Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

laptop was gevallen en start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• verbatim
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 23-08-2020
Ik heb een Toshiba laptop en die was gevallen.

Met opstarten kreeg ik de melding reboot and select proper boot device.
Nu heb ik een recoverprogramma gebruikt en gerecoverd naar mijn nieuwe harde schijf omdat mijn oude hardeschijf stuk is. Eenmaal gerecoverd kreeg ik weer de melding Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device. Toen heb ik met het programma minitool partition wizard de harde schijf gewiped en daarna partitie verwijderd en weer een nieuwe partitie aangemaakt en geformateerd.
Toen weer de harde schijf in mijn laptop gedaan en weeer opgestart maar krijg weer de melding reboot and select proper boot device. Als ik in mijn bios kijk zie ik wel het type en nummer van mijn harde schijf alleen bij ODD staan geen gegevens. Ik heb op Toshiba ODD gegoogeld maar zag wel een soort zelfde vraag maar geen antwoord.

Ik weet nu niet wat ik nog meer zou kunnen proberen om de laptop aan de praat te krijgen.
Gaarne hoop ik op wat antwoorden voor dit probleem.

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 02:04
odd=optical disc device, ofwel cdrom/dvd.
Kan je niet gewoon een windows 10 usb stick maken en daarmee je laptop installeren ipv via een recovery programma?

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 23:20
Grote kans dat de hdd kapot is. Die zijn niet erg schokbestendig.
Stond de laptop aan toen deze viel?

• verbatim
_JGC_ schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 11:07:
odd=optical disc device, ofwel cdrom/dvd.
Kan je niet gewoon een windows 10 usb stick maken en daarmee je laptop installeren ipv via een recovery programma?
Ik gebruik een Windows 8 installatie dvd

Thanks

• verbatim
Uszka schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 11:24:
Grote kans dat de hdd kapot is. Die zijn niet erg schokbestendig.
Stond de laptop aan toen deze viel?
Nee de laptop stond uit

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True