Daikin Ururu Sarara FTXZ50N / RXZ50N vraagje

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghelsendoorn
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-06 16:13
Ik heb dit jaar de Daikin Ururu Sarara FTXZ50N / RXZ50N gekocht.
nog geen defrosts gehad mijn lg airco gaf geregelt defrost bij koude avonden.
waar door komt dit ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-06 17:00
Wellicht dat hij op een lager vermogen draait waardoor hij geen defrost nodig heeft?

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric en joep
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-06 16:59
Hallo Ghelsendoorn.
Ik heb een vraagje over mijn Daikin FTXZ35N dit is de zelfde alleen iets luchter uitvoering.
Ik heb problemen met mijn Bevochtinig Ik krijg deze niet opgestart
Als hij uitstaat en ik druk op humidify dan zie ik op de display dat hij zou moeten draaien.
Maar de ventilator LINKS boven draait niet .???
Zou het mogenlijk zijn om te kijken of deze het bij u wel doet (het kan een kwartier duren voor dat deze aanslaat even geduld dus ) Ik krijg hem niet aan de gang
bij voorbaat mijn dank
Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghelsendoorn
Bij mij werkt hij wel stroom verbruik van 179 watt naar 501 watt binnen 5 minuten.
Binnen 5 minuten ook rv van 47 naar 49 Procent.Wel met humidify op hi gezet.

[ Voor 32% gewijzigd door ghelsendoorn op 06-11-2018 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric en joep
Leuk dat u antwoord op mijn probleem Ik ga nu vanavond weer maar eens proberen Ik gebruik de volgende instellingen RV nu op de afstb via info 45%RV Alles staat nu uit Ik druk op humidify en stel hem in op HI
en wacht af wat hij gaat doen ik laat het horen wat er gebeurd Ik gebruik de verwarming dus niet alleen de Humidify
e de waele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric en joep
Zo hier ben ik weer IK heb nu alleen op de knop humidify gedrukt en dan afgesteld op HI DE RV is nu opgelopen van 45% naar 55% Dat zou dus goed moeten zijn en dit in 14 minuten,
Na 12 minuten is ook de ventilator LINKS BOVEN gaan draaien (in de buitenunit) die de lucht langs de hygroscopische schijflaat stromen
En na 20 minuten is deze weer gestopt ?? Ik wacht af wat er verder gebeurd. of hij weer terug begint en wanneer Ik laat hen zo even bezig
edewaele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 30-06 17:33
ghelsendoorn schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 22:16:
Ik heb dit jaar de Daikin Ururu Sarara FTXZ50N / RXZ50N gekocht.
nog geen defrosts gehad mijn lg airco gaf geregelt defrost bij koude avonden.
waar door komt dit ?
Zanzibar legt het deels goed uit, waarschijnlijk is het vermogen van de unit idd groter, waardoor het benodigd oppervlak van in dit geval de verdamperzijde/buitenunit ook groter zal zijn.

Dat zal bij lagere belastingen resulteren in een minder koude oppervlakte temperatuur waardoor de unit minder snel zal dichtrijpen.

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghelsendoorn
Oke bedankt voor de antwoorden.
Groet Gerard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantastic_fox
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-06 13:11
@ghelsendoorn @Zanzibar-1337 @eric en joep @DjaRoel

Ik ben sterk aan het overwegen om te gaan verwarmen met een airco, en de Daikin US staat heel erg hoog op de lijst. eigenlijk is het naar mijn mening de enige echt goede optie waarom ... omdat deze kan ventileren met verse buitenlucht.

Nu is de ventilatie capaciteit "slechts 32 kuub per uur" maar voor ons is dat al 100% meer als nu.

Ik begrijp dat 32 kuub per uur niet heel veel is maar het alternatief is decentrale wtw waarbij je veel leest dat mensen hem nooit op max zetten (ong 70 kuub per uur) ivm geluid.

Wat is julli eervaring met ventilatie gebruiken jullie deze en wat voor een effect heeft deze 32 kuub per uur op CO2 niveau's in de woonruimtes?

Kun je er de co2 mee omlaag brengen? of of een (lager) niveau houden? met name in de winter wind ik dit interresant om te weten hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

Daarnaast nog een vraag, ik zit heel erg te twijfelen tussen 3,5 vs 5kw het prijs verschil tussen de units is niet zo heel groot +/- 200 euro voor de hardware. de verwarmings capaciteit is 5kw bij de 3,5kw en 6.3 bij de 5kw echter bij -10 heeft de 5kw natuurlijk meer capaciteit over.

