Toon posts:

tokenring naar ethernet converter bestaat dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bestaan er van tokenring naar ethernet converters? Zo ja, hoe duur zijn ze ongeveer.

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-04 19:13

ronaz

Wishmaster

Er zijn geloof ik wel Converters van Tokenring naar Rj45 connectoren. Deze hadden een speciale naam, kan er alleen ff niet meer opkomen.

Search ff op tokenring dan kom je dat topic vanzelf tegen.

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Ja maar dat is dus -geen- token ring naar ethernet convertor, da's alleen maar dat je Cat5 kabel op token ring gebruikt.

Je kan wel een token ring op een ethernet aansluiten met een switch natuurlijk.

Als je iets anders bedoelt, moet je dat gewoon maar ff zeggen.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een Netportexpress (tokenring printerserver) aansluiten op een 10/100mbit ethernet netwerk.

Ik had trouwens net gelezen dat zo'n converter 8000 gulden kost

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ethernet en TokenRing werken fundamenteel anders, een "converter" is niet mogelijk.
Je hebt TokenRing<->Ethernet bridges, ik draai zelf een IBM 8229 om die segmenten te koppelen. Dit is echter een probleem als je hem nieuw zou willen hebben (wordt niet meer gemaakt en kost iets van f.8000,--). Er zijn goedkopere bridges te vinden, search en je komt een aantal topics hierover tegen.

Goedkoper is een 386 of 486, met een Ethernet- en een TokenRing-kaartje en daarop Linux of Windows, en deze als router inrichten. Maar dan ga je je afvragen of je niet liever die PC als print-server wil gaan inrichten.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large