Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Laptop - TV - speakers; brom in luidsprekers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JazzMatazz
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 09-05 15:01
Ik geef regelmatig met mijn laptop presentaties op allerlei verschillende locaties. Daarbij gebruik ik de
volgende opstelling (zie ook het diagram):

Op de hoofdtelefoonuitgang van de laptop sluit ik een 3,5 mm jack naar RCA (tulp) kabel aan. Die tulpstekkers gaan in mijn mengpaneel (waar ook twee microfoons op zijn aangesloten). Het mengpaneel geeft het audiosignaal via XLR-kabels door aan twee voorversterkte speakers. Het videosignaal gaat via de HDMI uitgang van de laptop naar een monitor/TV/beamer. In Windows zorg ik er voor dat het geluidssignaal niet naar de HDMI gaat maar naar de hoofdtelefoonuitgang. Op het mengpaneel na zijn alle apparaten voorzien van een geaarde stekker (en stop ik ze altijd in een geaard stopcontact).

In deze opstelling heb ik regelmatig last van een (duidelijk hoorbare) brom in de speakers. Ik weet dat dit probleem te maken heeft met aardlussen of zoiets, maar helaas heb ik vroeger bij natuurkunde niet goed opgelet want mijn kennis schiet hier tekort om het probleem op te lossen. Bij een zoektocht op internet geef ik het vaak al snel op omdat de informatie die ik daar tegenkom zo technisch is dat ik het al snel niet meer begrijp. Ik heb wel eens gelezen dat een truc is om de aardingspolen van de stekkers af te tapen met ducktape. Dat doe ik regelmatig maar eigenlijk lost het nooit iets op.

Weet een van jullie misschien een oplossing? Alvast dank!

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True