Hallo Tweakers,
Ik heb sinds een dikke week problemen met mijn computer bij tijdens het spelen van games.
Wat er gebeurd is dat na een bepaalde tijd (eerste keer meestal een uurtje) het geluid wegvalt, daarna het beeld stotterd/haperd waarna er een complete freeze van het scherm is. Niets werkt meer en enige vorm om hieruit te komen is een reboot. Na behoorlijk wat dingen zelf te hebben geprobeerd ben ik ten einde raad... Kan iemand mij helpen met een verdere analyse/oplossing?
...
Specs:
Wat ik al heb geprobeerd is het volgende:
...
Ik heb sinds een dikke week problemen met mijn computer bij tijdens het spelen van games.
Wat er gebeurd is dat na een bepaalde tijd (eerste keer meestal een uurtje) het geluid wegvalt, daarna het beeld stotterd/haperd waarna er een complete freeze van het scherm is. Niets werkt meer en enige vorm om hieruit te komen is een reboot. Na behoorlijk wat dingen zelf te hebben geprobeerd ben ik ten einde raad... Kan iemand mij helpen met een verdere analyse/oplossing?
...
Specs:
- GPU: AMD Radeon (TM) R7 370 Series
- CPU: AMD Ryzen 5 2400G with Radeon Vega Graphics
- Mem: 12 gb DDR5 (1x4GB en 1x8GB)
- Schijven:
- 120GB ssd
- 1TB ssd
- 1TB sata
Wat ik al heb geprobeerd is het volgende:
- Windows 10 opnieuw geinstalleerd
- Alle drives geupdate
- Alle randapparatuur ontkoppeld (op standaard muis + toetsenboard na
- Video kaart vervang
- Geheugen bankjes beiden apart getest (eerst de een alleen, dan de ander
- Schijven op health gecontroleerd (volgens standaard samsung software zijn ze super healthy)
- Temperatuur van GPU en CPU bijgehouden (worden niet heter dan +- 65graden)
- UEFI geupdate
- Memory test (geen rariteiten)
...