Toon posts:

[SCAM] Samsung Galaxy S9+ voor €2,00 (Telegraaf / Coolblue)

Pagina: 1
Acties:
Iemand afgelopen tijd ook een website voorgeschoteld gekregen van de 'Telegraaf', waarbij je een Galaxy S9+ kon aanschaffen voor €2,00 via Cooblue? Hoe ik die site te zien kreeg, geen idee, klik geen gekke linkjes aan en ik browse niet op the Darkweb. De ogen waren wat groter dan, want ja een mooie combinatie van titels...

Geld is afgeschreven van PlayAllThis.com en Bitgamez.com, kreeg ook inloggegevens per mail. Via chat subscriptions direct geannuleerd, maar ik ben benieuwd hoe ik dit uberhaupt te zien heb gekregen, any ideas?

Niks meer te zien, maar wat links die ik voorbij kreeg:
https://winlotsofthings.c...f438eb4092e1b7c478c4dcd48
https://nieuws-nl.com/tel...313263691&uclick=nta5hqwj

[Voor 11% gewijzigd door CLB op 03-11-2018 11:20. Reden: Ik ben benieuwd, naar hoe/wat/waardoor ik dit te zien kreeg...]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-05 17:54

xAn52

Whatever...

kleine lettertjes op die site:
Alle nieuwe klanten nemen deel aan de verloting voor het getoonde product in de campagne. Als u de gelukkige winnaar bent, wordt u direct per email benaderd. Deze speciale aanbieding wordt geleverd met een 3-dag(en) proefabonnement voor onbeperkt online entertainment, waarna de maandelijkse contributie (70EUR) automatisch zal worden afgetrokken van uw creditcard. Indien, om welke reden dan ook, u niet tevreden bent met de service, kunt u uw account binnen 3 dagen annuleren. De dienst zal worden verlengd op maandbasis tot annulering. Deze campagne loopt af op 31 december 2018
ik denk dat je je betaling moet terugdraaien bij je CC, of wel inloggen en je account verwijderen.

[Voor 3% gewijzigd door xAn52 op 03-11-2018 09:54]

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
klik geen gekke linkjes aan
Maar je koopt wel een S9 voor 2,-? ;)
Als het nou 500,- euro was geweest ipv 749,-...

Fixing things to the breaking point...

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-05 17:54

xAn52

Whatever...

Dat het een scam is, is wel duidelijk ja. Paar dingen die daar op wijzen:
- Maffe prijs
- Geen adresgegevens
- .com in plaats van .nl adressen
- geen coolblue.nl/actie-achtig adres
- betalen met creditcard en niet iDeal.

Het is gewoon oplichting, maar waar kan je je klacht kwijt? De politie? bij de websitehosters? De ene staat bij Amazon en de ander bij internetbs.net. |Zoek het maar eens uit.
RGAT schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 09:58:
Maar je koopt wel een S9 voor 2,-? ;)
Als het nou 500,- euro was geweest ipv 749,-...
Ik bedoelde dat ik niet weet hoe ik die site voorgeschoteld kreeg ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
CLB schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 10:46:
[...]

Ik bedoelde dat ik niet weet hoe ik die site voorgeschoteld kreeg ;)
Punt was meer dat als je 'S9 voor 2,-' een klikwaardige titel vond je waarschijnlijk wel eerder op iets verkeerds geklikt hebt (no offense intended).
Iedereen zegt dat hij/zij nooit op rare linkjes klikt, toch gebeurt het...

Fixing things to the breaking point...

RGAT schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 10:49:
Punt was meer dat als je 'S9 voor 2,-' een klikwaardige titel vond je waarschijnlijk wel eerder op iets verkeerds geklikt hebt (no offense intended).
Iedereen zegt dat hij/zij nooit op rare linkjes klikt, toch gebeurt het...
Yes helemaal begrijpelijk :) Daarom dit topic, om te vragen of anderen deze scam hebben gezien en weten via welke website, specifieke mail of welke manier dit tevoorschijn is gekomen!

• ienemak
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 03-11-2018
Ik heb de pagina ook gezien en de link aangeklikt. Verder niets ingevuld of me ergens voor aangemeld. Kan ik nu een gekke afschrijving verwachten opeens van een rekening? Het enige wat ik heb gedaan is de link in het telegraaf-artikel aanklikken. Heb niet eens een creditcard.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ienemak schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 19:23:
Ik heb de pagina ook gezien en de link aangeklikt. Verder niets ingevuld of me ergens voor aangemeld. Kan ik nu een gekke afschrijving verwachten opeens van een rekening? Het enige wat ik heb gedaan is de link in het telegraaf-artikel aanklikken. Heb niet eens een creditcard.
Dus je hebt alleen een site geopend en voor de rest niks ingevuld? Hoe denk je dan dat een scanner jou iets moet sturen? Het enige wat je kunt doen is eens je cookies bekijken om te zien of er nog wat gekke dingen tussen zitten.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-05 16:05
CLB schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 10:55:
[...]

Yes helemaal begrijpelijk :) Daarom dit topic, om te vragen of anderen deze scam hebben gezien en weten via welke website, specifieke mail of welke manier dit tevoorschijn is gekomen!
Gewoon, op ongeveer dezelfde wijze als iedere andere onlineadvertentie.

Het feit dat men hier vér buiten de lijntjes kleurt maakt het opmerkelijk.
xAn52 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 10:12:
Het is gewoon oplichting, maar waar kan je je klacht kwijt? De politie? bij de websitehosters? De ene staat bij Amazon en de ander bij internetbs.net. |Zoek het maar eens uit.
Niet. Ze komen ermee weg.

Er zijn een aantal Nederlandse bedrijven die zich bezighouden met het vergaren van 'leads' en daarmee ver buiten de grenzen van het toelaatbare gaan.

Aan de voorkant zit een gelikt salesapparaat die gegevens doorverkoopt aan callcentra en andere directmarketingbedrijven, terwijl men aan de achterkant de benodigde data binnenharkt met dit soort constructies, verscholen achter nietszeggende (of geen) bedrijfsnamen.

At the end of the day financiert een willekeurig (maar 'netjes') energiebedrijf of krant dus dit soort zaken, omdat op een gegeven moment toch niemand meer weet waar de data nu werkelijk vandaan komt.

De volgende twee artikelen kan ik van harte aanbevelen, sterk staaltje onderzoeksjournalistiek naar zeer goed vergelijkbare zaken (de 'cadeaubonnen-' en 'PostNL-pakketje-gemist-'-affaires).

‘Jonge internetondernemers’ spelen met vuur en grootschalige fraude
Amsterdamse “dotcom-beloftes” bouwden imperium op manipulatie en misleiding

Ook daar kun je rustig spreken van oplichting of een scam, dit ligt er in het verlengde van. Toeval?
Thralas schreef op zondag 4 november 2018 @ 11:19:
Gewoon, op ongeveer dezelfde wijze als iedere andere onlineadvertentie.
Die zie ik bewust, omdat ik op Tweakers, Dumpert of de Telegraaf surf, dit leek een soort van pop-up injectie

• Alexo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-05 20:16

Alexo

groots met een zachte o

Ik kreeg deze pagina ook opeens geopend in mijn Firefox. Heb niks aangeklikt om op die site te komen (geen scammy email oid). Wellicht een Firefox-plugin die opeens malware veroorzaakt? :?
Wel met andere lpkey- en uclick-id's:

code:
1
https://nieuws-nl.com/telegraaf/coolblue/?lpkey=1599419845c001fb68&uclick=ntqqxs6o

ps. Ik was letterlijk Tweakers aan het browsen toen deze pagina opeens als laatste tab stond.

-EDIT

Gevonden. Ik ging naar abnn.nl ipv abn.nl. Daar zat 'ie voor mij @CLB ;)

https://i.snag.gy/Y89O63.jpg

[Voor 52% gewijzigd door Alexo op 05-11-2018 21:47]

🖥️ i5 3550/GTX960/16GB 📱Xiaomi Mi Mix 2S 128GB

• DoMuS-16
  • Laatst online: 08-11-2018
Probeer voor Telegraaf.nl eens Telegraf.NL (redelijk toepasselijk trouwens variant voor dit soort scams).

Vind het persoonlijk nogal vreemd dat noch CoolBlue noch de Telegraaf kennelijk het misbruik van hun naam, logo's etc. onmiddelijk aanpakt en de site laat blokkeren.
DoMuS-16 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 12:30:
Vind het persoonlijk nogal vreemd dat noch CoolBlue noch de Telegraaf kennelijk het misbruik van hun naam, logo's etc. onmiddelijk aanpakt en de site laat blokkeren.
Heb Coolblue hierover verwittigd kreeg een: "Dank, zonde, dweilen met de kraan open"-reactie...

• Haringniels
  • Laatst online: 30-11-2018
Hoe heb je dit geannuleerd? Mijn vader is er ingetrapt.
Haringniels schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 12:59:
Hoe heb je dit geannuleerd? Mijn vader is er ingetrapt.
Simpelweg even contact met ze opgenomen via de chatfunctie, waarna ik mail kreeg voor annulering abbo.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:25
DoMuS-16 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 12:30:
Ik denk dat je twee redenen hebt:
1. Dan blijf je bezig
2. De procedure om zoiets voor elkaar te krijgen is volgens mij niet zo simpel als "hey wij zijn de echte Telegraaf, graag die website sluiten. Succes". Indien de eigenaar niet reageert zul je volgens mij al snel naar de rechter moeten om zoiets af te kunnen dwingen.

• Haringniels
  • Laatst online: 30-11-2018
Wij moesten bellen naar Engeland, in ons geval ging het om crackdownon.com . Die mevrouw zei dat mijn vader nog wel kans maakt om de S9 te winnen... Bullshit natuurlijk.

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:05
Alexo schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:27:
Ik kreeg deze pagina ook opeens geopend in mijn Firefox. Heb niks aangeklikt om op die site te komen (geen scammy email oid). Wellicht een Firefox-plugin die opeens malware veroorzaakt? :?
Wel met andere lpkey- en uclick-id's:

code:
1
https://nieuws-nl.com/telegraaf/coolblue/?lpkey=1599419845c001fb68&uclick=ntqqxs6o

ps. Ik was letterlijk Tweakers aan het browsen toen deze pagina opeens als laatste tab stond.

-EDIT

Gevonden. Ik ging naar abnn.nl ipv abn.nl. Daar zat 'ie voor mij @CLB ;)

[Afbeelding]
Zo langzamerhand krijg ik de indruk dat ze diverse 'typo' domeinen opgekocht hebben. Vorige week kreeg ik deze site al door naar YouUtbe .com te gaan. Daarnet was het weer raak: asnabnk .nl >:) AdBlock Plus kan het door het grote aantal domeinen zeker niet bijbenen in de lijsten?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee