Toon posts:

Weinig berichtgeving over elektrische mobiliteit

Pagina: 1
Acties:

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:48
Tweakers bericht regelmatig over elektrische autofabrikanten zoals Tesla. Vandaag zie ik ook een achtergrondartikel over het gebruik van waterstofauto's. Dit juich ik toe omdat het interessante ontwikkelingen zijn die ik graag volg.

Echter heb ik het idee dat Tweakers een aantal ontwikkelingen volledig negeert die m.i. perfect op een site als Tweakers thuis zouden horen, en dat is de opkomst van kleine elektrische voertuigen zoals bijv. eletrische steps de Xiaomi M365 en Segway ES2. Nog interessanter is wellicht de gigantische hoeveelheid startups uit Silicon Valley (Lime, Bird), maar ook uit Nederland, die dit soort voertuigen gebruiken om deelconcepten te introduceren waarbij dit soort voertuigen in steden met een app gebruikt kunnen worden.

De elektrische revolutie gaat inmiddels verder dan auto's, en dit is een interessante ontwikkeling die zich afspeelt op het snijpunt van technologie, mobiliteit en maatschappij. Het lijkt mij bij uitstek iets voor Tweakers om over te berichten, maar ik zie hier nu helemaal geen berichtgeving over. Zo heeft startup Felyx uit Nederland in Rotterdam afgelopen oktober een deelconcept gelanceerd waarbij gebruik gemaakt kan worden van free-floating elektrische scooters. Een Nederlandse innovatieve startup die elektrische voertuigen beschikbaar stelt lijkt me toch de moeite waard om iets over te berichten.

In de VS zijn Lime en Bird ook met elektrische deelvoertuigen bezig, en deze startups groeien zijn inmiddels al miljarden dollars waard. Er is dus wel echt iets gaande.

De invloed van technologie op de samenleving wordt elk jaar groter, en dit onderwerp lijkt mij bij uitstek iets voor Tweakers om over te berichten. Ik ben benieuwd hoe jullie als redactie hier naar kijken.

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-06 11:11

Yero

Reviewer
Volgens mij staat de nieuwsredactie daar zeker open voor. Bedrijven (ook startups) kunnen persberichten sturen - die worden dagelijks bekeken. Verder kunnen users natuurlijk tips insturen.

Er zijn natuurlijk altijd diverse afwegingen: hoe nieuwswaardig/uniek is het, hoe oud is het nieuws (ouder dan 24 uur is in principe een no-go), is er voldoende informatie om er concreet iets over te schrijven (of zijn mensen na te bellen voor meer info), wat voor ander nieuws is er (je kunt niet alles doen en moet kiezen), etc.

Een probleem met iets als elektrische steps is dat ze momenteel de weg niet op mogen. Dat maakt het direct een stuk minder relevant (lees: praktisch). Deelvoertuigen zijn inderdaad heel actueel en je ziet dat het steeds gebruikelijker wordt in o.a. nieuwbouwwijken, dus dat heeft zeker de aandacht. Stuur dus vooral tips in als je iets actueels ziet. :)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee