Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hittebestendige aluminium tape

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Faloude
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 13-06 14:08
Ik wil een poging doen om een USB poort solderen aan een moederbord en ik heb aluminium tape nodig om enkele componenten af te schermen voor de hitte van de heat gun.

Aluminium folie tape is een uitstekende middel hiervoor. Zijn er specifieke aluminium tape soorten die echt bedoeld zijn voor tijdelijke hechting? De meeste die ik vind zijn bedoeld voor isolatie in woonbouw en het lijkt mij dat die niet makkelijk willen loslaten.

Beste antwoord (via Faloude op 10-11-2018 01:21)

• rb0wag
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 00:12
Even naar de electronica zaak en een rolletje Kapton tape halen, dat is voor dit soort dingen bedoelt en hitte bestendig tot meen 400 graden en blijft dan ook nog goed plakken.

Alle reacties

• memphis
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 08:18

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Kan je niet gewoon een velletje alu folie overheen leggen? Bij de supermarkt haal je een rol voor weinig en heel misschien heb je het al in de keuken staan.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• roches
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 15-06 11:33
Zoals Memphis zegt en dan desnoods nog vastzetten met een stukje dunne dubbelzijdige tape...

En anders bij de Action een rolletje aluminium-tape halen, kost bijna niks daar.... plakt wel als de ziekte....

• Faloude
memphis schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 21:29:
Kan je niet gewoon een velletje alu folie overheen leggen? Bij de supermarkt haal je een rol voor weinig en heel misschien heb je het al in de keuken staan.
Blaast weg.. En ja met plakband vastzetten kan wel, maar zelf plakkende folie vind ik nou net wat handiger :9
En daar ben ik dus bang voor. Dat is niet de bedoeling

• sypie
  • Niet online
Kun je niet beter een tuitje maken op de heatgun van aluminium folie?

• memphis
  • Laatst online: 08:18

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Alu folie kan je prima om de print heen vouwen en alleen daar een gat maken waar nodig, wordt heel veel gedaan met flowen met bv een verfstripper.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• roches
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 15-06 11:33
Waarom ben je daar bang voor, gewoon rustig weer los trekken als je klaar bent, het is niet zo dat je de componenten uit de soldeer rukt of zoiets....

Is reactie op Faloude van 21:36

• HTT-Thalan
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 14:13

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

roches schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 21:41:
Waarom ben je daar bang voor, gewoon rustig weer los trekken als je klaar bent, het is niet zo dat je de componenten uit de soldeer rukt of zoiets....

Is reactie op Faloude van 21:36
Nou, ik weet niet of je wel eens met isolatietape hebt gewerkt maar ik ruk nog net niet mijn vingertoppen eraf als het er langer dan een paar seconden aan blijft zitten. Ik heb wel eens een zolder geisoleerd :X.

My shop

• WEBGAMING
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 12:02
Kapton tape is toch gewoon het product wat hier voor bedoeld is?

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
meeste tape laat wel makkelijker los als ze warmer zijn... alleen die lijmresten :?

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, HP EliteDesk G4 705 :7

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• rb0wag
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 00:12
Even naar de electronica zaak en een rolletje Kapton tape halen, dat is voor dit soort dingen bedoelt en hitte bestendig tot meen 400 graden en blijft dan ook nog goed plakken.

• Faloude
Kapton tape klinkt interessant. Ik ga het proberen :)

• skipe
  • Registratie: februari 2009
  • Nu online
https://www.tapeconcurren...PPYXU-zzmmjYaAu2CEALw_wcB

Ik gebruik dit voor desolderen met een heatgun.

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 12:37
Alumimium tape is hiervoor ongeschikt, want het geleid de warmte juist uitstekend.
Je hebt isolerende hittebestendige tape nodig. Kapton tape.

https://www.123-3d.nl/123...3-meter-i1724-t13195.html
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True