Toon posts:

Nintendo Switch: Rechter Joy-Con heeft 'Desync' issues

Pagina: 1
Acties:

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-05 14:09
Hallo Tweakers,

Eind Juli heb ik een Nintendo Switch gehaald. De verbinding van de rechter Joy-Con valt regelmatig weg als ik de Joy-Con op de TV heb aangesloten. Erg irritant tijdens bijvoorbeeld Mario Tennis Aces of Super Mario Party. :(

Enkele dingen heb ik al gedaan zoals:
  • Zorgen dat zowel de firmware van de Switch, als de Joy-Cons up-to-date is. De Switch draait momenteel op versie 6.1.0.
  • Het disconnecten van de controllers met de Nintendo Switch en deze weer opnieuw synchroniseren met de Nintendo Switch;
  • Zorgen dat beide Joy-Cons volledig zijn opgeladen;
  • Zorgen dat de Switch niet wordt geblokkeerd door spullen/apparatuur wat de communicatie kan verstoren. Ik heb hiervoor mijn tv-meubel al zo optimaal mogelijk ingericht. De Switch staat links van mijn PlayStation en boven mijn Horizon box. Rechtsonder de Switch staat een versterker en Apple TV.

De PlayStation staat tijdens het spelen sowieso volledig uit. Ik heb ook wat getest door de Horizon Box en versterker uit te zetten, maar het probleem is er nog steeds. Er liggen ook geen mobile devices in de buurt en de Apple TV is via UTP aangesloten en niet wireless.
De linker Joy-Con werkt echter perfect. Ik heb ook wat testjes gedaan zoals het calibreren/testen van de control sticks zoals in deze video: https://youtu.be/SbG3F9RwlcY

Zodra het signaal van de rechter Joy-Con maar íets geblokkeerd wordt, wordt de input al niet meer juist doorgegeven. Met de linker Joy-Con heb ik totaal geen issues. 8)7

Als ik Mario Party met vrienden speel, zit de verste persoon ongeveer 2,5 tot 3 meter van de Switch af. Daarbij treden ook de meeste connectiviteitsissues op.

Ik heb de rechter Joy-Con al tweemaal opgestuurd naar Nintendo, en tweemaal heb ik een nieuwe Joy-Con teruggekregen. Het probleem blijft bestaan. Ook heb ik een nieuwe rechter Joy-Con aangeschaft, maar daarbij ervaar ik hetzelfde probleem.

Zijn er nog meer dingen die ik kan proberen? Kan het zijn dat het een issue van de Switch zelf is en dat ik die moet opsturen? Als het aan de Switch ligt zou ik zeggen dat ik ook problemen met de linker Joy-Con moet hebben.

Anyway, het is best frustrerend als je gewoon een spelletje wilt spelen en de input wordt niet goed opgepikt. Zeker met games als Mario Tennis is dit zeer irritant. Als ik geweten had dat dit zulke issues zou opleveren, dan had ik de Switch wellicht geeneens gekocht. :X

Ik heb een 8bitdo bluetooth receiver gekocht zodat ik mijn PS4 controller kan aansluiten en daar zijn totaal geen issues mee. Met de Nintendo Pro controller ook niet.

Grt,
DedSec85

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Dit is inderdaad gek, zeker omdat het meestal net de linker joycon is die problemen geeft bij mensen die dit voorhebben. Dit omdat de rechterjoycon een aparte antenne heeft, en dus meestal betere ontvangst heeft.

Ik speculeer nu, maar het zou aan de indeling van je kamer kunnen liggen. Heb je bvb een glazen tafel/wand in meubel? Blokkeert je TV-meubel line-of-sight met de Switch vanaf die verste persoon? Heb je geprobeerd je Switch ergens anders in/op/voor je meubel te zetten? Kan die verste persoon eventueel ergens anders zitten/gewoon del linker joycon gebruiken? Misschien is er op die plek net toevallig meer inferentie...

Kan je eventueel je switch en joycons op een andere TV in een andere kamer testen?

Dat overigens je pro-controller en PS4 controller geen problemen hebben is niet raar. Die hebben betere antennes dan joycons, omdat ze daar ruimte voor hebben.

Anyway, heel begrijpelijk dat dit frustrerend is. Switch is een heel leuk apparaat maar de sterkte van de joycon antennes is duidelijk op het randje voor sommige huiskamers. Het kan heel goed zijn dat je ofwel opnieuw met Nintendo contact gaat moeten opnemen, ofwel kan je er voor kiezen om zelf de rechter joycon te proberen 'repareren'. Deze kan je namelijk zelf vervangen (en dus upgraden). Een dergelijke upgrade is wat werk maar het is misschien makkelijker dan je hele huiskamer herdecoreren ;)

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:53
Mocht je dit willen, er is een mogelijkheid de joycon ter beoordeling door Nintendo op te laten sturen via de volgende link: https://nintendo.comserve-nl.com/mode met een duidelijke omschrijving zoals in je post beschreven wordt.

Edit, ik zie dat je dat reeds gedaan hebt. Probeer het met een andere rechter joycon eventueel? Ergens lenen…

[Voor 28% gewijzigd door rudyman85 op 03-11-2018 13:06]

Anoniem: 337891

Dit topic krijgt een zacht tikje richting Spielerij - Problemen & Vragen

Voor hulp bij het bepalen van het juiste forum binnen Spielerij, zie beleid bovenin. Succes met het oplossen van het probleem.

• DedSec85
rudyman85 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 13:04:
Edit, ik zie dat je dat reeds gedaan hebt. Probeer het met een andere rechter joycon eventueel? Ergens lenen…
Ik heb een andere Joy-Con (grijs) gekocht, leek mij sowieso handig om te hebben voor Mario Party en ik kon verder gamen in de tijd dat mijn rode Joy-Con controller ter reparatie/vervanging bij Nintendo lag...

Helaas heeft deze 2e Joy-Con het probleem ook.... :/

Mijn originele rode Joy-Con is zelfs tweemaal vervangen door Nintendo. Vandaar dat ik twijfel of het aan mijn Switch ligt, of toch nog andere invloeden.

• DedSec85
JackAvery schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 10:18:
Ik speculeer nu, maar het zou aan de indeling van je kamer kunnen liggen. Heb je bvb een glazen tafel/wand in meubel? Blokkeert je TV-meubel line-of-sight met de Switch vanaf die verste persoon? Heb je geprobeerd je Switch ergens anders in/op/voor je meubel te zetten? Kan die verste persoon eventueel ergens anders zitten/gewoon del linker joycon gebruiken? Misschien is er op die plek net toevallig meer inferentie...

Kan je eventueel je switch en joycons op een andere TV in een andere kamer testen?

Anyway, heel begrijpelijk dat dit frustrerend is. Switch is een heel leuk apparaat maar de sterkte van de joycon antennes is duidelijk op het randje voor sommige huiskamers. Het kan heel goed zijn dat je ofwel opnieuw met Nintendo contact gaat moeten opnemen, ofwel kan je er voor kiezen om zelf de rechter joycon te proberen 'repareren'. Deze kan je namelijk zelf vervangen (en dus upgraden). Een dergelijke upgrade is wat werk maar het is misschien makkelijker dan je hele huiskamer herdecoreren ;)
Ik heb wel een salontafel met grote glazen plaat voor m'n TV staan. Zie:

Via de volgende pagina van Nintendo had ik wel gelezen dat je de Switch niet bij een aquarium mag zetten:
[URL=,"https://www.nintendo.nl/Service-en-info/Nintendo-Switch/Problemen-oplossen/De-Joy-Con-reageert-niet-of-slecht-bij-draadloos-gebruik/De-Joy-Con-reageert-niet-of-slecht-bij-draadloos-gebruik-1204514.html"]https://bit.ly/2QbVXPZ[/URL], maar ik dacht dat dat meer te maken had met pompen en filters etc. die in een aquarium zitten.

Ik zal komende week eens kijken of ik de Switch + dock in de slaapkamer kan aansluiten om te zien wat de effecten daar zijn. Upgraden of nogmaals terugsturen kan altijd nog.

Ik vind de Switch ook zeker een heel tof apparaat. De SNES was mijn laatste Nintendo console (op handhelds zoals de GBC en 3DS na), en die Nintendo games blijven gewoon van topkwaliteit. Gisteren Mario Odyssey uitgespeeld (story), en wat een dikke game is dat! :*)

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
In principe mag glas slechts een beperkt probleem zijn maar ik heb zelf wel invloed gemerkt van mijn eigen glazen tafel, dus ik vermeld het maar. Bij aquaria is het echte probleem trouwens het water :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee