GeForce met Half Life

Pagina: 1
Acties:

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:24
Ik heb nogal wat crashes gehad in half life, en bovendien is de frame rate veels te laag voor zo'n oud spel. Ik haal namelijk zo'n 60 fps in een zelf opgenomen demo'tje (niet veel grafisch geweld) op een Athlon 600, GeForce DDR en 128 mb ram. Hij stond op 1024, OpenGL. Direct3D gaf ongeveer hetzelfde resultaat.
Half life is versie 1.1 en ik gebruik detonator versie 5.22. Wat doe ik in godsnaam fout? Of is dit normaal?!

Jag

• xss
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-02 15:49

xss

http://gathering.tweakers.net/Forum6/HTML/001027.html

Zelfde antwoord. 't vervelende van de 5.22 detonators is ook dat, hoewel je refreshrate op 'optimaal' staat, hij lekker op 60Hz draait. Dus alle resoluties en kleurdieptes ff op de juiste refreshrate zetten.

Laterz,

Dennet aka "Suzie Q".

PS. Ik word al gek als ik 2 minuten naar 60Hz kijk :P.

• Jag
Ik heb nu vsync uitgezet, en ik haal nu 73 fps. Maar dat vind ik nog steeds niet veel, aangezien HL met de quake2 engine werkt. Met quake3 haal ik zelfs nog meer dan 73 fps. Wat hebben anderen voor fps (ongeveer)? En wat kan ik hier nog aan doen?
In ieder geval bedankt Dennet.

Jag

• Jag
K*t, met de 5.22 detonators loopt hij vast, en met 3.68 laat hij blokjes zien ipv je ammo/health enz. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Jag

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-07 16:29

Ridge

From the Bold & the Beauti

Jep

ik heb dezelfde problemen met Halflife en een gayforce :). Ik heb alle detonator shit al geprobeerd maar bij mij blijft hij random crashen.

Ik moet wel zeggen dat 5.22 van de detonator serie bij mij het stabielst is.

Ohja ik heb Bp6 dual 366@550 plus een creative gayforce SDRAM.

Ridge

www.tradealliance.nl

• Renkie
  • Laatst online: 30-08 06:53
HL gebruikt de quake 1 engine en in die tijd was 40fps al verdomd veel :)

• Jag
Half Life gebruikt zeker weten de quake 2 engine, en daar haal je echt monster scores mee wat betreft frame rate.
Zou het verder nog uitmaken of ik direct3D of OpenGL gebruik?

Jag

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:02
Ik draai op mijn P3 450 en TNT2 Ultra 60-80fps, maar dat is een game, weet niet of het wat uit maakt of je demo draait ( ging hier schokkend ). Draai trouwens op 800x600, probeer het dus eens door een stap terug te gaan in resoluties.

Flickr | Lego collectie

• Jag
De tijd dat ik spellen nog in 800x600 speelde is al weer een tijdje geleden (afgezien flight unlimited 3 dan). Het gaat mij erom dat zon lage framerate nooit kan kloppen. Volgens mij zou ik met een Voodoo3 nog een hogere score halen.
Bovendien loopt hij vaak vast, erg irritant. Maar zo te horen ben ik niet de enige met dit probleem.

Jag
Pagina: 1