Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Zwart scherm na eerste start

Pagina: 1
Acties:

• pdekker24
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 04-04 13:10
Hey mensen.

Ik heb een dilemma wat betreft:
Ryzen 2700x, Asus prime x470, Corsair 16gb 3200mhz.

Ik heb eerdere pc's gebouwd maar nog nooit een high end oc pc. Heb een medewerker van een winkel gevraagd voor de componenten dus verwacht ik dat het ook werkt. Meneer zei dat 3200mhz gewoon werkt maar dan langzamer met ryzen 7. Wat mij aan het denken zette omdat ik online las dat die alleen 2933mhz supporte. Maar goed hij wist er meer van en heb de 3200 gekocht.

Thuis de boel in mekaar gezet en tijdens het bouwen zei een maat van mij dat ik de verkeerde ram heb. Toch door gegaan en compleet de boel gestart. Zwart scherm. Lichten branden, fans draaien, maar verder niks. (Edit) ook 1 ram geprobeerd, en geen gpu.Op een msi b350pro carbon precies het zelfde probleem dus ligt niet aan mobo. (/)Ik heb nu hyperx rgb 16gb 2933mhz gekocht en krijg ik morgen binnen. Hoop dat deze werken. Anders stuur ik alles terug

Maar weet iemand als het daar ook aan licht? Of is er iets anders aan de hand waar ik niet aan heb gedacht.

Ja ik weet hoe ik alles correct moet aansluiten, zit nu alleen met vraag tekens over de juiste componenten.

Help

[Voor 6% gewijzigd door pdekker24 op 02-11-2018 20:07. Reden: Toevoeging details]

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 02:52

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

zit nu alleen met vraag tekens over de juiste componenten
Ik ook want ik zie nergens een videokaart en voeding in je topic staan?

Goed, even constructief: de test met de B350 is misschien niet goed geweest want de 2700X heeft een specifieke BIOS-versie nodig en werkt niet direct op "de eerste versie" van het MSI-board. Allicht kan je even toelichten welke BIOS versie je getest hebt?

Dan het Asus-board; zowel de 24-pin als 8-pin aangesloten? En dan je geheugen: staat dat op de QVL van Asus en/of is het single of dual-channel geheugen? En misschien (maar niet altijd); zit het RAM wel in de goede DIMM-slots?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 23:09
Ik mis een videokaart. De 2700X heeft geen igpu.

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 19:57

iCore

Dat is mijn uitspraak.

Gewoon om zeker te zijn: Is RAM wel DDR4?

[Voor 7% gewijzigd door iCore op 02-11-2018 20:43]

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 02:52

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

iCore schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 20:34:
Gewoon om zeker te zijn: Is RAM wel DDR4?
Lol, waar koop ik 3200MHz DDR3 dan? ;)

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 19:57

iCore

Dat is mijn uitspraak.

MAX3400 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 20:42:
[...]

Lol, waar koop ik 3200MHz DDR3 dan? ;)
opes, overheen gelezen. 8)7

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

• pdekker24
Kak, heb vanmiddag de ram retour gestuurd kan niet meer testen. Met de msi wel met gpu geprobeerd, zelfde verhaal. Zal morgen testen met de andere ram en videokaart. Moederbord heeft DisplayPort en HDMI aansluiting waar dienen die voor dan? Bios versie kon ik niet zien omdat ik geen beeld kreeg. Had wel een ddr4 erin. Trouwens De 2933 ram ddr4, kan ik die overclocken naar 3200 of word dat afgeraden?

• djmuggs
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 10-06 11:12
?!🤣

Tesla Model 3 LR AWD

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 23:09
pdekker24 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 22:42:
Met de msi wel met gpu geprobeerd, zelfde verhaal.
Dat bord, B350, heeft waarschijnlijk niet het juiste bios om een 2700X werkend te krijgen dus niet gek dat je dan geen beeld krijgt.
Moederbord heeft DisplayPort en HDMI aansluiting waar dienen die voor dan?
Voor het geval dat er een APU als de Ryzen 3 2200G of Ryzen 5 2400G wordt gebruikt.
Bios versie kon ik niet zien omdat ik geen beeld kreeg.
Dat klopt dus met een 2700X zonder videokaart.
Had wel een ddr4 erin. Trouwens De 2933 ram ddr4, kan ik die overclocken naar 3200 of word dat afgeraden?
Je kunt het proberen maar zekerheid krijg je nooit. Die kans is groter met 3200 MT/s geheugen wat je, onnodig, hebt teruggestuurd want het werkt wel namelijk https://pcpartpicker.com/b/XcNQzy

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:08
Wel behoorlijk dom als de verkoper niets over een videokaart heeft gezegd...

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• pdekker24
Waardeer de hulp erg. Zit al sinds woensdag te knooien. Morgen geef ik een update als die met videokaart werkt of niet

• pdekker24
Vanmiddag pas de geheugen gekregen. en probleem is opgelost. probleem was de videokaart die ik niet aan had gesloten. bedankt voor de hulp
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True