachting van egaliseren niet overeen met datgene wat egaliseren is. Egaliseren verwijdert kleine oneffenheden uit je vloer, zoals putjes en heel lage bultjes. (Een vloerenlegger zal hogere uitsteeksels waarschijnlijk eerst afschuren). De bedoeling is om een egaal oppervlak te maken waar de lijm van de pvc goed op kan hechten en zal liggen zonder zichtbare oneffenheden.
Jouw verwachting is dat de vloer er waterpas van wordt, maar dat is nooit de intentie geweest van de bedrijven die jouw vloer gelegd hebben. Ik verwacht dat als je stampij gaat maken, dat je weinig succes zult hebben. Je vloer is immers egaal en de bedrijven zullen van mening zijn dat de vloer netjes ligt.
Dit vind ik nalatigheid en ondeskundigheid.
Goed werk bovenop slecht werk doen drijft in dit geval de kosten op om het totaalplaatje alsnog (achteraf) goed te krijgen.
Is egaliseren/vlakken/waterpas maken nou hetzelfde of niet?
[ Voor 4% gewijzigd door HugoBoss1985 op 04-11-2018 10:49 ]
Maakt dat veel uit? (Al lees ik dat B geëgaliseerd + gelegd heeft, maar goed).Xander schreef op zondag 4 november 2018 @ 10:03:
[...]
[...]
Hoe moet ik bovenstaande nou lezen? Wie heeft er geëgaliseerd? Ik dacht bedrijf B maar enkele mensen hierboven gaan er volgens mij van uit dat bedrijf A het heeft gedaan en dat kun je bij nader inzien ook lezen.
B heeft de vloer gelegd, indien de ondergrond niet gereed was (ongeacht wie hiervoor verantwoordelijk was) hadden ze niet moeten beginnen met de vloer leggen - toch?
Resultaat is een PVC vloer waar de TS niet tevreden mee is; op naar de partij die daarvoor verantwoordelijk is -> de vloerlegger.
Hoezo kort door de bocht. TS is niet tevreden, punt. Wij kunnen inderdaad niet zien of dit een te accepteren marge is of niet. Daarvoor zal iemand langs moeten komen die er verstand van heeft, laten we dan beginnen met de partij die de vloer gelegd heeft (edit: of heeft laten leggen).Anoniem: 1002969 schreef op zondag 4 november 2018 @ 10:59:
[...]
Kort door de bocht.. Ook als koper heb nee een onderzoeksplicht. Bepaalde afwijkingen/hellingen heb je te accepteren, of je daarmee nu tevreden bent of niet. Een groot misverstand is vaak dat egaliseren iets compleet anders is dan een waterpas vloer.
Ik kan vanuit mijn stoel niet zien of de afwijking die er is niet binnen het acceptabel is voor egaliseren + vloer. Misschien niet naar wens van de klant, maar dat is iets anders. Dan komt alleen het twistpunt in hoeverre de vloerlegger hierin goed gecommuniceerd heeft. Duidelijk is dat de verwachting van de klant anders waren.. Dit kan aantoonbaar prutswerk zijn, maar ook gewoon onrealistische verwachting
Ik heb het er niet over dat de legger alles direct kosteloos moet herstellen he. Maarja, als iemand ontevreden is met het resultaat - dan moet je daar iets mee...dan is degene die de vloer gelegd heeft toch de eerste bij wie je aanklopt?
Hmm, zo kan je er ook naar kijken inderdaad.hellfire_ultd schreef op zondag 4 november 2018 @ 10:39:
Helaas komt je verwachting van egaliseren niet overeen met datgene wat egaliseren is. Egaliseren verwijdert kleine oneffenheden uit je vloer, zoals putjes en heel lage bultjes. (Een vloerenlegger zal hogere uitsteeksels waarschijnlijk eerst afschuren). De bedoeling is om een egaal oppervlak te maken waar de lijm van de pvc goed op kan hechten en zal liggen zonder zichtbare oneffenheden.
De legger heeft niks aangegeven, maar je ziet het ook pas als je een lange rechte lat/plint er op zet. Op het oog zie je het niet.Donaldinho schreef op zondag 4 november 2018 @ 08:58:
Vaag verhaal. Heeft de legger van de vloer niet aangegeven dat de vloer niet recht was? Dat zie je toch als professional? Hebben ze niet aangegeven dat de vloer geegaliseerd moet worden?
Misschien een misverstand met de vloerverwarming mensen die de vloer wel dichtgemaakt hebben maar niet ge egaliseerd? Wat staat op je facturen?
Er is 3mm egaline op gekomen. Je zou zeggen dat het daarmee dicht bij 100% vlak moet komen. 0mm in de hoeken en maximaal in het midden. Het is een heel vloeibaar spul.
Anoniem: 224360 schreef op zondag 4 november 2018 @ 09:26:
Mosterd na de maaltijd...... maar altijd de vloerlegger laten egaliseren. Dan heb je 1 aanspreekpunt voor je vloer.
Bedrijf A de vloerverwarming + grof dichtsmerenXander schreef op zondag 4 november 2018 @ 10:03:
[...]
[...]
Hoe moet ik bovenstaande nou lezen? Wie heeft er geëgaliseerd? Ik dacht bedrijf B maar enkele mensen hierboven gaan er volgens mij van uit dat bedrijf A het heeft gedaan en dat kun je bij nader inzien ook lezen.
[...]
Dus zowel A als B werden door deze partij ingeschakeld? Of is B die partij uit Utrecht en had die op zijn beurt weer onderaannemers?
Bedrijf B egaliseren + pvc vloer leggen
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Vergis je niet in de professionals: er zijn er genoeg die vinden dat ze wel even iets zullen doen.Donaldinho schreef op zondag 4 november 2018 @ 08:58:
Vaag verhaal. Heeft de legger van de vloer niet aangegeven dat de vloer niet recht was? Dat zie je toch als professional? Hebben ze niet aangegeven dat de vloer geegaliseerd moet worden?
Mijn zonnepanelen waren bijvoorbeeld ook verkeerd aangesloten, de elektricien die een groep erbij maakte in de meterkast verprutste ook iets, ik heb net de afvoer van mijn wastafel gerepareerd die een half jaar geleden geplaatst is en dat is pas wat ik de afgelopen anderhalf jaar tegen gekomen ben aan "professionele aanpassingen" in dit huis...
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Dan hebben we hem toch? Naar bedrijf B gaan voor garantie/klacht/vraag.[b]DropjesLover schreef op zondag 4 november 2018 @ 11:20
Bedrijf A de vloerverwarming + grof dichtsmeren
Bedrijf B egaliseren + pvc vloer leggen
Hangt er natuurlijk ook helemaal vanaf wat jij met bedrijf B hebt afgesproken. Als jij ze hebt gezegd dat alleen wat egaline in het midden nodig is is het een ander verhaal dan dat dat hun advies/werk is.
You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”
YouTube: GEVLOERD - De Rijdende Rechter (21/03/2017)
https://rijdenderechter.k...en/uitspraak_gevloerd.pdf
Partijen zijn het erover eens dat Echthuizen een vlakke vloer wenste. Niet een gladde, maar een vlakke. De rijdende rechter stelt vast dat voor de vraag of een vloer ‘vlak’ is, de Legvoorschriften Parketbranche (die de branche ook voor PVC vloeren hanteert) bepalend zijn. Deze legvoorschriften staan een maximale afwijking (ten opzichte van waterpas) toe van 5 mm over een lengte van 2 meter. Deze norm is – gelet op de bevindingen van de deskundige – op enkele plaatsen met 1 mm overschreden. De Legvoorschriften Parketbranche bepalen overigens ook dat schriftelijke aanbevelingen en aanwijzingen van fabrikanten leidend zijn. De installatievoorschriften van de fabrikant van de PVC vloer geeft als norm een afwijking van 2 mm over een lengte van 1 meter en dus 4 mm bij een lengte van 2 meter. De deskundige heeft hierover echter verklaard dat deze norm erg streng is en naar zijn mening eigenlijk niet realistisch. Daarom zal de rijdende rechter van de praktijknormen in de Legvoorschriften Parketbranche uitgaan.
Nu de afwijking groter is dan 5 mm over een lengte van 2 meter, is sprake van een tekortkoming in de nakoming; de vloer is niet vlak genoeg. Hoogland Vloeren heeft waarschijnlijk naar beste kunnen, en gebruikmakend van de beloofde materialen het werk uitgevoerd, dat doet echter niet af aan het feit dat – gelet op de hierboven genoemde normen – Echthuizen niet heeft gekregen waarop hij mocht rekenen. De door Hoogland Vloeren gevorderde verklaring voor recht dat zij de overeenkomst met Echthuizen correct is nagekomen zal derhalve worden afgewezen. De fout kan Hoogland vloeren worden toegerekend, hij vindt in haar risicosfeer plaats.
[ Voor 82% gewijzigd door StecaGrid op 04-11-2018 15:09 ]
En google eens op NEN 2747. Het is handig om vooraf met je aannemer schriftelijk af te spreken welke klasse er wordt geleverd. Ik weet dat dat lastig is. Aannemers/vloerenleggers hebben hier helemaal geen trek in.
Daarvoor hebben we eventueel een DM of @ tag. Maar zomaar kicken is vrij nutteloos.
[ Voor 51% gewijzigd door Señor Sjon op 21-11-2018 14:15 ]