Zover ik kan beoordelen is de minimale capaciteit van de 3,5 en de 5kw gelijk dus qua pendelen is er geen verschil en zal dit minimaal zijn. enige kleine verschil is dat de SCOP van de 3,5 een klein beetje hoger ligt 5.73 ipv 5,5 maar dat vind ik met het oog op het vermogen bij -10 minimaal en zou ik toch eerder de 5kw willen denk ik. Het gaat bij ons om de woonkamer/tuinkamer bij elkaar zo'n 50m2 en ongeveer 140m3.

stroom heb ik over zolang we kunnen salderen is dit goedkoop stoken natuurlijk.

welk vermogen gebruiken jullie voor welke oppervlakte en dan als hoofdverwarming of niet?

sepcs haal ik allemaal hier vandaan https://www.koelklimaatte...arara%20specificaties.pdf

APS QS1 en Y600 3*340w 38graden en 3*340w 20Graden alles naar het Oosten 92 graden. Zuid set sma sunnyboy 2100b 8*255w 38 graden 178graden zuid || Warmtepomp onder cnstructie Panasonic MDC 9kw j-series enkel radiatoren maar lage temperaturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
Fantastic_fox schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 10:44:
@ghelsendoorn @Zanzibar-1337 @eric en joep @DjaRoel

Ik ben sterk aan het overwegen om te gaan verwarmen met een airco, en de Daikin US staat heel erg hoog op de lijst. eigenlijk is het naar mijn mening de enige echt goede optie waarom ... omdat deze kan ventileren met verse buitenlucht.

Nu is de ventilatie capaciteit "slechts 32 kuub per uur" maar voor ons is dat al 100% meer als nu.

Ik begrijp dat 32 kuub per uur niet heel veel is maar het alternatief is decentrale wtw waarbij je veel leest dat mensen hem nooit op max zetten (ong 70 kuub per uur) ivm geluid.

Wat is julli eervaring met ventilatie gebruiken jullie deze en wat voor een effect heeft deze 32 kuub per uur op CO2 niveau's in de woonruimtes?

Kun je er de co2 mee omlaag brengen? of of een (lager) niveau houden? met name in de winter wind ik dit interresant om te weten hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

Daarnaast nog een vraag, ik zit heel erg te twijfelen tussen 3,5 vs 5kw het prijs verschil tussen de units is niet zo heel groot +/- 200 euro voor de hardware. de verwarmings capaciteit is 5kw bij de 3,5kw en 6.3 bij de 5kw echter bij -10 heeft de 5kw natuurlijk meer capaciteit over.

Zover ik kan beoordelen is de minimale capaciteit van de 3,5 en de 5kw gelijk dus qua pendelen is er geen verschil en zal dit minimaal zijn. enige kleine verschil is dat de SCOP van de 3,5 een klein beetje hoger ligt 5.73 ipv 5,5 maar dat vind ik met het oog op het vermogen bij -10 minimaal en zou ik toch eerder de 5kw willen denk ik. Het gaat bij ons om de woonkamer/tuinkamer bij elkaar zo'n 50m2 en ongeveer 140m3.

stroom heb ik over zolang we kunnen salderen is dit goedkoop stoken natuurlijk.

welk vermogen gebruiken jullie voor welke oppervlakte en dan als hoofdverwarming of niet?

sepcs haal ik allemaal hier vandaan https://www.koelklimaatte...arara%20specificaties.pdf
Om eerlijk te zijn gebruik ik de frisse lucht functie zelden. Gebruik het alleen bij bv gourmetten in huis of wanneer de kleine zo'n stinkende luier had om de lucht wat frisser te maken :+. Maakt een stuk meer lawaai, dat vind ik minder. Verder geen co2 meter in huis dus geen idee wat het evt doet.

Qua vermogen ligt het eraan hoe goed het geïsoleerd is natuurlijk. Ik heb in de eerste winter met enkel glas en geen vloer isolatie niet het idee dat de unit een probleem om het warm te krijgen, ongeveer 120m3 hier.

Inmiddels betere isolatie en de 'horror' winter met - 14 prima doorgekomen met een gemiddelde temperatuur van 21,5 graden. Wat wel belangrijk is natuurlijk dat je gaat bufferen voordat het echt koud wordt.

Dus weersvoorspelling in de gaten houden en voordat het echt flink gaat vriezen de airco 24/7 laten verwarmen. Dan wordt de massa warm en wordt het erg comfortabel in huis.

Gebruik al vier winters de cv niet meer voor verwarmen en heb vorig jaar alle lelijke radiatoren plus buizen van de muur gehaald. Ik ben tevreden met de Daikin Ururu Sarara. De 3.5 kan trouwens verder terug moduleren waardoor hij zuiniger kan stoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantastic_fox
@Zanzibar-1337 thanks voor je uitgebreide antwoord! Ik verwacht dat de 3,5 bij ons dat wel uit zak komen voor 140m3 aangezien spouwmuren en kruipruimte is geïsoleerd en er hr++ en triple glas zit.

Hoe die jij dat met de andere ruimtes waarin de airco niet hangt/komt bv badkamer en keuken?

APS QS1 en Y600 3*340w 38graden en 3*340w 20Graden alles naar het Oosten 92 graden. Zuid set sma sunnyboy 2100b 8*255w 38 graden 178graden zuid || Warmtepomp onder cnstructie Panasonic MDC 9kw j-series enkel radiatoren maar lage temperaturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
Fantastic_fox schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 21:23:
@Zanzibar-1337 thanks voor je uitgebreide antwoord! Ik verwacht dat de 3,5 bij ons dat wel uit zak komen voor 140m3 aangezien spouwmuren en kruipruimte is geïsoleerd en er hr++ en triple glas zit.

Hoe die jij dat met de andere ruimtes waarin de airco niet hangt/komt bv badkamer en keuken?
Keuken zit bij ons geschakeld, dus verwarmt direct mee. Badkamer verwarmen we eigenlijk niet, is ook niet onder de 16 graden geweest, slaapkamers van de kinderen (0 en 3 jaar) wel wat bij verwarmd maar tot max 18 graden. Boven hebben we ook een units hangen waarmee we kunnen verwarmen wanneer nodig. Doordat de benedenverdieping op temperatuur is verwarmt de bovenverdieping uiteindelijk ook iets mee.

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Fantastic_fox schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 21:23:

Ik verwarm met een US 3.5 kW versie. We hebben niet zo vaak -10 graden en dan is tijdelijk bijverwarmen met een elektrisch kacheltje ook een optie wanneer de airco het net niet kan bolwerken. Zie ook deze post:

ZuinigeRijder in "[Warmtepomp] Voorbereiding vorst/winterweek"

P.S. voor de CO2 versnelt omlaag te brengen dan zet ik de afzuigkap in de keuken met buitenafvoer in stand 1, 2 of 3 (en/of ventilatieroosters/raam/deur open). CO2 meet ik met de Netatmo binnenmodule.

• Fantastic_fox
@ZuinigeRijder dank voor je antwoord -10 komt inderdaad nagenoeg nooit voor..

Wat je zegt met de afzuigkap doe ik zeker in de zomer ook wel eens vaker en heb ik afgelopen voorjaar ook een paar keer gedaan, en dan met de raam van de woonkamer op kiep kantel.

het probleem bij onze woning is dat er geen ventilatieroosters zitten in de ramen, vandaar mijn zoektocht naar een Diakin US met ventilatie mogelijkheid en of een decentrale wtw maar op een of andere manier is beide niet helemaal de oplossing lijkt het. (althans op het gebied van ventileren bedoel ik dan).

hoe doe jij de andere ruimtes? bij ons ligt de keuken nogal in een lastige hoek om te komen met een airco (andere ruimte dan de woonkamer.)

alternatief is de CV te gebruiken voor badkamer keuken en toilet (hopeloos teveel vermogen 7kw minimaal afgifte op cv kant, de cv blijft voorlopig toch hangen voor het SWW.

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

• Fantastic_fox
Hey ik ken je site op olino die heb ik ook al eens helemaal gelezen (kwam ik nu net achter :-))

Loopt de keuken bij jouw qua temperatuur wel een beetje mee? of blijft die echt achter? je zou nl verwachten dat die qua stroming wat lastig te bereiken is. maar dat valt dus mee.

Pagina: 1