Toon posts:

verwarmgroepen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• achtertgordijn
  • Registratie: Augustus 2018
  • Niet online
Ik heb een Nefit proline nxt 24cv4 ketel en een ModuLine 1010 of H controller in mijn nieuwe huurwoning. Op dit moment staat de hele woning op 17 graden (ben net aan het verhuizen). Blijkbaar zijn er een aantal verwarmgroepen in deze woning. Is er een manier om uit te vogelen hoeveel verwarmgroepen er zijn, en welke groep bij welke kamer hoort? Ik zou de woonkamer graag wat warmer willen hebben, maar slaapkamer, hal, bad en wc wat mogen wel op 17C blijven. Makelaar zegt dat de documentatie in de woning zou moeten zijn, wat dus niet het geval is. |:(

Is er een verklaring voor dummies hoe de temperatuur in verschillende groepen te regelen? Ik heb op dit moment vrijwel geen internet en gebruik alleen data op mijn mobieltje als het moet, wat dus voor grote handleidingen niet echt handig is.

Alle reacties

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:45
Al geïnformeerd bij de verhuurder?

Soms ben ik bijna gelukkig

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:11
Gewoon proberen door groepen 1 voor 1 open te zetten en de andere groepen dicht?
Ik weet niet of het VV of radiatoren betreft maar in het geval van radiatoren ben je er helemaal snel achter natuurlijk.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• achtertgordijn
  • Niet online
Ja, verhuurder (makelaar) zegt dat er in ieder geval 2 groepen zouden moeten zijn. Maar als ik de handleiding van de controller lees dan zou er tenminste nog een 2e thermostaat ergens in de woning moeten zijn, die ik niet kan vinden. Dus kan ik er waarschijnlijk van uitgaan dat ik maar een verwarmgroep heb. Nou ja.. ik hou van een koude slaapkamer.

Het gaat dus om vloerverwarming, wat dus behoorlijk lang duurt totdat er een temperatuurverandering is.

Woning heeft energie label A en is 2 jaar oud, precies 70m^2.
Ik heb ff naar de meter gekeken. Blijkbaar heb ik vandaag maar 1.x kwh elektriciteit verbruikt (teller is om 1 omhoog gegaan), niets op tarif 2, maar dat zal misschien vannacht veranderen. Maar goed, er loopt niet veel: gsm en notebook aan de lader, koelkast/vrieskombi, wat digitale klokken op fornuis en magnetron, paar kopjes thee, en nu een bodemlamp.

Gas is de hele dag niet verandert, war mij toch interessant lijkt. Heb de temperatuur de hele dag op 20 graad staan, een korte douche, raam in de slaapkamer al 4 uur open. Nog niet gekookt (zit nog midden in de verhuizing)

Kan dat kloppen? Mij lijkt dat erg weinig. Maar goed, ik heb geen ervaring met vloerverwarming of gas. Of verandert de teller (mogelijk een smartmeter, maar ben niet zeker) niet als je nog niet bij een provider zit (wacht nog op inschijving, maar meterstanden zijn wel doorgegeven).

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:11
Hij telt dan waarschijnlijk per kuub, dat duurt even voordat je die verstookt hebt ja.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• achtertgordijn
  • Niet online
Dank je wel Jim. Als ik lees dat het gemiddeld verbruik van een appartement bij rond de 900m^3 zal liggen, dan lijkt mijn verbruik wel erg laag. Maar goed, ff kijken wat er morgen op de teller staat. En over de komenden dagen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee