Toon posts:

Fps drops

Pagina: 1
Acties:

• bobarke
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-12-2018
Tijdens het spelen van League of Legends heb ik fps drops. Mijn fps gaat dan van 154 naar 45. Ik had een GTX660 twin frozr in me pc zitten en dacht misschien komt het door de wat oudere videokaart. Heb dus nu een Trix GTX 1060 Gekocht in de hoop dat de fps wat constanter zou blijven. Dit is dus niet het geval.
Naast het spelen van League of Legends gebruik ik Discord en stream ik vaak.
Wie kan mij helpen met de fps drops?"

PC specs:

Besturingssysteem
Windows 10 Pro 64-bit

Processor
Intel Core i5 4570S @ 2.90GHz

RAM
16,0GB Dual-Kanaal DDR3 @ 799MHz

Moederbord
ASUSTeK COMPUTER INC. H81-PLUS (SOCKET 1150)

Grafisch
hp L2035 (1600x1200@75Hz)
P223W (1600x1200@60Hz)
2047MBNVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (ASUStek Computer Inc)

Opslag
223GB Crucial_CT240M500SSD1 (SSD)
931GB Seagate ST31000333AS (SATA)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je al geprobeerd niet te streamen en Discord te gebruiken? Want dat gebruikt ook CPU-power die je (hoogstwaarschijnlijk) beter kan besteden voor je game.

En eventueel kan je meten met Afterburner (lijkt wel mode te worden op GoT) wat de belasting is van je CPU en GPU tijdens het gamen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Ik kan me voorstellen dat een S-serie (cpu) ietwat moeite kan hebben met LoL + streamen. Maar goed, meten is weten; wat is de bottleneck? Temperaturen en heel de mikmak:).

Controleer ondertussen ook eens of al je drivers up-to-date zijn en of de laatste OS-updates ook binnen zijn.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Niet de CPU gebruiken voor het streamen, maar de videokaart of IGP die zijn er veel beter in.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Nu online
Taakbeheer open houden en kijken wat er loopt te bottlenecken (kan ook met Afterburner). Vermoedelijk is het de processor, maar zoals men zegt 'meten is weten'.

• bobarke
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-12-2018
MAX3400 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 19:42:
Heb je al geprobeerd niet te streamen en Discord te gebruiken? Want dat gebruikt ook CPU-power die je (hoogstwaarschijnlijk) beter kan besteden voor je game.

En eventueel kan je meten met Afterburner (lijkt wel mode te worden op GoT) wat de belasting is van je CPU en GPU tijdens het gamen.
eric.1 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 19:52:
Ik kan me voorstellen dat een S-serie (cpu) ietwat moeite kan hebben met LoL + streamen. Maar goed, meten is weten; wat is de bottleneck? Temperaturen en heel de mikmak:).

Controleer ondertussen ook eens of al je drivers up-to-date zijn en of de laatste OS-updates ook binnen zijn.
Als ik niet stream en geen discord is mijn fps gewoon constant. Ik heb nu dus even wat testen gedaan met streamen, discord en een league of legends game. Daarbij Gekeken wat de cpu belasting is en wat de temperaturen zijn.

Processor wordt 100% belast en heeft een temperatuur van 45 graden constant.
Stream gebruikt 50% van de processor.
Videokaart geeft 48 graden aan bij begin en loopt op naar 55 graden en blijft daar constant.
-The_Mask- schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 20:10:
Niet de CPU gebruiken voor het streamen, maar de videokaart of IGP die zijn er veel beter in.
Is dit mogelijk? dan kan ik me cpu ontlasten van de stream. Dan zou het mogelijk moeten zijn om zonder fps drops te spelen. Alleen hoe doe je dit?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als ik niet stream en geen discord is mijn fps gewoon constant.
+
Stream gebruikt 50% van de processor.
Dus... Gewoon dus niet meer streamen.

Geen idee welke applicatie je daarvoor gebruikt maar je zou eens in de documentatie kunnen kijken of je inderdaad een andere GPU, de IGP, hiervoor kan gebruiken.

Alternatief om te testen; in TaskManager de affinity van je streamsoftware vastzetten op maar 1 core maar dat kan invloed hebben op de kwaliteit van je stream.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
bobarke schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 12:36:

Is dit mogelijk? dan kan ik me cpu ontlasten van de stream. Dan zou het mogelijk moeten zijn om zonder fps drops te spelen. Alleen hoe doe je dit?
Ja dat is mogelijk, als je het via de IGP wil doen zodat je geen enkele load op de CPU of videokaart erbij krijgt moet je de IGP eerst inschakelen in UEFI. En anders dus via de videokaart en dit zorgt voor iets van 10 tot 15% extra load op de videokaart, maar dit is prima te doen in vergelijking met de CPU.

Volgens mij gebruikt men hier meestal OBS voor.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee