Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• S en A DW
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23-06 14:35
Mijn vraag
De muis en toetsenbord willen niet syncen op 2 bleutooth dongels.

Relevante software en hardware die ik gebruik
2 x Mini Bluetooth V 4.0 USB Adapter Dongle
1x microsoft designer bluetooth desktop
2 pc's met windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb een muis en toetsenbord van logitech met unify maar die reageert niet altijd. Daarom wilde ik er een met bluetooth verbinding. Ik heb op beide pc's geen bluetooth op het moederbord dus het ik 2 dongles gekocht.
Ze worden bijde gewoon plug and play herkend en reageren geweldig met het toetsenbord en muis. Maar het muis en toetsenbord willen maar op 1 van de 2 pc's per keer werken.

Op beide pc's geeft windows ze aan als muis en toetsenbord maar als ik ze wil gebruiken op de pc waar ik ze niet heb gepaird als laatste moet ik ze eerst weer pairen (muis gewoon zonder code maar toetsenbord met cijfer code). Is dit normaal? Op deze manier heb ik er niets aan en zal ik ze maar op 1 pc gebruiken.

Dit is voor mij de eerste keer dat ik de bluetooth techniek gebruik dus ik heb er geen ervaring mee.

Beste antwoord (via S en A DW op 13-12-2018 21:43)

• M van Lent
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 08-06 17:24
Ik heb geen antwoord op jouw vraag maar ervaar wel een ander probleem met deze hardware.

De muis en het toetsenbord reageren bij mij erg haperend wanneer ik ze tegelijk gebruik met de bluetooth van de pc. Het toetsenbord blijft ook haperen/laat reageren als ik een bluetooth muis gebruik met eigen adapter.
met een bedrade muis vertoond het toetsenbord geen problemen. de bluetooth van mijn koptelefoon geeft ook geen problemen.
De muis alleen doet het ook goed.
komen deze problemen jou misschien bekend voor?

Heb zelf geen bluetooth dongel dus jouw probleem kan ik niet testen.

[Voor 6% gewijzigd door M van Lent op 12-12-2018 11:07]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• M van Lent
Ik heb geen antwoord op jouw vraag maar ervaar wel een ander probleem met deze hardware.

De muis en het toetsenbord reageren bij mij erg haperend wanneer ik ze tegelijk gebruik met de bluetooth van de pc. Het toetsenbord blijft ook haperen/laat reageren als ik een bluetooth muis gebruik met eigen adapter.
met een bedrade muis vertoond het toetsenbord geen problemen. de bluetooth van mijn koptelefoon geeft ook geen problemen.
De muis alleen doet het ook goed.
komen deze problemen jou misschien bekend voor?

Heb zelf geen bluetooth dongel dus jouw probleem kan ik niet testen.

[Voor 6% gewijzigd door M van Lent op 12-12-2018 11:07]

• S en A DW
Mijn gekochte toetsenbord/ muis is terug naar de winkel en word vervangen voor een nieuw paar. (muis toets bleef haperen) Maar ik heb de winkel gevraagd om info. Zij geven aan dat het toetsenbord/ muis niet gemaakt zijn voor meerdere connecties tegelijk.

Dus vandaar dat het fout gaat. Ik heb het geaccepteerd en gebruik hem nu alleen voor de htpc. Verder had ik geen problemen met het toetsenbord of de muis. Nu moet ik alleen nog wachten op een vervangend toetsenbord/ muis. Om te kijken of het zo blijft.

• M van Lent
Ik ga nog wel eens testen wat er gebeurt als ik de muis verbind aan mn laptop, en het toetsenbord aan de desktop in dezelfde ruimte.
Ik woon nu in een flat waar veel wifi netwerken zijn op zowel 2.4 als 5 ghz.
Daarvoor woonde ik in een rijtjeshuis en waren er 0 problemen.
Ik zal bij aanhoudende problemen ook contact opnemen met de verkoper.
Dat jij ze steeds opnieuw moet pairen vind ik apart, daar heb ik geen last van.
Bedoel je met meerdere connecties tegelijk met beide dongels verbinden als beide pc's actief zijn?

• S en A DW
Ik heb 2 pc’s allebei met een dongel. Er word maar 1 dongel per keer aangezet. Maar nog moet ik pairen als ik de niet geactiveerde dongel wil gebruiken. Dit maakt het dus zeer omslachtig en niet bruikbaar.

Op mijn gewone pc heb ik een bedraad toetsenbord met muis maar op mijn htpc alleen het wireless toetsenbord. Dit houd in dat als ik hem voor beide pc’s wil gebruiken ik mijn logitech wireless toetsenbord er altijd bij moet houden anders kan ik hem niet pairen. Dit is natuurlijk waanzin vandaar dat ik het gewoon zo laat. Zal het uit nieuwsgierigheid wel even proberen met het nieuwe toetsenbord als ik hem heb maar ik verwacht er niets van.

• M van Lent
https://tweakers.net/pric...ktop-(qwerty-us)/reviews/

De review van R.e.n.s geeft aan dat update KB4048955 verantwoordelijk is voor de 'slaapstand' van muis en toetsenbord. Ik ga kijken of dit een oplossing is voor mijn probleem dat ik icm de desktop ervaar.
Het gebruik van de muis op school waar we toch met 10+ draadloze muizen in de klas zitten levert icm mijn laptop in ieder geval geen problemen op. Reageert in deze setting altijd direct.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True