Zelf hosten > Domeinnaam

Pagina: 1
Acties:

• geertb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-04 16:14
Hallo allemaal,

Stel dat ik een pc heb met Linux (Redhat 7.0/7.1) met een Apache Webserver.
Ik wil voor de webstie die op deze pc staat een domein aanvragen. De site moet ik zelf kunnen hosten.

Wat moet ik op die pc nog meer draaien dan een goede firewall + webserver? DNS server ?

Kunnen jullie mij ervaringen/tips geven bij bedrijven die voor mij het domein kunnen registreren en dan verwijzen naar mn pc (die een goede internetverbinding heeft + eigen IP-adres)

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Verwijderd

mailserver ?:)

• BiOCHiP908
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2003

BiOCHiP908

Hmmmzzz? Jaja....

Je hoeft zelf geen DNS server te draaien, maar er moet wel _ergens_ een DNS entry zijn, dus kijk eens bij www.zoneedit.com, daar heb ik goeie ervaringen mee wat betreft DNS servers.

Je domein registreren... kijk eens bij www.joker.com, volgens mij zijn zij de goedkoopste (12 euro) en ik weet het niet zeker, maar ik geloof dat ze tegenwoordig ook nog de DNS voor je regelen voor nop.

"I'll rip the eyes out of your head and piss at your dead skull!" - Jack Nicholson
"Grappig... luie mensen schreeuwen altijd RTFM naar andere luie mensen :)" - Vlasbaard

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kijk ook even hier en hier! ;).
+ http://www.webhosters.nl/ :).

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

• geertb
Op vrijdag 20 juli 2001 21:08 schreef Bulldog het volgende:
Kijk ook even hier en hier! ;).
+ http://www.webhosters.nl/ :).
Sorry, het was inderdaad een beetje dom van me, in alle haast heb ik de faq overgeslagen |:(

Verwijderd

Registreer bij widexs.nl je domain zonder hosting, betaal je normale domain kosten, maar je krijgt dan wel een handle waarmee je gebruik kunt maken van hun DNS-editor. Zet daarin dus alles op jouw IP adres. Installeer dan een servertje, als je voor RedHat gaat, ga dan voor RedHat 6.2, nog altijd het lekkerst voor servers. Apache kun je bij de setup al installeren, als je tenminste genoegen neemt met een oude Apache zonder PHP/MySQL support. Als je dat wel wilt moet je dat ff zelf compilen.

Een FTP server is ook best handig mocht je van buitenaf nog je site kunnen updaten :)

En firewall: tja, gewoon alles dicht en dan poort 80, 21, 25 en 110 open met Ipchains. En 22 natuurlijk, want SSH installeert natuurlijk iedere linuxer ;)

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 13:05
Je moet je wel voor zorgen dat je een VAST ip adres hebt... een eigen zoals je schrijft is niet genoeg want mijn eigen IP adres thuis is elke dag anders :)

Oh... en als je voor RH 6.2 gaat dan kun je http://ldp.nllgg.nl/LDP/solrhe/Securing-Optimizing-Linux-RH-Edition-v1.3.pdf gebruiken om hem dicht te timmeren. (op http://ldp.nllgg.nl/guides.html staat de guide ook in andere formaten).

• geertb
Niels: Nivedita ben jij dat als reseller van WideXS of niet?

Verwijderd

Op zaterdag 21 juli 2001 12:40 schreef gbooster het volgende:
Niels: Nivedita ben jij dat als reseller van WideXS of niet?
Neuh, ik 'resel' niets, heb 'r alleen een co-located server staan en ik ben 'r wel tevreden over :)

• geertb
Op zaterdag 21 juli 2001 13:02 schreef [nielsonline] het volgende:

[..]

Neuh, ik 'resel' niets, heb 'r alleen een co-located server staan en ik ben 'r wel tevreden over :)
Okiedokie, :) Anders kon ik het misschien via jouw doen

Verwijderd

Iedereen kan een domein reggen, laat al je A en MX records doorverwijzen naar iets van dyndns. Je krijgt dan een proggie wat je moet installeren op je en zo kun je zonder vast IP toch een eigen domein hebben.
Pagina: 1