Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

14 jaar en zit de hele dag binnen

Pagina: 1
Acties:
  • 775 views

Onderwerpen

Vraag

• camila
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 03-11-2018
Hey
ik ben 14 jaar en zit bijna de hele dag binnen ik ga wel gewoon naar school maar voor de rest ga ik eigenlijk nooit de deur uit ik spreek niet af met mensen eerder sprak ik nog wel regelmatig af met vriendinnen maar de laatste tijd gaat het steeds en steeds moeilijker ik wil wel afspreken maar het lukt me niet ik vindt het eng ookal zijn het mijn vriendinnen ik vindt het moeilijk ik ben eigenlijk altijd bang dat er iets fout gaat en dat het dan niet gezellig is en dat de vriendschap over gaat het is al wel is vaker voor gekomen dat als ik met vrienden afspreek dat het eerst heel leuk is maar dat ik op een gegeven moment opeens omsla en dan om een bepaalde reden voel ik me opeens heel vervelend ik kan dan niet meer gezellig mee lachen om de grapjes ik wil dan het liefst gewoon naar huis en me zelf alleen opsluiten in me kamer en huilen
ik spreek nu dus minder vaak af maar ik denk niet dat dat de juiste oplossing is ik ben nu altijd het hele weekend alleen ik heb ook niet echt hobby's wat ik wel heel graag zou willen hebben want als ik op een zaterdag avond nadenk wat ik eigenlijk die dag heb gedaan weet ik geen antwoord ik doe namelijk letterlijk niks ik voel me dan ook zo nutteloos dat ik niks heb gedaan ik durf niet afspreken ik heb geen hobby's ik durf niet op een sport want ik ben bang om contact te maken met nieuwe mensen ik kijk eigenlijk alleen maar netflix waar ik me ook niet beter van ga voelen ik heb hier weleens over gepraat met een soort van sociaal werker op onze school af en toe heb ik dan een gesprek met hem maar het helpt mij niet ik wil me gewoon weer nuttig voelen ik wil op een zaterdag avond denken wow vandaag heb ik is wat anders gedaan dan alleen maar zitten
vandaag heb ik dingen gedaan waar ik blij van word ik voel namelijk nooit meer echt die blijdschap die ik eerder voelde mijn vraag is eigenlijk weet iemand misschien wat ik kan doen om me weer nuttig te voelen?

Alle reacties

• mathy_
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 15-06 18:07
Ik zou er een punt of komma achter zetten.

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 06:56
Bespreek je probleem met je ouders, ga naar een huisarts of psycholoog.

• bszz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:34
In ieder geval goed dat je om hulp vraagt (y) maar ik denk dat de beste weg een gesprek met je huisarts is.

• Aapie
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
@camila

Als je echt voldoening wil hebben, kan je opzoek gaan naar een bijbaantje. Als je gewerkt hebt en positieve dingen bereikt hebt( je norm gehaald of je hebt dingen goed afgewerkt) kan je je hier erg positief van voelen en vrolijk van worden
Ook leer je hierdoor nieuwe mensen kennen. Mensen die je misschien leuk vindt of juist niet, dit geeft je een goede kijk op het leven en leer je hierdoor mensen beter de begrijpen.

• bcome
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 20:25
Hoi Camila,

Je bent niet helemaal op de juiste plek hier vrees ik, maar ik zou je toch wat advies mee willen geven. Weet dat iedereen op jouw leeftijd niet zeker is van wat hij of zij doet, dat is hartstikke normaal en hoort allemaal bij het volwassen worden. Nieuwe dingen ontdekken en nieuwe mensen leren kennen is natuurlijk heel spannend en misschien in het begin een beetje eng, maar hoe vaker je dit doet hoe gemakkelijker het zal worden. Wees vooral niet bang om jezelf te zijn en kies een hobby die je leuk vind. Trek je niet te veel aan van anderen!

• Nobby
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 03:55

Nobby

Nuts!

14 is nu een moeilijke leeftijd, maar dat vind ik als 33'er. Je mag niet echt stappen zoals ik vroeger wel kon.

Qua sport, het hoeft lang niet allemaal een contact sport te zijn. Ik heb vrienden die gingen tafeltennissen maar ook vrienden die gingen raggen op rolschaatsen.

Begin inderdaad met je verhaal meer leesbaar te maken met wat punten en layout. We kunnen je vast helpen. Woon je toevallig in Amsterdam?

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 04:16

br00ky

Moderator Harde Waren
Beste Camilla,

Erg vervelend wat je beschrijft maar dit is niet de juiste plek. Ga praten met je ouders, familie, vrienden of huisarts. Een forum dat in eerste instantie gericht is op technische zaken is niet de plek waar je nu moet zijn.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True