Wij gaan eind december twee weken naar Costa Rica, een land wat bekend staat om haar prachtige natuur. Nu hebben we er ditmaal voor gekozen om 'maar' twee weken te gaan, dus is het extra belangrijk om de juiste hoogtepunten uit te kiezen. Nu is mijn vraag wat zijn de hoogte punten die we zeker moeten bezoeken en wat kunnen we misschien beter links laten liggen? Wij hebben momenteel de volgende lijst gemaakt, wat te veel is om te bezoeken, dus we zullen daaruit een selectie moeten maken:
Op onze lijst momenteel staan de volgnede hoogtepunten. Echter twijfelen we nog over Tortuguero, aangezien het niet het juiste seizoen is en er lastig te komen is met het openbaar vervoer.
Verder zou mijn vriendin heel erg graag eens een vakantie willen doen volledig op basis van het openbaar vervoer, helaas gaan veel bussen via San Jose, waardoor het kan zijn dat je eerst 'terug' moet. Hoe is jullie ervaring met het openbaar vervoer in Costa Rica?
Op onze lijst momenteel staan de volgnede hoogtepunten. Echter twijfelen we nog over Tortuguero, aangezien het niet het juiste seizoen is en er lastig te komen is met het openbaar vervoer.
- Monteverde - De nevelwouden
- La Fortuna - Arenal (vulkaan)
- La Fortuna - St. Elena Park
- Uvita - Marino Ballena - Whale Marine National Park
- Manuel Antonio National Park
- Volcán Poás
- Tortuguero - Park met krokodillen / schildpadden, al is januari niet het juiste seizoen voor schildpadden
- Parque Nacional Corcovado
- Rincon de la Vieja
- Nicoya (eiland) -
Verder zou mijn vriendin heel erg graag eens een vakantie willen doen volledig op basis van het openbaar vervoer, helaas gaan veel bussen via San Jose, waardoor het kan zijn dat je eerst 'terug' moet. Hoe is jullie ervaring met het openbaar vervoer in Costa Rica?
[Voor 17% gewijzigd door Gynnad op 03-11-2018 18:06]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"