Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• marcoforsound
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 02-11-2018
Mijn vraag
Sorry voor deze noob vraag, dit is mijn eerste vraag op dit forum. Ik ben leraar op een basisschool. We gaan steeds meer Chromebooks voor de leerlingen inzetten. De laatste batch van 100 Dell 3180's is klaar voor gebruik.
Ik wil de 100 laptops op een centrale plek opslaan en opladen. Ik heb inmiddels een geschikte kast gevonden en wil die in gaan inrichten met stroomvoorziening. Voor ik daar aan begin wil ik graag weten waar ik rekening mee moet houden.
-Kan ik 10 x 10 gats stekkerblokken op één groep aansluiten om de 100 Chromebooks te laden?
-Moet de kast geforceerd gekoeld worden met een ventilator of zijn luchtgaten voldoende?
-Moet er ruimte tussen de Chromebooks zijn tijdens het laden of kunnen ze gestapeld worden?

Relevante software en hardware die ik gebruik
100 x Dell Chromebook 3180 11 inch

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gezocht naar stroomgebruik tijdens opladen van een Dell Chromebook, maar ik heb nog geen goed bruikbare informatie gevonden.

Alvast bedankt voor het meedenken,
Marco

Alle reacties

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 10:20
Ik heb ooit eens een laptop kluis geinstalleerd 50 laptops en daar zaten ventilatoren in het dak om de warmte die die dingen produceren tijdens het opladen af te voeren.