Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Adresonderzoek gemeente

Pagina: 1
Acties:

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• fm77
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Ik vind je verhaal wat lastig lezen, maar dat kan ook aan het tijdstip liggen :P
Wat ik eruit haal is dat de gemeente op zoek is naar jouw adresgegevens.
Zijn die niet bekend bij de gemeente waarin je woont?

• sambalbaj
  • Niet online
Ja.
De korte versie: gemeente start adresonderzoek terwijl ik niet verhuisd ben. En ipv het eerst aan mij te vragen, doen ze het gelijk bij derden.

• nino_070
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 23:26
fm77 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 02:46:
Ik vind je verhaal wat lastig lezen, maar dat kan ook aan het tijdstip liggen :P
Wat ik eruit haal is dat de gemeente op zoek is naar jouw adresgegevens.
Zijn die niet bekend bij de gemeente waarin je woont?
Vind ik ook. Kan ook aan de alcohol liggen :P
Nee serieus, de samenhang ontbreekt een beetje inderdaad.

Maar wat ik niet begrijp, je weet de vermoedelijke oorzaak al: de woonbond heeft het verkeerd aangevinkt. Waarom maak je er zo’n probleem van? Schrijf gewoon de gemeente aan dat je huidige adres nog klopt en verzoek ze dit bij te werken en te bevestigen. Dan zie je straks vanzelf de belastingbrieven wel weer verschijnen op je deurmat toch?

• fm77
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Dan zijn ze je dus kwijt, en kunnen ze het niet rechtstreeks aan je vragen.
Dus lijkt het erop dat ze je zijn gaan zoeken op de adresgegevens die nog wel bij hun bekend zijn.
Het kan aan mij liggen, maar ik heb het idee dat je er nu teveel achter zoekt.

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 12-06 00:01

PcDealer

HP ftw \o/

Kijk of dat ergens in de privacywetgeving is vastgelegd.

Uit jouw link:
Omdat de uitkomst van het adresonderzoek mogelijk aanleiding kan zijn tot een ambtshalve wijziging van gegevens in de BRP, moet het onderzoek zorgvuldig worden uitgevoerd. De gemeente kan niet lichtvaardig overgaan tot het doorvoeren van een ambtshalve wijziging, omdat de gevolgen voor de betrokken persoon en overheid groot kunnen zijn. Een adresonderzoek moet om deze reden altijd zorgvuldig worden uitgevoerd.
Er lijkt mij hier geen sprake van een zorgvuldig onderzoek.
De aanleiding voor een adresonderzoek is dat een gemeente een signaal ontvangt dat een persoon niet langer op het adres woont waar hij in de BRP staat ingeschreven of dat een persoon op een adres woont waar hij niet in de BRP staat ingeschreven. Ook kan de aanleiding voor een adres-onderzoek zijn gelegen in het feit dat de gronden voor een inschrijving van een betrokkene op een briefadres niet meer aanwezig zijn. De gemeente kan een dergelijk signaal op verschillende manieren ontvangen, bijvoorbeeld via een terugmelding (via de Terugmeldvoorziening (TMV)), schriftelijk (via brieven, teruggekomen post), per e-mail, telefonisch, door een aangifte in persoon aan de balie of op basis van een andere eigen waarneming door de gemeente (bijvoorbeeld een bezoek ter plaatse).
Post wellicht niet aangekomen?

Niet gebeld = protocol niet gevolgd:
De afhandeling van een signaal kan in deze fase worden versneld indien maximaal gebruik gemaakt wordt van communicatiemiddelen als telefoon of e-mail.
Is het appartement al opgeleverd?

[Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 03-11-2018 02:57]

LinkedIn WoT Cash Converter

• sambalbaj
  • Niet online
Uiteraard ga ik het maandag wel regelen.
Het was daar een paar maanden terug nog bekend, WOZ brief.

Maar waar ik dus vooral mee zit is 1 wat dat signaal was en 2 waarom ze het protocol niet volgen en direct bij derden gaan informeren (lijkt inderdaad geen zorgvuldig onderzoek).

Op 1 keer geen tv gids gehad, eigenlijk geen post gemist.

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 22:31
sambalbaj schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 03:01:
Uiteraard ga ik het maandag wel regelen.
Het was daar een paar maanden terug nog bekend, WOZ brief.

Maar waar ik dus vooral mee zit is 1 wat dat signaal was en 2 waarom ze het protocol niet volgen en direct bij derden gaan informeren (lijkt inderdaad geen zorgvuldig onderzoek).

Op 1 keer geen tv gids gehad, eigenlijk geen post gemist.
1) zal zijn dat de woningcorporatie aangegeven heeft dat je niet meer bij hun huurt en 2) lijkt me op zich ook goed te verklaren. Als de woningcorporatie heeft aangegeven dat jij niet meer bij hun huurt zal de gemeente er van uit gaan dat je verhuisd bent. En als jij verhuist bent zonder dat de gemeente nieuwe adresgegevens hebben zullen ze gaan informeren bij de plekken die bij hun bekend zijn. En dat zijn je ouders, schoonouders en het adres waar het om gaat. Precies wat ze dus gedaan hebben.

[removed]

• ddv
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 11-02 07:42

ddv

Steam: ddv_ | psn: ddv84_

Ik heb ongeveer het zelfde gehad. Iemand anders had zich op mijn adres ingeschreven. Blijkbaar een fout van de Gemeente. En uiteraard had dit ook gevolgen voor Gemeentelijke heffingen en dergelijke. Gelijk achteraan gaan en een klacht indienen.

Anoniem: 224360

redwing schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 05:07:
[...]

1) zal zijn dat de woningcorporatie aangegeven heeft dat je niet meer bij hun huurt en 2) lijkt me op zich ook goed te verklaren. Als de woningcorporatie heeft aangegeven dat jij niet meer bij hun huurt zal de gemeente er van uit gaan dat je verhuisd bent. En als jij verhuist bent zonder dat de gemeente nieuwe adresgegevens hebben zullen ze gaan informeren bij de plekken die bij hun bekend zijn. En dat zijn je ouders, schoonouders en het adres waar het om gaat. Precies wat ze dus gedaan hebben.
Dat signaal is een beetje vreemd als je als gemeente wel brieven over WOZ kunt opstellen. Dat duidt erop dat ergens de gemeente weet dat ts bewoner en eigenaar is.
Dat zullen wel weer verschillende afdelingen zijn en ambtenaren communiceren onderling niet.......even generaliserend.

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als ze niet weten waar je woont kunnen ze het niet aan jou vragen. Dus gebruiken ze je vorige adres en daar zal je vader toen ook nog gewoond hebben. Je zal inderdaad uitgeschreven zijn omdat je daar niet meer huurt, meestal klopt dat ook (als de gemeente dat niet zou doen zouden er misschien meer fouten inzitten en krijg je dubbele en driedubbele inschrijvingen in een woning. En dat is ook vervelend, ik heb ook ooit de politie aan de deur gehad op zoek naar een vorige bewoner)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20:06

BazzH

Kei-goed...

redwing schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 05:07:
[...]

De verhuurder kan je niet uitschrijven uit de BRP. Ze kunnen wel dat signaal geven, maar dat signaal is hooguit dat TS niet meer huurt, niet dat hij er niet meer woont. Ze kunnen dan zo'n onderzoek starten, maar lijken daarbij stap 1 overgeslagen te hebben: gewoon even kijken op het adres waar TS ingeschreven is en dus ook gewoon woont.

Zeker een klacht over indienen, want hierdoor zijn er persoonsgegevens onterecht aan derden verstrekt. Dit is inderdaad erg onzorgvuldig.

Think smart........ Act stupid........

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
De brieven van je moeder en je schoonouders zou ik meenemen naar de gemeente. Ik zou ze niet bellen maar een bezoeken brengen, kun je meteen opheldering vragen. (of bellen voor een afspraak met de betreffende medewerker)

Daarna kun je ze, met de procedure in de hand, duidelijk maken dat ze deze niet correct hebben gevolgd en dat je daardoor de andere brieven ook weer onbeantwoord retour doet, persoonlijk.

Verder neem je bij dat bezoek ook meteen bewijs mee dat je de woning hebt gekocht en dat je er woont, neem je eigen brief maar mee van het adres-onderzoek.

Uiteraard ga je voor of na je bezoek ook een officiële klacht indienen voor het niet volgen van de procedure zoals die beschreven is. Dit is omdat deze manier van werken dan niet stopt bij die ene medewerker maar dat het hele gemeentelijke apparaat er van op de hoogte kan worden gebracht.

• leto001
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 18:30
Je kan ook problemen zoeken. Kennelijk is de gemeente om een of andere reden onzeker waar je woont en zijn ze op zoek gegaan. Niks aan de hand, maandag even bellen of langsgaan, boeltje corrigeren en case closed.

Is er soms meer aan de hand? Als ik zo’n brief zou krijgen, met een verklaarbare gebeurtenis als overname huis van woningbouw, zou ik niet gelijk procedures gaan checken en willen wobben.

• D_Jeff
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 23:13
^^ eens.
Eerst zorgen dat het onderzoek gestaakt wordt. Als dit niet gebeurt, wordt je uitgeschreven van de GBA en ben je feitelijk vogelvrij verklaard. Dat betekend geen toeslagen/uitkeringen, niets kunnen aanvragen, enz.

En daarnaast moet er altijd een naam staan van de persoon die dit onderzoek behandeld. Geef even een belletje naar de gemeente, vraag naar die persoon en stel -netjes & beleefd- je vragen. Dat gaat veel sneller (WOB geeft 6 weken de tijd voor een reactie)

Succes!

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• digifun
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Schriftelijk een klacht indienen en laat ze het maar uitleggen daar heb je als burger recht op. Niet bellen want dan gaat het in de doofpot en blijven ze op oude voet verder gaan.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• Roozzz
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 23:07

Roozzz

Plus ultra

D_Jeff schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 09:45:
^^ eens.
Eerst zorgen dat het onderzoek gestaakt wordt. Als dit niet gebeurt, wordt je uitgeschreven van de GBA en ben je feitelijk vogelvrij verklaard. Dat betekend geen toeslagen/uitkeringen, niets kunnen aanvragen, enz.

En daarnaast moet er altijd een naam staan van de persoon die dit onderzoek behandeld. Geef even een belletje naar de gemeente, vraag naar die persoon en stel -netjes & beleefd- je vragen. Dat gaat veel sneller (WOB geeft 6 weken de tijd voor een reactie)

Succes!
Dit dus.

Vervolgens kan/mag ts wat mij betreft nog wel even goed doorvragen bij de gemeente over hoe en wat. Dit alles (niet verhuisd wel zoek, wel belastingaanslag, geen brief eigen adres, brief aan overleden en dus uitgeschreven ouder) klinkt alsof ze de zaakjes niet bepaald op orde hebben. Een schriftelijke klacht lijkt mij niet raar.

• mashell
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21-11-2019
Inderdaad. Eerst het probleem van dat het de gemeente onduidelijk is waar je woont oplossen. Dus gewoon dit onderzoek afronden. En pas daarna gaan vragen of eventueel bezwaar maken waarom dit zo vreemd gelopen is. Als je meteen kritiek levert op de werkwijze van de gemeente zal de ambtenaar in kwestie, menselijkerwijs, mogelijk wat minder coöperatief worden.

• digifun
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Als je het schriftelijk doet dan staat er gelijk een datum bij, altijd handig in de toekomst als een dossier weer ergens anders ligt en onvindbaar is.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• Grifoendor
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 12-06 11:07
Zelf hier ook ervaring mee, staat nog steeds iemand op mijn adres ingeschreven en daarom een adresonderzoek aangevraagd.

Sowieso niet bellen maar langsgaan, aan de telefoon doet de gemeente erg lastig in verband met privacy, daarnaast inderdaad alle ontvangen correspondentie meenemen en een identiteitsbewijs. Succes!

• CurlyMo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:21

CurlyMo

www.pilight.org

Over het nut en noodzaak van deze onderzoeken kan je eens lezen over de Landelijke Aanpak Adreskwaliteit
https://www.ictu.nl/proje...jke-aanpak-adreskwaliteit

Misschien dat dat wat meer begrip kweekt. Inderdaad, het onbegrip zat hem in de manier waarop :)

[Voor 12% gewijzigd door CurlyMo op 03-11-2018 15:19]

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• Jaaap
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
sambalbaj schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 03:01:
Maar waar ik dus vooral mee zit is ... waarom ze het protocol niet volgen en direct bij derden gaan informeren
Er is waarschijnlijk wel iemand aan je deur geweest toen je niet thuis was.

Zure regen: vnl. zwaveldioxide (en stikstofoxiden en ammoniak), 89% minder sinds 1980: FIXED
Gat in ozonlaag: vnl. drijfgassen (CFK's), gat dicht in 2060: FIXED
Broeikaseffect: vnl. CO₂ (en methaan en lachgas), afbouw uitstoot begonnen

• Ivow85
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 23:15
Marzman schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 07:04:
Als ze niet weten waar je woont kunnen ze het niet aan jou vragen. Dus gebruiken ze je vorige adres en daar zal je vader toen ook nog gewoond hebben. Je zal inderdaad uitgeschreven zijn omdat je daar niet meer huurt, meestal klopt dat ook (als de gemeente dat niet zou doen zouden er misschien meer fouten inzitten en krijg je dubbele en driedubbele inschrijvingen in een woning. En dat is ook vervelend, ik heb ook ooit de politie aan de deur gehad op zoek naar een vorige bewoner)
Als ze niet (zeker) weten waar je verblijft, dienen ze als eerste contact met je te zoeken op het laatst bekende adres. In dit geval is dat het adres waar TS al jarenlang de woning huurde die hij nu heeft gekocht.

Pas wanneer van dat adres geen positieve reactie komt, mag men naasten aanschrijven en bewoners van eerdere adressen benaderen. De gemeente heeft hier dus een cruciale stap overgeslagen. Dat terwijl hen kennelijk wel bekend is dat TS eigenaar is geworden van de woning op het laatst bekende adres.

Gasloos sinds 02-11-2017. Gasaansluiting op initiatief van Liander verwijderd op 30-04-2018. Nooit een rekening van Liander ontvangen.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hier in België komt de politie (wijkagent) je adres controleren (dus ook geen brief en ook niks achteraf want het is de bedoeling dat ze onverwacht komen omdat anders de controle nergens op slaat). Het kan natuurlijk zijn dat er iemand gestaan heeft maar dat er niemand thuis was.

/▌

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

CurlyMo schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 12:14:
Over het nut en noodzaak van deze onderzoeken kan je eens lezen over de Landelijke Aanpak Adreskwaliteit
https://www.ictu.nl/proje...jke-aanpak-adreskwaliteit

Misschien dat dat wat meer begrip kweekt.
Dit is voor @sambalbaj toch helemaal geen punt? Het hele punt is de manier waarop en daar zit het onbegrip.

• Pietervs
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Wat je ook doet: zorg dat de communicatie schriftelijk is vastgelegd.
Dus als je belt: vraag om naam van degene waarmee je gesproken hebt en stuur een mail er achteraan: "vandaag om x.xx uur gesproken met Y over situatie Z, waarin is afgesproken dat..." Is ook handig voor je eigen dossier :)

Daarnaast: het feit dat het lijkt alsof de gemeente de eerste stap al overgeslagen heeft is kwalijk. Informeer of de gemeente een ombudsman heeft en leg daar de vraag neer of de gemeente de procedures wel gevolgd heeft. Dan moet er een onderzoek volgen, waar een conclusie uit komt (en waarschijnlijk excuses naar jou en je vriendin, of een goede uitleg over wat er wanneer gebeurd is).

Pvoutput Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

• Ivow85
Marzman schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 12:47:
Hier in België komt de politie (wijkagent) je adres controleren (dus ook geen brief en ook niks achteraf want het is de bedoeling dat ze onverwacht komen omdat anders de controle nergens op slaat). Het kan natuurlijk zijn dat er iemand gestaan heeft maar dat er niemand thuis was.
Als er iets is wat nergens op slaat, dan is het wel zo'n controle op willekeurige momenten van iemand aan de deur. In elk geval wanneer aan 'niet thuis' de conclusie verbonden wordt dat iemand er ook niet meer woont. Toen ik alleen woonde was er sowieso 6 dagen per week overdag niemand thuis en daarnaast ook nog 3 tot 4 avonden. Door de simpele combinatie werk, hobby en sociaal leven.

Maar ja, Belgische logica...

Gasloos sinds 02-11-2017. Gasaansluiting op initiatief van Liander verwijderd op 30-04-2018. Nooit een rekening van Liander ontvangen.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ivow85 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 14:09:
[...]

Als er iets is wat nergens op slaat, dan is het wel zo'n controle op willekeurige momenten van iemand aan de deur. In elk geval wanneer aan 'niet thuis' de conclusie verbonden wordt dat iemand er ook niet meer woont. Toen ik alleen woonde was er sowieso 6 dagen per week overdag niemand thuis en daarnaast ook nog 3 tot 4 avonden. Door de simpele combinatie werk, hobby en sociaal leven.

Maar ja, Belgische logica...
Als je overdag niet thuis bent komen ze s'avonds of in het weekend terug. Ik denk eigenlijk dat het beter werkt dan het Nederlandse systeem tegen adresfraude (ik heb verder altijd in Nederland gewoond, dat politiebezoek voor een vorige bewoner was ook in Nederland.

[Voor 7% gewijzigd door Marzman op 03-11-2018 14:22]

/▌

• Ivow85
Marzman schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 14:20:
[...]

Als je overdag niet thuis bent komen ze s'avonds of in het weekend terug. Ik denk eigenlijk dat het beter werkt dan het Nederlandse systeem tegen adresfraude (ik heb verder altijd in Nederland gewoond, dat politiebezoek voor een vorige bewoner was ook in Nederland.
Lees mijn bericht hier boven nog eens. Zou de wijkagent in week 1 op dinsdagochtend, week 2 op donderdagavond en week 3 op zaterdagmiddag aan mijn deur geweest zijn, dan zou hij mij vrijwel zeker niet aangetroffen hebben. Dan zou ik volgens de logica van de Belgische ambtenarij dus niet meer op dat adres woen? 8)7

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ivow85 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 14:29:
[...]

Lees mijn bericht hier boven nog eens. Zou de wijkagent in week 1 op dinsdagochtend, week 2 op donderdagavond en week 3 op zaterdagmiddag aan mijn deur geweest zijn, dan zou hij mij vrijwel zeker niet aangetroffen hebben. Dan zou ik volgens de logica van de Belgische ambtenarij dus niet meer op dat adres woen? 8)7
Niet meteen, maar het is wel een signaal. Ik had dat ook omdat ik ten tijde van de controle nog half in Nederland woonde. Lijkt me ook normaal, je hebt altijd een overlap. Maar je wordt niet ingeschreven zonder die controle.

/▌

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 11-06 12:17
Geautomatiseerde brieven of luie/overwerkte/incompetente/vulmaarietsin medewerker+systeem.

Hoort niet te gebeuren maar gebeurt wel. Verder niks om je druk om te maken. Ze vragen tenslotte waar je nu woont en dat heeft een heel simpel antwoord. En daarmee is het klaar.

Dat je verder wil aankaarten danwel op hun vingers tikken (om)dat ze belachelijk bezig zijn is een ander verhaal.

• EiT
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 20:47
Je kan toch even op mijn.overheid.nl kijken hoe je nu geregistreerd staat?

Staat ook een geschiedenis van wanneer je in/uit geschreven staat bij een adres.

Druk en zetfouten voorbehouden.

• CurlyMo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:21

CurlyMo

www.pilight.org

Napo schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 13:44:
[...]

