Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
ik denk dat je je betaling moet terugdraaien bij je CC, of wel inloggen en je account verwijderen.Alle nieuwe klanten nemen deel aan de verloting voor het getoonde product in de campagne. Als u de gelukkige winnaar bent, wordt u direct per email benaderd. Deze speciale aanbieding wordt geleverd met een 3-dag(en) proefabonnement voor onbeperkt online entertainment, waarna de maandelijkse contributie (70EUR) automatisch zal worden afgetrokken van uw creditcard. Indien, om welke reden dan ook, u niet tevreden bent met de service, kunt u uw account binnen 3 dagen annuleren. De dienst zal worden verlengd op maandbasis tot annulering. Deze campagne loopt af op 31 december 2018
[Voor 3% gewijzigd door xAn52 op 03-11-2018 09:54]
Maar je koopt wel een S9 voor 2,-?klik geen gekke linkjes aan

Als het nou 500,- euro was geweest ipv 749,-...
Fixing things to the breaking point...
- Maffe prijs
- Geen adresgegevens
- .com in plaats van .nl adressen
- geen coolblue.nl/actie-achtig adres
- betalen met creditcard en niet iDeal.
Het is gewoon oplichting, maar waar kan je je klacht kwijt? De politie? bij de websitehosters? De ene staat bij Amazon en de ander bij internetbs.net. |Zoek het maar eens uit.
Ik bedoelde dat ik niet weet hoe ik die site voorgeschoteld kreegRGAT schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 09:58:
Maar je koopt wel een S9 voor 2,-?
Als het nou 500,- euro was geweest ipv 749,-...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Punt was meer dat als je 'S9 voor 2,-' een klikwaardige titel vond je waarschijnlijk wel eerder op iets verkeerds geklikt hebt (no offense intended).CLB schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 10:46:
[...]
Ik bedoelde dat ik niet weet hoe ik die site voorgeschoteld kreeg
Iedereen zegt dat hij/zij nooit op rare linkjes klikt, toch gebeurt het...
Fixing things to the breaking point...
Yes helemaal begrijpelijkRGAT schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 10:49:
Punt was meer dat als je 'S9 voor 2,-' een klikwaardige titel vond je waarschijnlijk wel eerder op iets verkeerds geklikt hebt (no offense intended).
Iedereen zegt dat hij/zij nooit op rare linkjes klikt, toch gebeurt het...

Dus je hebt alleen een site geopend en voor de rest niks ingevuld? Hoe denk je dan dat een scanner jou iets moet sturen? Het enige wat je kunt doen is eens je cookies bekijken om te zien of er nog wat gekke dingen tussen zitten.ienemak schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 19:23:
Ik heb de pagina ook gezien en de link aangeklikt. Verder niets ingevuld of me ergens voor aangemeld. Kan ik nu een gekke afschrijving verwachten opeens van een rekening? Het enige wat ik heb gedaan is de link in het telegraaf-artikel aanklikken. Heb niet eens een creditcard.
Gewoon, op ongeveer dezelfde wijze als iedere andere onlineadvertentie.CLB schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 10:55:
[...]
Yes helemaal begrijpelijkDaarom dit topic, om te vragen of anderen deze scam hebben gezien en weten via welke website, specifieke mail of welke manier dit tevoorschijn is gekomen!
Het feit dat men hier vér buiten de lijntjes kleurt maakt het opmerkelijk.
Niet. Ze komen ermee weg.xAn52 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 10:12:
Het is gewoon oplichting, maar waar kan je je klacht kwijt? De politie? bij de websitehosters? De ene staat bij Amazon en de ander bij internetbs.net. |Zoek het maar eens uit.
Er zijn een aantal Nederlandse bedrijven die zich bezighouden met het vergaren van 'leads' en daarmee ver buiten de grenzen van het toelaatbare gaan.
Aan de voorkant zit een gelikt salesapparaat die gegevens doorverkoopt aan callcentra en andere directmarketingbedrijven, terwijl men aan de achterkant de benodigde data binnenharkt met dit soort constructies, verscholen achter nietszeggende (of geen) bedrijfsnamen.
At the end of the day financiert een willekeurig (maar 'netjes') energiebedrijf of krant dus dit soort zaken, omdat op een gegeven moment toch niemand meer weet waar de data nu werkelijk vandaan komt.
De volgende twee artikelen kan ik van harte aanbevelen, sterk staaltje onderzoeksjournalistiek naar zeer goed vergelijkbare zaken (de 'cadeaubonnen-' en 'PostNL-pakketje-gemist-'-affaires).
‘Jonge internetondernemers’ spelen met vuur en grootschalige fraude
Amsterdamse “dotcom-beloftes” bouwden imperium op manipulatie en misleiding
Ook daar kun je rustig spreken van oplichting of een scam, dit ligt er in het verlengde van. Toeval?
Die zie ik bewust, omdat ik op Tweakers, Dumpert of de Telegraaf surf, dit leek een soort van pop-up injectieThralas schreef op zondag 4 november 2018 @ 11:19:
Gewoon, op ongeveer dezelfde wijze als iedere andere onlineadvertentie.

Wel met andere lpkey- en uclick-id's:
1
| https://nieuws-nl.com/telegraaf/coolblue/?lpkey=1599419845c001fb68&uclick=ntqqxs6o |
ps. Ik was letterlijk Tweakers aan het browsen toen deze pagina opeens als laatste tab stond.
-EDIT
Gevonden. Ik ging naar abnn.nl ipv abn.nl. Daar zat 'ie voor mij @CLB

[Voor 52% gewijzigd door Alexo op 05-11-2018 21:47]
🖥️ i5 3550/GTX960/16GB 📱Xiaomi Mi Mix 2S 128GB
Vind het persoonlijk nogal vreemd dat noch CoolBlue noch de Telegraaf kennelijk het misbruik van hun naam, logo's etc. onmiddelijk aanpakt en de site laat blokkeren.
Heb Coolblue hierover verwittigd kreeg een: "Dank, zonde, dweilen met de kraan open"-reactie...DoMuS-16 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 12:30:
Vind het persoonlijk nogal vreemd dat noch CoolBlue noch de Telegraaf kennelijk het misbruik van hun naam, logo's etc. onmiddelijk aanpakt en de site laat blokkeren.
Simpelweg even contact met ze opgenomen via de chatfunctie, waarna ik mail kreeg voor annulering abbo.Haringniels schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 12:59:
Hoe heb je dit geannuleerd? Mijn vader is er ingetrapt.
Ik denk dat je twee redenen hebt:DoMuS-16 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 12:30:
1. Dan blijf je bezig
2. De procedure om zoiets voor elkaar te krijgen is volgens mij niet zo simpel als "hey wij zijn de echte Telegraaf, graag die website sluiten. Succes". Indien de eigenaar niet reageert zul je volgens mij al snel naar de rechter moeten om zoiets af te kunnen dwingen.
Zo langzamerhand krijg ik de indruk dat ze diverse 'typo' domeinen opgekocht hebben. Vorige week kreeg ik deze site al door naar YouUtbe .com te gaan. Daarnet was het weer raak: asnabnk .nlAlexo schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:27:
Ik kreeg deze pagina ook opeens geopend in mijn Firefox. Heb niks aangeklikt om op die site te komen (geen scammy email oid). Wellicht een Firefox-plugin die opeens malware veroorzaakt?
Wel met andere lpkey- en uclick-id's:
code:
1 https://nieuws-nl.com/telegraaf/coolblue/?lpkey=1599419845c001fb68&uclick=ntqqxs6o
ps. Ik was letterlijk Tweakers aan het browsen toen deze pagina opeens als laatste tab stond.
-EDIT
Gevonden. Ik ging naar abnn.nl ipv abn.nl. Daar zat 'ie voor mij @CLB
[Afbeelding]