Dell xps 13 zakelijk als consument bestellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1134169

Topicstarter
Ik wil graag een dell xps 13 9370 zakelijk kopen. Echter is deze zowel verkrijgbaar op de zakelijke als op de consumentensite beschikbaar. Op de consumentensite is er momenteel een deal en deze valt ook nog te combineren met de vip kortingen van dell. Op de zakelijke site zou het me momenteel 400 euro extra kosten!

Ik zou graag deze laptop dus kopen op factuur en deze kunnen inbrengen als kost/btw terugvorderen. Maar er is enkel een optie voor een btw-nummer op te geven via de zakelijke site.

Is dit mogelijk via de consumentensite?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je kan Dell ook bellen maar ik denk dat er een reden is dat consumenten niet met een BTW-nummer kunnen kopen. Niet alleen bij Dell maar dit lijkt me redelijk verankerd in het fiscale deel van BTW in Nederland.

Vergeet je ook niet dat de garantievoorwaarden anders zijn als je B2B of B2C koopt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zat te denken om een extra regel toe te voegen bij het adres en daar het btw-nummer te zetten maar weet niet of dit genoeg is voor de boekhouding.

Ben trouwens van België, ik dacht trouwens ook dat de algemene garantievoorwaarden als B2C beter waren dan B2B (als zelfstandige)?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Als je een eenmanszaak hebt maakt het niet uit of je iets zakelijk of particulier aankoopt. Ik koop altijd alles als particulier voor mijn eenmanszaak zodat ik toch gebruik kan maken van consumentenrechten en het toch als zakelijke kosten kan boeken.

Voor België kan het anders zijn, geen ervaring mee.

[ Voor 9% gewijzigd door Ernemmer op 03-11-2018 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ernemmer schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 19:16:
Als je een eenmanszaak hebt maakt het niet uit of je iets zakelijk of particulier aankoopt. Ik koop altijd alles als particulier voor mijn eenmanszaak zodat ik toch gebruik kan maken van consumentenrechten en het toch als zakelijke kosten kan boeken.

En hoe doe je dit dan? Kan je een extra adresregel toevoegen met hierin het btw-nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
In nl is een btw nummer op de factuur niet verplicht als je als eenmanszaak iets aankoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dan koop je hem toch als consument en declareer je hem bij je eigen zaak? Of verlies je dan de evt belastingteruggave?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ernemmer schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 20:17:
In nl is een btw nummer op de factuur niet verplicht als je als eenmanszaak iets aankoopt.
In België is dit anders: https://www.unizo.be/advi...-er-op-de-factuur-staan-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Die tekst gaat er over wat jij op een factuur moet zetten.

In nl is een eenmanszaak gelijk aan een particulier als het aankomt op het aanschaffen van goederen.

Voor België zou je dat vast ook wel ergens kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Dat is precies hetzelfde als in Nederland. Waar de discussie hier over gaat is: Mag je als kopende partij de BTW in vooraftrek nemen die op een factuur staat?

Dit mag alleen als de geadresseerde (=belastingplichtige) op de factuur staat vermeld. Bij een zelfstandige is de persoonsnaam voldoende (handelsnaam hoeft dus niet). Bij een rechtspersoon moet dus de naam van de rechtspersoon vermeld staan.

Dus Piet heeft een eenmanszaak met de handelsnaam Software Consultancy, dan is het voldoende als er een factuur is gericht aan Piet. (piet is belastingplichtige)
Heeft Piet een B.V. (of BVBA) met de naam Software Consultancy B.V en deze rechtspersoon is BTW ondernemer dan moet er een factuur zijn gericht aan Software Consultancy B.V. om de BTW terug te kunnen krijgen middels vooraftrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rominick
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-04 20:12
Ik heb de linux versie van de dell xps 13 9370 met de i7,16gb ram en 512gb voor iets van 1100-1200 euro. Dit omdat er een actie was en ik via de btw geld terug kreeg. Heb er zelf windows op gezet.

Ik kreeg van dell te horen dat als je je naam in de naam van het bedrijf deed met je btw nummer erbij. Hij dan aftrekbaar was?
Al met al, levertijd is lang bij dell. Maar ben tevreden met het product, alleen zijn de speakers echt ruk(flat geluid, ik kwam van een lenovo y720 af die subwoofer had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BB-One schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 20:38:
[...]

Dat is precies hetzelfde als in Nederland. Waar de discussie hier over gaat is: Mag je als kopende partij de BTW in vooraftrek nemen die op een factuur staat?

Dit mag alleen als de geadresseerde (=belastingplichtige) op de factuur staat vermeld. Bij een zelfstandige is de persoonsnaam voldoende (handelsnaam hoeft dus niet). Bij een rechtspersoon moet dus de naam van de rechtspersoon vermeld staan.

Dus Piet heeft een eenmanszaak met de handelsnaam Software Consultancy, dan is het voldoende als er een factuur is gericht aan Piet. (piet is belastingplichtige)
Heeft Piet een B.V. (of BVBA) met de naam Software Consultancy B.V en deze rechtspersoon is BTW ondernemer dan moet er een factuur zijn gericht aan Software Consultancy B.V. om de BTW terug te kunnen krijgen middels vooraftrek.
Het is gewoon een eenmanszaak met zelfs mijn eigen naam. Maar zou dit dan werken?
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/4a0942378b6c6ca1acafa526e8f81acb.png
rominick schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 20:40:
Ik heb de linux versie van de dell xps 13 9370 met de i7,16gb ram en 512gb voor iets van 1100-1200 euro. Dit omdat er een actie was en ik via de btw geld terug kreeg. Heb er zelf windows op gezet.

Ik kreeg van dell te horen dat als je je naam in de naam van het bedrijf deed met je btw nummer erbij. Hij dan aftrekbaar was?
Al met al, levertijd is lang bij dell. Maar ben tevreden met het product, alleen zijn de speakers echt ruk(flat geluid, ik kwam van een lenovo y720 af die subwoofer had).
Met welke deals heb je die gekocht? Zou ook graag wat geld besparen via linux en gwn een lincentie van 20 euro kopen + 16 gb ram zou mooi zijn.
Ernemmer schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 20:33:
Die tekst gaat er over wat jij op een factuur moet zetten.

In nl is een eenmanszaak gelijk aan een particulier als het aankomt op het aanschaffen van goederen.

Voor België zou je dat vast ook wel ergens kunnen vinden.
In België "hoef je normaal gezien geen facturen aan particulieren uit te schrijven".
https://www.sbb.be/nl/blo...dit-zijn-de-3-voorwaarden
https://www.sbb.be/nl/blo...len-4-veelgestelde-vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-05 22:49
Vul bij naam gewoon je bedrijfsnaam in en klaar.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wietsee. schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 21:53:
Vul bij naam gewoon je bedrijfsnaam in en klaar.
Ben je van Nederland of België?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:36
Ernemmer schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 19:16:

Ik doe precies hetzelfde. Je rechten zijn dan ook veel beter. Één keer problemen mee gehad dat ik als zakelijk iets gekocht had dus sindsdien altijd particulier.

Bij Dell krijg je wel gewoon een factuur erbij, ook als je hem als particulier koopt.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-05 22:49
Anoniem: 1134169 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 22:00:
[...]

Ben je van Nederland of België?
Nederland, en eenmanszaak.

Web Enrichment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rominick
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-04 20:12
Anoniem: 1134169 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 21:35:

Met welke deals heb je die gekocht? Zou ook graag wat geld besparen via linux en gwn een lincentie van 20 euro kopen + 16 gb ram zou mooi zijn.
Was een 12% actie genaamd "lucky" en die is er wel vaker. Ik had mijn laptop in september gekocht. Denk dat ze met black friday een vergelijkbare deal gaan doen. Maar dat weet ik niet zeker. De linux versie was toen 1400 euro en de windows was ongeveer 1800 euro. Toen was de keus snel gemaakt haha. Enige is dat ik geen vingerafdrukscanner heb, maar de windows hello werkt rete goed(terwijl hij overal kritiek kreeg op de plaatsing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Daniel. schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 22:03:
[...]

Ik doe precies hetzelfde. Je rechten zijn dan ook veel beter. Één keer problemen mee gehad dat ik als zakelijk iets gekocht had dus sindsdien altijd particulier.

Bij Dell krijg je wel gewoon een factuur erbij, ook als je hem als particulier koopt.
Probleem is dat ik al eens problemen heb gehad met iets aan te kopen. Had vorig jaar een iPad pro gekocht via fnac en had factuur gevraagd. Deden ze heel moeilijk over heb x2 mogen bellen voordat ze uiteindelijk een maand later werd gemaakt omdat ik eerst gwn een aankoopbon ofzoiets kreeg waar mijn btw nummer enzo niet opstond.

Moet echt een geldige factuur hebben met mijn btw nummer etc, niet gwn zo'n aankoopbon.

Eerder zoiets zoals dit:
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/f4dfa517f3725aba11a77d2ed01cdd37.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Anoniem: 1134169 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 21:35:
[...]

Het is gewoon een eenmanszaak met zelfs mijn eigen naam. Maar zou dit dan werken?
[Afbeelding]

[...]
Jij krijgt een factuur waar BTW op staat, deze BTW vraag je gewoon terug. Zo hoort de BTW te werken.

(Heel formeel: ik ga er van uit dat je in België woont. Dell is gevestigd in Ierland de spullen komen uit Ierland. Aan een particulier 'moeten' ze met Belgische BTW leveren (ik neem aan dat ze voor meer dan 35.000 euroa per jaar aan particulieren in België leveren) aan een ondernemer in België moeten ze (als de spullen uit Ierland komen!) met BTW verlegd leveren en dat mag alleen maar als ze jouw BTW identificatienummer hebben. Hebben ze dat niet dan moeten ze met Belgische BTW leveren. Geef jij niet jouw BTW nummer dan krijg jij dus een factuur met Belgische BTW en breng jij gewoon die BTW in vooraftrek.
Maar even simpel rekensommetje: BTW in belgie is 21%, het scheelt jouw ruim 400 euro op 1400 euro om als particulier, dus dan is particulier bestellen per definitie goedkoper, zelfs als je de btw niet terug zou krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BB-One schreef op zondag 4 november 2018 @ 11:06:
[...]

Jij krijgt een factuur waar BTW op staat, deze BTW vraag je gewoon terug. Zo hoort de BTW te werken.

(Heel formeel: ik ga er van uit dat je in België woont. Dell is gevestigd in Ierland de spullen komen uit Ierland. Aan een particulier 'moeten' ze met Belgische BTW leveren (ik neem aan dat ze voor meer dan 35.000 euroa per jaar aan particulieren in België leveren) aan een ondernemer in België moeten ze (als de spullen uit Ierland komen!) met BTW verlegd leveren en dat mag alleen maar als ze jouw BTW identificatienummer hebben. Hebben ze dat niet dan moeten ze met Belgische BTW leveren. Geef jij niet jouw BTW nummer dan krijg jij dus een factuur met Belgische BTW en breng jij gewoon die BTW in vooraftrek.
Goh ja tis vooral nu nog de vraag of die bon die ze meegeven met de laptop effectief kan worden bezien als een conforme factuur voor de boekhouding. Is er hier niemand die dit al eens in België heeft gedaan haha?
Maar even simpel rekensommetje: BTW in belgie is 21%, het scheelt jouw ruim 400 euro op 1400 euro om als particulier, dus dan is particulier bestellen per definitie goedkoper, zelfs als je de btw niet terug zou krijgen?
Het voornaamste is dat ik deze aankoop kan inbrengen als kost.
Pagina: 1