Dit is voor @sambalbaj toch helemaal geen punt? Het hele punt is de manier waarop en daar zit het onbegrip.
Je hebt gelijk, ik heb het aangepast.

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• TWeaKLeGeND
EiT schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 15:17:
Je kan toch even op mijn.overheid.nl kijken hoe je nu geregistreerd staat?

Staat ook een geschiedenis van wanneer je in/uit geschreven staat bij een adres.
Daar zal het nog eens gewoon correct in staan ook 8)7

[Voor 34% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 03-11-2018 15:21]

• sambalbaj
  • Niet online
Daar staat het inderdaad correct, net als dat bij de mogelijkheid dat er iemand langs geweest is er gewoon een naamplaatje met beide namen hangt. Geen briefje in de bus gezien van er is iemand langsgeweest ....
De Mijnoverheid berichtenbox hadden ze ook kunnen gebruiken.

Uiteraard ga ik het eerst rustig regelen zodat het opgelost is. Maar daarna staan er nog een hoop vragen open. Ook irritant dat je niet weet waar ze nog meer direct zijn gaan informeren. Vooral vriendin maakt zich daar druk over ivb met werk. Kom maandag wel met een update.

Members only:

[Voor 22% gewijzigd door sambalbaj op 03-11-2018 15:34]

• TWeaKLeGeND
Ik denk niet dat ze verder ergens zijn gaan informeren, en al zouden ze bij de werkgever van je vriendin zijn gaan aankloppen, waar werkt ze wel niet als haar werkgever geen begrip heeft voor prutswerk van de gemeente?

• dindr
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 12-06 16:24
Ah gemeente, ambtenaren, wees blij als je überhaupt een half antwoord krijgt. Vrijdag was ik op zoek naar iemand van de bouw en woning toezicht van de gemeente Delft, je mag ze niet spreken na zeven keuzemenus en een wachtrij van 12 minuten, eerst een verzoek indienen en ze nemen binnen drie werkdagen contact met je op.

• turtles3
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 14-07-2020
In verband met de privacy mag de gemeente dit niet op deze manier doen en mogen de beide ouders weigeren om hier aan mee te doen. Niet reageren. Indien mogelijk ga je zelf langs de gemeente om te vragen wat het probleem is en hoe dit gekomen is. Telefonisch hoef je geen vragen te stellen aan de gemeente wegens bovenstaande reden. Je zou ook op je DIGID kunnen kijken hoe jouw gegevens verwerkt zijn. Als een van de ouders een sociale uitkering heeft is het wel verstandig om die te laten reageren om de uitkering niet in gevaar te laten komen, maar die hoeven niet perse door te geven waar jij woont.

• sambalbaj
  • Niet online
Members only:

• D_Jeff
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 23:13
Dat schilt een hoop ellende ;)

Mocht je nog steeds twijfelen, vraag dan een uittreksel GBA aan @ medio jan 2019. (of wacht op de aanslag van feb 2019 :+ )

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• TheGhostInc
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
@sambalbaj als ze schriftelijk niks willen bevestigen is het volgens mij prutswerk van een ambtenaar die dat gewoon wil verdoezelen. Sterker nog, ik zou verwachten dat die ambtenaar normaal heel blij is als hij/zij weer een 'checkboxje kan aanvinken'.
Een meedenkende ambtenaar zou je bijvoorbeeld nog een uittreksel kunnen geven om te 'bewijzen' dat alles weer goed is.

Zo had ik (achteraf gezien) een keer 2 vragen die niet in 1 keer beantwoord konden worden. Dus de behulpzame ambtenaar achter de balie schreef een eigen akte/uittreksel/verklaring en gaf die mee. Bleek niet helemaal compleet en toen we terug kwamen voor die aanpassing bleek dat het absoluut niet de bedoeling was geweest om maar zelf iets te maken. We kregen daarna (gratis!) 2 uittreksels mee die de lading inderdaad keurig dekten.

TL;DR. Geen schriftelijke bevestiging van een ambtenaar is altijd verdacht!

• Frieda
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Inderdaad, zeker bevestiging eisen. En een klacht indienen.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True