• Un93m59
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:04
Hoi mede-Tweakers,

Ik zit momenteel in mijne propedeuse jaar en ik hoor de laatste tijd steeds meer over Young Capital Academy. Dit hoor ik vaak van mede-studenten( Hoge school Zuyd || HBO ICT). Velen laten de propedeuse jaar vallen als ze aangenomen worden bij deze deeltijd HBO ict opleiding. Maar ik vraag me eigenlijk af... is dit het wel waard?

Deze opleiding houdt in dat je aan de slag gaat bij een bedrijf (4 dagen) en 1 dag naar school. Daarnaast is er geen collegegeld, krijg je minimum junior developer salaris p/m en uiteraard een HBO ICT (Software engineering) diploma.

Volgens hun site is het een deeltijd opleiding in samenwerking met NOVI hoge school (deeltijd instituut)

Het schijnt dat ze alleen de beste/gemotiveerde ict'ers aannemen en een plek bieden bij hun opleiding. Dat lijkt me ook als je na 3 maanden bootcamp meteen aan de slag gaat bij een bedrijf als junior dev.

Heeft iemand enige ervaring hiermee?

Link: https://academy.youngcapital.nl/

Groetjes

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:11

t_captain

Moderator General Chat
Young Capital is een detacheerder. Dat betekent datbde inhoud van die 4 dagen werk door de grillen van de markt wordt gedicteerd en er geen sprake is van “echte” planning van werkzaamheden om bij je studie te passen.

Dat diploma, is dat geacceediteerd en is het dus verbonden aan een titel zoals ing. of B.Sc.? De website suggereert van wel, ik vind het bijzonder dat ze het ondeerwijsprogramma niet samen met een partner (Avans, Fontys, HHS etc) doen.

[Voor 17% gewijzigd door t_captain op 02-11-2018 22:14]

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-06 13:40
Deeltijd kost je misschien wel meer dan 4 jaar om af te ronden. Maar als jij al redelijk wat kennis hebt van ontwikkelen is het wel een optie om bij een bedrijf te gaan werken om zo ook te leren en ervaring op te doen. Of je dat via Young Capital moet doen is wat anders.

• Anoniem: 320788
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik weet alleen dat ik het een fucking irritante reclame vind.

• KoningsGap
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:04
t_captain schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 22:09:
Young Capital is een detacheerder. Dat betekent datbde inhoud van die 4 dagen werk door de grillen van de markt wordt gedicteerd en er geen sprake is van “echte” planning van werkzaamheden om bij je studie te passen.

Dat diploma, is dat geacceediteerd en is het dus verbonden aan een titel zoals ing. of B.Sc.? De website suggereert van wel, ik vind het bijzonder dat ze het ondeerwijsprogramma niet samen met een partner (Avans, Fontys, HHS etc) doen.
Het hele idee achter de YC Academy is inderdaad dat ze zelf een volwaardige HBO opleiding aanbieden die direct aansluit op de wensen van de markt. Ik ben het met je eens dat detacheerders afhankelijk zijn van hoe de markt zich ontwikkeld. Kijk ik echter naar de groei en potentie van YC ben ik er niet zo bang voor dat dit niet goed uitpakt.

@Un93m59, er zullen nog weinig ervaringen zijn vermoed ik gezien de YC Academy pas dit jaar is gestart. Je zult voor jezelf moeten bepalen of dit iets is wat bij je past. Ik ben zelf werkzaam bij YC, en
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
ben ik erg tevreden met waar ik zit.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:41

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik heb schooljaar 2016-2017 ook de ICT Bachelor gedaan op Zuyd Hogeschool, uiteindelijk door eigen keuze niet doorgezet en daarna de AD-ICT begonnen (ook op Zuyd) waar ik nu bijna in mijn afstudeerstage zit.

Dat Young Capital kan ik eerlijk gezegd niet serieus nemen met de reclames die ze uitzenden, en ze zullen zo'n opleiding ook niet voor de liefdadigheid hebben opgezet. Ik heb eerlijk gezegd nog niemand op school iets erover horen zeggen, dus pas ook op dat het geen 'lokale hype' binnen je klas is omdat 1 iemand het is gaan doen.

Je weet natuurlijk nog niet hoe je gaat zitten qua credits dit jaar (volgende week je eerste tentamens, succes :)), maar ik zou als de opleiding je interesseert en je het haalt gewoon voor die propedeuse gaan. Ik vond zelf geen bal aan de helft van de modules bijvoorbeeld.

R7 5800X - RX 6900XT - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• erlen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-07-2019
Young Capital Academy(Next) werkt wel degelijk samen met een hogeschool! Namelijk Hogeschool Novi te Utrecht. De oudste IT hogeschool van Nederland. www.novi.nl .
Het diploma dat aan de opleiding vast zit is dus een geacrediteerde bachelor software engineering.

Erik Mols (lid examencommissie Hogeschool Novi)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee