Tweedehands laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeciesXX
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-06 13:23
hoi allen,

ik heb een laptop van Asus tweedehands gezien van 3 jaar oud. Is er iets te zeggen over een prijs van een 3 jaar oude laptop, en is het slim om te kopen, of beter een nieuwe te kopen voor iets meer geld?
Zover ik kan vinden was de nieuwprijs ongeveer 750 euro.

Het gaat om een Asus p751j met de volgende specs:
- 17 inch scherm (volgens mij ips)
- i5-4210m 2,6 ghz
- 8gb ram
- geforce 930m

Ik hoor het graag,

Species

Beste antwoord (via SpeciesXX op 06-11-2018 19:50)

• Uruk-Hai
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-07 20:22
SpeciesXX schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 19:27:
- Laptop van Asus tweedehands
- 3 jaar oud
- nieuwprijs ongeveer 750 euro.

- i5-4210m 2,6 ghz
- 8gb ram
- geforce 930m
Hier heb je mijn mening: ik zou hem zelf kopen voor een derde of een kwart van de prijs, afhankelijk van de zichtbare beschadingen (A-grade of B-grade) en van de reputatie van de verkoper. Dus laten we zeggen 200 tot 250 euro.

Ik heb zelf dit jaar tweedehands een Core i3 Asus Vivobook gekocht voor 150 euro. Nieuwwaarde 500 euro. 4 Jaar oud. Gemiddelde accuduur 1,5 tot 2 uur. Het is een Core i3, maar hij is erg traag en voelt aan als een Celeron. Maar als ik voor een snellere CPU was gegaan had ik een zwaardere laptop gehad en een van mijn eisen was juist een zo laag mogelijk gewicht van minder dan 1,5kg. En hoewel hij traag is, gaan HD youtube filmpjes en Netflix prima.

Er zitten ook nog zowel een VGA als HDMI aansluiting op.

Het is maar net wat je uitgangspunten zijn. Ik heb wel gemerkt dat je met oudere laptops concessies moet doen ten opzichte van nieuwere modellen. Als je voor tweedehands gaat kies je automatisch al gauw voor dikker, lelijker en zwaarder. Ik vind het design van mijn Vivobook wat dat betreft nog best mooi. Ik was verrukt toen ik hem uitpakte.

Ik heb hem gekocht en mee gehad als vakantie laptop naar Canada en voor dat doel voldeed hij perfect. Compact, relatief licht en het touchscreen bleek een uitkomst bij navigeren door kaarten applicaties.

Ik kijk op Tweakers.net V&A altijd als eerste naar de reputatie van de verkoper. Ik lees ook altijd alle reacties door.

Wat ik verder belangrijk vind zijn reviews van de laptop. Die zijn meestal nog wel te vinden.

Mediamarkt bleek ook een goed idee. Ik ben er daar o.a. achter gekomen hoe brak de toetsenborden zijn van goedkope netbooks van 200 euro. Zulke dingen kun je ook wel ergens lezen in reviews, maar voor je gevoel ben je pas echt overtuigd als je het even zelf kunt ervaren.

Ik heb eerder twee gloednieuwe laptops gehad. De eerste was een Compaq Evo van 1200 euro met een desktop Pentium 4 processor er in. Wat was dat een duur onding zeg. De tweede was een witte Macbook. Ik heb er nadien altijd spijt van gehad dat ik daar zoveel geld aan heb gespendeerd. Nooit zal ik meer een nieuwe pc of nieuwe laptop kopen. Nooit meer. Er is zoveel leuks tweedehands te koop dat ik daar tegenwoordig bij zweer.

Maar ja, dat is mijn mening. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Uruk-Hai op 05-11-2018 20:28 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik ga niets zeggen over de prijs; de CPU is al bijna 5 jaar oud (6 jaar technologisch) en qua performance kan je bijbehorende benchmarks van CPU en GPU er even bijzoeken.

Ik gok, nadruk, dat je in V&A voor hetzelfde of minder geld een betere machine vindt. Helaas beschrijf je niet wat je met de machine wil doen dus daar kan ik dus ook niks over zeggen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeciesXX
Dankjewel voor het advies. In principe is de laptop voor office internet en films kijken. Gamen doe ik op de ps4 tegenwoordig.

Ik ga nog even verder kijken wat we gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Een nieuwe heb je voor 500-600 euro. Daar zit dan ook meteen een SSD in. Dat maakt de laptop echt merkbaar sneller. Je kunt zelfs voor 400 euro een geschikte laptop vinden. Maar dan lever je wel flink in op resolutie en schermkwaliteit.

Je kunt dus een laptop gebruikt kopen. Maar bedenk wel dat een nieuwe niet echt duur hoeft te zijn. Ik zou altijd voor een laptop met SSD gaan. Als die er nog niet in zit, kun je die kopen, maar dat verlaagt je voordeel natuurlijk wel. Bepaal zelf wat je een redelijke prijs vindt.

[ Voor 4% gewijzigd door hoi1234 op 03-11-2018 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeciesXX
Thanks. Ik zag de een medion akaya uit de maandelijkse advies hier op tweakers als beste naar voren komen. Deze is 699 eens over nadenken. Is wel iets overspec maar dan kan ie wel weer 10 jaar mee met een beetje geluk.

Onze huidige Asus is 9 jaar oud en begint nu toch wel traag te worden. En opstart problemen. Tijd voor vervanging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Apparatuur kopen om 10 jaar mee te doen is sowieso een slecht idee, koop dan nu een laptop die goed genoeg is en over 5 jaar weer een nieuwe, kan je de oude nog voordat je m helemaal versleten hebt door verkopen en ben je met minder geld beter uit.
Voor Office en films kijken heb je (tenzij op 4K resolutie) bijna niks nodig tenzij je flinke Excel sheets hebt oid...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Uruk-Hai
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-07 20:22
SpeciesXX schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 19:27:
- Laptop van Asus tweedehands
- 3 jaar oud
- nieuwprijs ongeveer 750 euro.

- i5-4210m 2,6 ghz
- 8gb ram
- geforce 930m
Hier heb je mijn mening: ik zou hem zelf kopen voor een derde of een kwart van de prijs, afhankelijk van de zichtbare beschadingen (A-grade of B-grade) en van de reputatie van de verkoper. Dus laten we zeggen 200 tot 250 euro.

Ik heb zelf dit jaar tweedehands een Core i3 Asus Vivobook gekocht voor 150 euro. Nieuwwaarde 500 euro. 4 Jaar oud. Gemiddelde accuduur 1,5 tot 2 uur. Het is een Core i3, maar hij is erg traag en voelt aan als een Celeron. Maar als ik voor een snellere CPU was gegaan had ik een zwaardere laptop gehad en een van mijn eisen was juist een zo laag mogelijk gewicht van minder dan 1,5kg. En hoewel hij traag is, gaan HD youtube filmpjes en Netflix prima.

Er zitten ook nog zowel een VGA als HDMI aansluiting op.

Het is maar net wat je uitgangspunten zijn. Ik heb wel gemerkt dat je met oudere laptops concessies moet doen ten opzichte van nieuwere modellen. Als je voor tweedehands gaat kies je automatisch al gauw voor dikker, lelijker en zwaarder. Ik vind het design van mijn Vivobook wat dat betreft nog best mooi. Ik was verrukt toen ik hem uitpakte.

Ik heb hem gekocht en mee gehad als vakantie laptop naar Canada en voor dat doel voldeed hij perfect. Compact, relatief licht en het touchscreen bleek een uitkomst bij navigeren door kaarten applicaties.

Ik kijk op Tweakers.net V&A altijd als eerste naar de reputatie van de verkoper. Ik lees ook altijd alle reacties door.

Wat ik verder belangrijk vind zijn reviews van de laptop. Die zijn meestal nog wel te vinden.

Mediamarkt bleek ook een goed idee. Ik ben er daar o.a. achter gekomen hoe brak de toetsenborden zijn van goedkope netbooks van 200 euro. Zulke dingen kun je ook wel ergens lezen in reviews, maar voor je gevoel ben je pas echt overtuigd als je het even zelf kunt ervaren.

Ik heb eerder twee gloednieuwe laptops gehad. De eerste was een Compaq Evo van 1200 euro met een desktop Pentium 4 processor er in. Wat was dat een duur onding zeg. De tweede was een witte Macbook. Ik heb er nadien altijd spijt van gehad dat ik daar zoveel geld aan heb gespendeerd. Nooit zal ik meer een nieuwe pc of nieuwe laptop kopen. Nooit meer. Er is zoveel leuks tweedehands te koop dat ik daar tegenwoordig bij zweer.

Maar ja, dat is mijn mening. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Uruk-Hai op 05-11-2018 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeciesXX
Thanks voor deze uitgebreide reactie. Ik denk dat ik deze week eens ga kijken naar de laptop het is hier in de buurt.

Als er netjes mee omgegaan is dan zal ik het zeker overwegen om aan te schaffen. Rond de 200 euro dacht ik uiteindelijk zelf ook aan.
Pagina: 1