Een nieuwe tweedehands compacte auto

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebnam
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:36
Hallo Tweakers,

Momenteel hebben mijn vriendin en ik een Daihatsu Cuore uit 2006.
(Zo eentje: Afbeeldingslocatie: https://i.auto-bild.de/mdb/large/48/l251-e37.jpeg)
Deze is inmiddels wel aan vervanging toe.
Ik ben op zoek naar een leuke tweedehands auto voor maximaal 7000 euro.
Kunnen jullie mij helpen?

Wat we graag willen hebben:
- Compact (A segment of een kleine B )
- Comfortabeler en stiller dan de Cuore
- Moderner (vanaf 2008)
- Zuinig met bijbehorende rijstijl (1:18 of beter)
- Gewicht <950 kg
- Airco
- Kleine draaicirkel ( liefst < 10 m)

Ik heb met deze eisen al een beetje rondgekeken en het volgende lijstje opgesteld:

Wat heb ik al gevonden:
Fiat Panda Twinair 65, 80 of 85
Leuk wagentje met een karakteristiek blok. Verbruik is heel afhankelijk van de rijstijl.
VW Up, Seat Mii, Skoda Citigo
Vrij saai, maar degelijk en ligt best stabiel op de weg. Wel mogelijk problemen met olieverbruik.
Citroën C3 1.0 of 1.2 vanaf 2009
Misschien iets te groot, maar wel erg comfortabel en de motoren staan goed bekend.
Peugeot 208 1.0 of 1.2
Zelfde als bij de C3.
Hyundai i10, Kia Picanto vanaf 2013
Een betrouwbare auto. Verbruik is heel afhankelijk van de rijstijl.
Suzuki Celerio? (Als een goed exemplaar voor die prijs haalbaar is)
Erg zuinig en heel betrouwbaar. Wel een beetje saai en mogelijk niet zo comfortabel
Opel Karl
Mazda 2
Citroën DS3 (Als de 1.2 in het budget past)

Wat valt af:
Mitsubishi Space Star
Stuurt te nerveus, niet zo prettig op langere ritten.
Suzuki Alto, Nissan Pixo
Te ouderwets
Toyota Aygo, Citroën C1, Peugeot 107/108
Wat te krap en een beetje spartaans rijgedrag
Fiat 500
Niet praktisch genoeg
Renault Twingo
Niet zuinig en betrouwbaar genoeg.
Ford Ka
Niet praktisch genoeg

Met alle auto's van dit lijstje heb ik al gereden.

Hebben jullie nog tips of ideeën? Graag hoor ik van jullie ervaringen.
Alvast bedankt. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Sebnam op 03-11-2018 09:58 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:42

Wuursj

want worst is al bezet

Je gooit de eerste generatie Aygo / C1 / 107 op één hoop met de tweede generatie Aygo / C1 / 108.
De laatste is een stuk ruimer en rijdt volwassener. Meer nog dan een Up of andere auto's in je shortlist.
Ook is er een enorm verschil tussen Twingo I, II en III.

Verder zou ik de Suzuki Swift II eens bekijken. Net wat groter maar wel net licht genoeg om aan al je specs te voldoen.

[ Voor 32% gewijzigd door Wuursj op 02-11-2018 17:11 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 27-06 18:34

BeToBe

Privacy jurist

Ik dacht eerst dat het om een schade auto ging. Overal zitten deuken :+

Om het nog moeilijker te maken nog een optie: De Opel Karl. Heb er zelf een half jaartje (zakelijk) in gereden en vond het een hele fijne auto. Voor ons helaas iets te klein, maar reed prima en zuinig. Voor 7000 euro heb je er eentje uit 2015 met nog geen 40.000 kilometer.

[ Voor 28% gewijzigd door BeToBe op 02-11-2018 17:00 ]

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07 19:28

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ford Fiesta? Al aan gedacht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Chevrolet Spark misschien (de vroegere Daewoo Matiz)?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Uit eigen ervaring: de Panda rijdt niet fijn, de i10 wel. Proefrit maken dus om te kijken hoe dat voor jou is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebnam
IQ is leuk. Helaas wel heel krap als er een keer iemand extra mee moet.
Wuursj schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 16:46:
Je gooit de eerste generatie Aygo / C1 / 107 op één hoop met de tweede generatie Aygo / C1 / 108.
De laatste is een stuk ruimer en rijdt volwassener. Meer nog dan een Up of andere auto's in je shortlist.
Ook is er een enorm verschil tussen Twingo I, II en III.

Verder zou ik de Suzuki Swift II eens bekijken. Net wat groter maar wel net licht genoeg om aan al je specs te voldoen.
Bedankt voor je antwoord.
Ik heb veel ervaring met de twee generaties Aygo etc. De eerste generatie vind ik te spartaans en in de tweede kan ik nooit echt een goede zitpositie vinden. Vaak gaat na een uurtje rijden mijn knie pijn doen, dus daarom valt die voor mij af.

De Twingo III vind ik erg leuk, voornamelijk ook door het motortje achterin, maar helaas is die te onzuinig. Op Spritmonitor scoort die gemiddeld 1:16 (Twingo's van na 2015 iig).

Suzuki Swift II heb ik ook wel eens mee gereden , maar het rijgedrag bevalt mij niet zo. Ook is die best dorstig helaas.
BeToBe schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 16:56:

Om het nog moeilijker te maken nog een optie: De Opel Karl. Heb er zelf een half jaartje (zakelijk) in gereden en vond het een hele fijne auto. Voor ons helaas iets te klein, maar reed prima en zuinig. Voor 7000 euro heb je er eentje uit 2015 met nog geen 40.000 kilometer.
Karel gaan we meenemen. Bedankt. Ik had verwacht dat die nog buiten de prijsklasse zou vallen.
Bedankt voor je suggestie. Ford Fiesta is voor mijn vriendin iets te groot, en ik ben niet zo'n Ford-fan (niet op ervaring berust, maar het is gewoon zo ;) )
wildhagen schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 17:06:
Chevrolet Spark misschien (de vroegere Daewoo Matiz)?
Spark (al dan niet LPG) is financieel gunstig, maar helaas niet zo comfortabel.
RemcoDelft schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 17:10:
Uit eigen ervaring: de Panda rijdt niet fijn, de i10 wel. Proefrit maken dus om te kijken hoe dat voor jou is!
Proefritten zijn een goed idee. Ik heb in principe met het hele lijstje gereden (ik zal dit ook even in de beginpost vermelden) en de i10 rijdt inderdaad een stuk volwassener. Dat neem ik mee in de beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Waarom perse klein en vederlicht? Dat is het tegenovergestelde van veilig. Veiligheid is voor mij bij een auto wel erg belangrijk. Als je een ongeluk hebt in zo'n Up of Pixo ben je echt de sjaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
een Up/Mii/Citigo is best een leuk wagentje, maar staar je niet blind op de aangegeven zuinigheid. Als je de airco aanzet zie je de benzinemeter naar beneden gaan en boven de 100km/u op de snelweg ook. Overigens is het voor zover ik weet ook het enige autootje in deze categorie met cruise control, mocht je daar waarde aan hechten (niet op alle modellen). Ik vind het comfort in die dingen best heel OK, stoel zit prima en de achterbank is ook best te doen als je mensen moet meenemen. Maar het is natuurlijk ook wat je gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Mijn moeder rijd een Twingo II en dat is een prima bakkie. Stuurt goed, lekker pittig enig nadeel wat ik begreep is dat je werkelijk elk bobbeltje wat voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

DS3, Seat Ibiza, Skoda Fabia (laatste twee al dan niet in station uitvoering)?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebnam
BFmango schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 17:31:
Waarom perse klein en vederlicht? Dat is het tegenovergestelde van veilig. Veiligheid is voor mij bij een auto wel erg belangrijk. Als je een ongeluk hebt in zo'n Up of Pixo ben je echt de sjaak.
De voornaamste reden dat het compact moet zijn is het gemak met parkeren, rijden, verbruik en wegenbelasting. Veel ruimte hebben we ook niet nodig en er rijdt niet vaak iemand mee. Mijn Cuore is ook niet de veiligste, en ik denk juist ik met een modernere kleine auto daar wel op vooruit ga. De VW Up scoort bij de NCAP test zeer goed. https://www.euroncap.com/nl/results/vw/up!/11001
Frieda schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 17:36:
een Up/Mii/Citigo is best een leuk wagentje, maar staar je niet blind op de aangegeven zuinigheid. Als je de airco aanzet zie je de benzinemeter naar beneden gaan en boven de 100km/u op de snelweg ook. Overigens is het voor zover ik weet ook het enige autootje in deze categorie met cruise control, mocht je daar waarde aan hechten (niet op alle modellen). Ik vind het comfort in die dingen best heel OK, stoel zit prima en de achterbank is ook best te doen als je mensen moet meenemen. Maar het is natuurlijk ook wat je gewend bent.
Bedankt voor je bericht. Cruise Control is wel een fijne optie. Goed om te weten dat deze auto's dat mogelijk hebben.
The Eagle schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 19:23:
DS3, Seat Ibiza, Skoda Fabia (laatste twee al dan niet in station uitvoering)?
DS3 is een fijne auto. Had niet verwacht dat die nog onder het gewicht zat, maar met de 1.2 past het net. Seat Ibiza is ook nog een om aan te denken inderdaad. De Fabia is helaas net te zwaar, geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lijkt me voornamelijk aan de motorisering te liggen, hoe zwaarder het blok hoe zwaarder de auto.

Edit: en ik zou als je een stukje veiligheid wilt naar iets groters kijken dan dan een Aygo. Mrs Eagle zat ooit in een kettingbotsing voorop in onze 207. Die was totalled, maar de Aygo die een paar auto's naar achteren zat was nog veel verder ingedeukt en de bestuurster daarvan was er ook erger aan toe. Kan je de foto's laten zien als je wilt, maar de crux is dat de kreukelzone van een modelletje groter gewoon groter is en de auto meestal iets steviger. Nou is dat pisbakkenstaal van die Cuore natuurlijk snel overtroffen (:+) maar je snapt me denk ik wel ;)
Needless to say, we hebben niet eens naar een Aygo gekeken als vervanger, dat moest een slag groter :)

Edit2: en kijk eens naar een Suzuki Swift. Is ook aanbod genoeg van. Swiffer Sport is een leuk bakkie :P

[ Voor 83% gewijzigd door The Eagle op 02-11-2018 21:00 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:35

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Als je een VW Fox tegenkomt, zou ik daar ook eens goed naar kijken, best een fijne auto, maar werd wat klein voor een gezin van vier.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1068241

Ik heb een Suzuki Celerio in comfort uitvoering: iets meer dan een half jaar geleden voor bijna € 8000 tweedehands gekocht, of eigenlijk € 7950 geloof ik. De auto zie ik persoonlijk meer als een auto zonder fratsen.

Hij is beslist niet saai hoor: rijdt lekker binnen de stad en zet er een cruisecontrol in, en je hebt een comfortabele cruiser op de autosnelweg. Echter voornaamste reden dat ik gekozen heb voor een Suzuki Celerio en geen Kia Picanto of i10, is omdat het de ruimste en zuinigste in zijn klasse is.

Ik heb er een gemiddelde brandstof verbruik mee van bijna 1op27 ( haal ik ook met airco aan ) en als ik eens vrienden, of familie meeneem dan hebben zij ook genoeg ruimte. Vooral dat laatste is echt fijn. En het interieur is niet zo druk, iets wat voor mij erg belangrijk is ( autisme ).

Het werkt echter allemaal uitstekende en de kosten zijn laag. Zou de Suzuki Celerio dus zeker niet als saai labelen, het is gewoon een ruime stadsauto welke veel waar voor geld biedt. Natuurlijk ligt het ook een beetje aan de kleur. Of je er een voor € 7000 gaat vinden betwijfel ik, maar dan zou het een uit 2014/2015 zijn met een KM-stand van zo'n 50.000km.

Volgens ANWB Koerslijst is de meeneemprijs ( dus geen garantie ) € 7200 bij een autobedrijf. En bij particulier zou je moeten rekenen op € 6850. Dan heb je alleen geen cruisecontrol, die kost € 500 inclusief inbouwen bij de Suzuki dealer.

Oh en laat de Economy versie van de Suzuki Celerio lekker links liggen: die kun je wellicht goedkoper kopen, maar daar word je niet happy mee. De comfort uitvoering heeft airco en een ingebouwde autoradio met cd-speler, inclusief handfree systeem met bluetooth.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 1068241 op 02-11-2018 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Sebnam schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 19:34:
[...]

De voornaamste reden dat het compact moet zijn is het gemak met parkeren, rijden, verbruik en wegenbelasting. Veel ruimte hebben we ook niet nodig en er rijdt niet vaak iemand mee. Mijn Cuore is ook niet de veiligste, en ik denk juist ik met een modernere kleine auto daar wel op vooruit ga. De VW Up scoort bij de NCAP test zeer goed. https://www.euroncap.com/nl/results/vw/up!/11001

[...]

Bedankt voor je bericht. Cruise Control is wel een fijne optie. Goed om te weten dat deze auto's dat mogelijk hebben.

[...]

DS3 is een fijne auto. Had niet verwacht dat die nog onder het gewicht zat, maar met de 1.2 past het net. Seat Ibiza is ook nog een om aan te denken inderdaad. De Fabia is helaas net te zwaar, geloof ik.
Tja als de kosten belangrijk zijn ga dan in hemelsnaam voor een Jap, een aardig Suzuki-tje, Toyotatje of een Colt (ouder dan een Space-star maar imho iets meer auto, een nette van na de facelift heb je voor iets meer dan de helft van je budget), apparaten als een Fox loop je op leeg & ook de UP en z'n varianten zijn niet de beste broeders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yustice
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-09-2024
Persoonlijk vind ik A-segmentauto's verschrikkelijk maar als studentenbijbaantje werkte ik als hiker en reed ik regelmatig in dit soort rijdende hondenhokken. De VW Up/Skoda Citigo/Seat Mii beviel me toen nog het beste. Hyundai i10 heb ik wel eens als leenauto van de garage meegekregen en die rijdt voor een A-segment ook wel fijn. Vooral de nieuwe i10 vind ik nog best fraai afgewerkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:51
Ik heb de Mazda 2 nog niet genoemd zien worden. Het is een betrouwbare auto, niet al te groot (wel B segment) en de mijne iig rete zuinig. Lijkt mij het overwegen waard.

Ik heb zelf nu twee mazda's gereden (mx5 uit 2000 en een 2 uit 2017) en een Opel corsa uit 2011. De mazda's winnen het hands down in rijcomfort en plezier.

[ Voor 31% gewijzigd door LA-384 op 03-11-2018 06:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

@Sebnam
Als het doel van het vervangen van de auto een stap voorruit in rijfcomfort is dan zijn niet alle auto's in je lijst een signifcante stap voorruit.

Ik heb ook twee jaar een spartaanse cuore (tokyo) gereden. Het heeft wel iets, zuinig verlicht, echt sturen zonder stuurbekrachtiging, harde vering, geen geluisisolatie. Maar het is ook echt spartaans, oncomfortabel en vermoeiend.

Ik heb ook wel ervaring met andere auto's.

De c1/107/aygo lijken technisch op de cuore. De geluisisolatie , intetieur en design is iets hoogwaardiger maar ik heb de 107 gereden het is qua comfort bijna dezelfde auto.

Ik heb ook een panda, spark, en picanto en up gereden. De panda en de spark zullen waarschijnlijk qua rijcomfort geen significante stap voorruit zijn. Datzelfde beeld heb ik ook bij de alto, karl(=spark), de corsa, pixo en 500.

De kia picanto die ik gereden vond ik ook comfortabel voor een a segmenter en heeft een mooi interieur. Maar hij heeft wel heel korte versnellingen. Daardoor verbruikte hij letterlijk 1.5x zoveel als de cuore met dezelfde rijstijl. Op de snelweg met 130 maakte hij echt absurd veel toeren.

✔️De up staat qua rijcomfort wel echt op een goed platform. Ik vind hem significant beter en comfortabler rijden dan alle auto's hierboven. Hij was ook lekker zuinig.

Maar het beste maak je als je comfort zoekt de stap naar het B segment. Auto's zijn daar 'meer auto' en niet sect gericht op zo goedkoop mogelijk.

✔️De suzuki Swift is een auto die qua formaat en gewicht tussen het A en B segment valt. Hij rijdt erg leuk richting het sportieve volgens de reviews.

✔️De mazda 2 is ook een sportieve leuk rijdende kleine b segmenter. Die comfortabeler zal zijn dan veel a segmenters.

Verder zijn driedeurs B segmenters natuurlijk ook aanraders. Soms zijn ze korter/kleiner/lichter dan de 5deurs variant maar ze zijn wel vaak net zo hoogwaardig ontworpen. 3 deurs zijn ook tweedehands goedkoper omdat ze minder in trek zijn. Dan kun je uitkomen op de:De Corsa D/E zou ik wel mijden als de pest. Ik ken alleen maar mensen met slechte ervaringen mee hebben. Verschillende motoren en de M32 versnellingsbak gaan gegarandeerd kapot bij de auto.

[ Voor 20% gewijzigd door 3x3 op 03-11-2018 09:39 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebnam
The Eagle schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 20:41:
Lijkt me voornamelijk aan de motorisering te liggen, hoe zwaarder het blok hoe zwaarder de auto.

Edit: en ik zou als je een stukje veiligheid wilt naar iets groters kijken dan dan een Aygo. [...]

Edit2: en kijk eens naar een Suzuki Swift. Is ook aanbod genoeg van. Swiffer Sport is een leuk bakkie :P
Bedankt voor de tip. Voor de veiligheid is een B-segmenter wellicht iets meer een vooruitgang. Ik neig best wel naar een A-segment auto, omdat die verder de meeste voordelen voor ons heeft, maar ik zal hier zeker nog over nadenken.
Freee!! schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 20:52:
Als je een VW Fox tegenkomt, zou ik daar ook eens goed naar kijken, best een fijne auto, maar werd wat klein voor een gezin van vier.
Bedankt voor je suggestie. De Fox is voor mij net iets te ouderwets en te onveilig.
Anoniem: 1068241 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 20:56:
Ik heb een Suzuki Celerio in comfort uitvoering: iets meer dan een half jaar geleden voor bijna € 8000 tweedehands gekocht, of eigenlijk € 7950 geloof ik. De auto zie ik persoonlijk meer als een auto zonder fratsen. [...]
De Celerio is een goede optie. Het verbruik en betrouwbaarheid (volgens Anwb) zijn goede punten. Ook is hij vrij ruim voor z'n klasse. Ik zal het in de gaten houden.
GoldenSample schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 01:00:
Tja als de kosten belangrijk zijn ga dan in hemelsnaam voor een Jap, een aardig Suzuki-tje, Toyotatje of een Colt (ouder dan een Space-star maar imho iets meer auto, een nette van na de facelift heb je voor iets meer dan de helft van je budget), apparaten als een Fox loop je op leeg & ook de UP en z'n varianten zijn niet de beste broeders.
Aziatisch heeft de voorkeur, maar al deze apparaten staan qua betrouwbaarheid best goed bekend. Ze zijn natuurlijk nog wel vrij jong, dus de toekomst zal echt de verschillen laten zien tussen de goede en de slechte auto's. Kosten zijn niet het belangrijkst, maar ik vind het met een kleine auto onzin als die veel verbruikt en een boel kost in wegenbelasting.
Yustice schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 01:22:
Persoonlijk vind ik A-segmentauto's verschrikkelijk maar als studentenbijbaantje werkte ik als hiker en reed ik regelmatig in dit soort rijdende hondenhokken. De VW Up/Skoda Citigo/Seat Mii beviel me toen nog het beste. Hyundai i10 heb ik wel eens als leenauto van de garage meegekregen en die rijdt voor een A-segment ook wel fijn. Vooral de nieuwe i10 vind ik nog best fraai afgewerkt.
Leuk om de ervaring te lezen van een andere hiker. Inderdaad bevielen de rijeigenschappen van het Up trio en de i10 mij ook het best van de kleinste auto's.
LA-384 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 06:32:
Ik heb de Mazda 2 nog niet genoemd zien worden. Het is een betrouwbare auto, niet al te groot (wel B segment) en de mijne iig rete zuinig. Lijkt mij het overwegen waard. [...]
De Mazda 2 is een goede optie.
3x3 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 07:36:
@Sebnam
Als het doel van het vervangen van de auto een stap voorruit in rijfcomfort is dan zijn niet alle auto's in je lijst een signifcante stap voorruit.
[...]
Maar het beste maak je als je comfort zoekt de stap naar het B segment. Auto's zijn daar 'meer auto' en niet sect gericht op zo goedkoop mogelijk.
[...]
Bedankt voor je suggesties. Vooral de Mazda 2 lijkt een goede optie te zijn.
3 of 5 deurs maakt niet echt uit, dus daar zal ik ook meer naar kijken.

[ Voor 13% gewijzigd door Sebnam op 03-11-2018 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

RemcoDelft schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 17:10:
Hier exact dezelfde ervaring.
En voor 7k heb je een heel knappe i10 van een paar jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvl-2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-06 15:10
Sebnam schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 17:28:

IQ is leuk. Helaas wel heel krap als er een keer iemand extra mee moet.
Ik rijdt zelf in een iQ en je 3 volwassenen passen (voor incidenteel) goed in een iQ. Zelfs een kratje bier past er dan nog wel bij. Ook 2 volwassenen en 2 kinderen past allemaal 'gewoon'.

Onze reden voor een iQ:
- laag gewicht (wegenbelasting)
- rijden enkel 100km snelwegen dus zuinig (1:25 met gemak, 1:30 ook haalbaar met een beetje geluk). In de winter wel wat minder zuinig met verwarming aan maar dan nog altijd wel 1:22 ofzo.
- Geen populaire auto - goedkoop dus in aanschaf. Wel kopen met het idee 'oprijden'.
- Japanner (betrouwbaar, relatief weinig onderhoud).
- Goedkope verzekering

Voor een Aygo zou bovenstaande ook gelden maar de iQ is veel luxer afgewerkt (de onze in ieder geval):
- stoelverwarming
- parkeersensoren
- fatsoenlijke stoelen (met leren bekleding)
- betere geluidsinstallatie (nog geen bose-kwaliteit natuurlijk maar wel 'best prima'.
- dimmende binnenspiegel, automatisch lichtsensor, regensensor, climatecontrol zit er allemaal op.

Enige wat ik (22k km/jaar) en mijn vrouw (7k km/jaar) missen is een cruisecontrol. Verder geeft die auto al 1,5j geen krimp.

edit: zoiets dus:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/toyota/iq/38136522

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Persoonlijk ben ik in het A-segment erg gecharmeerd van de Opel Karl.. mijn ervaring is dat deze een stuk volwassener aanvoelt en rijdt als de veelvoorkomende Aygo- en up!-drielingen. Hier moet ik dan wel bij vermelden dat ik met de een paar keer vernoemde i10 nog niet gereden heb. Kia Picanto wel, maar daar viel me op dat die een bijzonder vervelende koppeling heeft (kan misschien aan die specifieke auto gelegen hebben, heb maar in eentje gereden).

De eerste exemplaren zijn voor 7k al te vinden:
https://www.autoscout24.n...53-e350040af7cc?cldtidx=1
Dan heb je zaken als airco, bluetooth én cruisecontrol, iets wat je niet vaak tegenkomt op een A-segmenter. Voor 7k heb je dan een auto met alles wat je eist van net 3 jaar oud!
De Corsa D/E zou ik wel mijden als de pest. Ik ken alleen maar mensen met slechte ervaringen mee hebben. Verschillende motoren en de M32 versnellingsbak gaan gegarandeerd kapot bij de auto.
Grootste onzin.

M32 bak zit enkel aan de 1.6T, oftewel de GSi/OPC versie. Niet echt voor de TS. Motoren zijn prima, enkel bobine die na een ton kapot gaat (iets rapper dan gemiddeld maar niet uitzonderlijk). Onderdeeltje van €100 en je kan weer járen vooruit.

[ Voor 27% gewijzigd door MK_ op 05-11-2018 14:23 ]

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

De Corsa D/E zou ik wel mijden als de pest. Ik ken alleen maar mensen met slechte ervaringen mee hebben. Verschillende motoren en de M32 versnellingsbak gaan gegarandeerd kapot bij de auto.
Voor de volledigheid: M32 is en 6-bak en kom je pas tegen vanaf de Astra. Alles na 2012 heeft een gefixte M32, dus geen omzien naar. De motoren zijn gewoon betrouwbaar mits op tijd onderhouden (olie!).

Yes, but no.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17:36
Toyota Yaris? Is betrouwbaar als wat en het is echt klein qua formaat maar toch wel ruim genoeg.

- Compact (A segment of een kleine B ) check
- Comfortabeler en stiller dan de Cuore - check
- Moderner (vanaf 2008) - check
- Zuinig met bijbehorende rijstijl (1:18 of beter) - check
- Gewicht <950 kg - check echt op randje (945kg)
- Airco - check
- Kleine draaicirkel ( liefst < 10 m) - check (9.6m)

https://www.autoscout24.n...53-e350040aed32?cldtidx=2 van 2013 met weinig km - comfort uitrusting zou met airco zijn maar weinig info (particulier)
https://www.autoscout24.n...ee-1c1ebdd9fef6?cldtidx=1 van 2012, km stand niet te hoog
https://www.autoscout24.n...53-e250040a46e7?cldtidx=4 van 2011 maar wel completer qua uitrusting denk ik. nieuw apk.
https://www.autoscout24.n...53-e350040a40cc?cldtidx=8 iets ouder maar beter uitgerust. de 1.3 is wel boven 950kg. de 1.0 onder.

[ Voor 23% gewijzigd door SirLct op 06-11-2018 10:47 ]

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:28

Yucon

*broem*

Als het je om de kosten gaat is het het overwegen waard te bekijken of je het budget kunt verhogen en een yaris hybrid kunt kopen. Niet eens perse vanwege die hybrid, maar als je ziet hoe het met de prius zit kon dat wat betreft afschrijving wel eens heel gunstig uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:59

JK

Ik ben vorig jaar overgestapt van een 2004 Daihatsu Cuore (met airco), naar een 2015 Suzuki Celerio.
Die is vergeleken met de Cuore toch echt wel comfortabel, hoor. Meer ruimte in de kofferbak en iets zuiniger dan de Cuore. Ik weet niet hoe @Anoniem: 1068241 1 op 27 haalt ook met airco aan, want dat haal ik niet. 1 op 20 of iets zuiniger (1 op 20,5) haal ik met 2 personen in de auto. Bij de Cuore was dat 1 op 18-19,5. Daarbij kijk ik niet naar de boordcomputer, maar kijk ik hoeveel km ik heb gereden en hoeveel liter er in de tank gaat. Boordcomputers kloppen vaak niet. Daarbij zeggende dat ik start-stop vaak uitschakel, omdat deze ook bij koude motor wel eens inschakelt (wat niet zou mogen) en ik dan liever het blok warmer laat worden en de olie de boel even goed laat smeren, ipv dat alles weer naar beneden zakt. Misschien een keer een tijdje met start-stop rijden en dan nameten wat ik dan haal qua verbruik.

Verder heb ik cruisecontrol in laten bouwen bij Suzuki voor 500 euro. Helaas is dat een redelijk universeel ding voor 500 euro, want deze is niet aangesloten op het dashboard, waar je wel 'CRUISE' en 'SET' ziet staan. En het is bij de officiële dealer gedaan, dus je zou verwachten dat die geen poot uitdraaien en origineel spul gebruiken wat Nimag (de Suzuki importeur) levert. @Anoniem: 1068241 hoe is dat bij jouw cruise control, als ik vragen mag?

Voordelen tov Cuore;
- ruimere kofferbak
- iets stiller op de snelweg
- bluetooth carkit
- ingebouwde radio
- ietsje zuiniger
- TPMS via ABS (al 1x nodig gehad, met een band die opeens meer druk kwijt was dan de rest)
- 4 deuren (maar ik weet niet of er Celerio's zijn met 2 deuren)
- meer airbags

Nadelen tov Cuore;
- airco doet minder zijn best (wazem was sneller weg bij Cuore, dat duurt echt even bij de Celerio. Kan exemplarisch zijn)
- in 2e versnelling bij laag toerental geen pit tov Cuore, hoewel beide 3-cilinders zijn.

Nu heb je bij laag toerental sowieso weinig koppel, maar in de 2e is deze merkbaar sloom tot 3000tpm op momenten dat je na afremmen even denkt in de 2e toch nog weer op te kunnen trekken. Beter ga je dan naar de 1e versnelling. Bij de Cuore kon je gerust in de 2e toch nog vlot doorpakken. Dit is echter alleen op momentjes dat je bijv. op een rotonde af komt rijden en al aardig geremd hebt en terug naar de 1e
te krachtig zou zijn. Bij de Celerio beter toch terug naar 1. Ik rij al 18 jaar auto en ook motor, dus ik weet
wel hoe ik moet schakelen en wanneer hoe of wat. Onderin is de Celerio gewoon qua koppel minder krachtig dan de Cuore, mogelijk vanwege recentere milieu-eisen waardoor er concessies moesten plaatsvinden.

Al met al een prettig autootje wat mij en mijn vrouw veilig van A naar B brengt. Met een grote auto ben je ook niet gevrijwaard om bij een ongeluk er ongeschonden van af te komen. Daarnaast rij ik ook motor en voelt de Celerio alleen daarom al veiliger aan. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

JK schreef op woensdag 7 november 2018 @ 20:41:
Verder heb ik cruisecontrol in laten bouwen bij Suzuki voor 500 euro. Helaas is dat een redelijk universeel ding voor 500 euro, want deze is niet aangesloten op het dashboard, waar je wel 'CRUISE' en 'SET' ziet staan. En het is bij de officiële dealer gedaan, dus je zou verwachten dat die geen poot uitdraaien en origineel spul gebruiken wat Nimag (de Suzuki importeur) levert. @Anoniem: 1068241 hoe is dat bij jouw cruise control, als ik vragen mag?
Bij mij is dat precies hetzelfde: ik was ook enigszins teleurgesteld toen ze klaar waren met inbouwen van de cruisecontrol, want ik had verwacht dat het lampje voor de cruisecontrol op het dashboard geactiveerd werd.

Ook had ik verwacht dat er een nieuwe kap om het stuurhuis kwam, maar in plaats daarvan hebben ze gewoon een extra gat erin gemaakt en de cruisecontrol hendel gemonteerd. Dus geheel naar verwachting was het niet, maar ik ben er wel erg blij mee.

Het systeem werkt ansich ja goed, enige nadeel vind ik dat het lampje in het hendeltje niet fel genoeg is. Je ziet dus alleen in het donker of hè de cruisecontrol nou uit of aan hebt staan, en ook enkel als je het stuur draait :+

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2py5749.png

Maar het is wel degelijk een originele optie, die je mee kunt bestellen als je een Suzuki Celerio nieuw samenstelt. Alleen hij word fabriekaf niet dus met cruisecontrol geleverd, dus de dealer die bouwt voor aflevering of achteraf gewoon de cruisecontrol in.

Bij mij zeiden ze doodleuk dat die lampjes niet geactiveerd waren, omdat het achteraf ingebouwd is. Echter volgens mij gebeurd dit gewoon helemaal niet bij de cruisecontrol van de Suzuki Celerio, die lampjes zitten waarschijnlijk heel toevallig in het dashboard....

Nu ben ik echter niet beter gewend: naar je af duwen is cruisecontrol aanzetten, naar je toetrekken de snelheid vastzetten. Weer naar je toetrekken, de cruisecontrol pauzeren. En hij onthoud de laatste vast gezette snelheid, dus naar je toetrekken is in dat geval de cruisecontrol weer hervatten op de snelheid die had vastgezet.

Versnellen is ook best wel een eenvoudig: een klik met het hendeltje omhoog is een halve km sneller rijden, dat zou eigenlijk 1km/u moeten zijn. Maar naar mijn ervaring zijn daar minimaal twee klimmen voor nodig. Langzamer rijden is gewoon omlaag klikken en als je de hendel vast houdt, dan blijft de auto versnellen of vertragen. Ik prefeer echter om de cruisecontrol te pauzeren en de auto uit te rollen, tot de gewenste snelheid.
Ik ben vorig jaar overgestapt van een 2004 Ik weet niet hoe @Anoniem: 1068241 1 op 27 haalt ook met airco aan, want dat haal ik niet. 1 op 20 of iets zuiniger (1 op 20,5) haal ik met 2 personen in de auto. Bij de Cuore was dat 1 op 18-19,5. Daarbij kijk ik niet naar de boordcomputer, maar kijk ik hoeveel km ik heb gereden en hoeveel liter er in de tank gaat. Boordcomputers kloppen vaak niet. Daarbij zeggende dat ik start-stop vaak uitschakel, omdat deze ook bij koude motor wel eens inschakelt (wat niet zou mogen) en ik dan liever het blok warmer laat worden en de olie de boel even goed laat smeren, ipv dat alles weer naar beneden zakt. Misschien een keer een tijdje met start-stop rijden en dan nameten wat ik dan haal qua verbruik.
Ik hanteer gewoon een zeer zuinige rijstijl en bij de bandenspanning hanteer ik altijd de bespanning voor een beladen auto, op die manier heb ik altijd de juiste bandenspanning. Die controleer ik dus ook regelmatig.

Daarnaast laat ik zo mogelijk op de motor afremmen en dus uitrollen, waarbij ik anticiperend rij. Als de maximumsnelheid 80km/u is en ik zie, dat deze naar 50km/u verlaagd word. Dan laat ik de auto uitrollen in de versnelling en meestal is bij remmen niet nodig, aangezien ik de borden ruim op tijd zie.

Bij mijn vaste woon-werkverkeer route weet ik zelfs, dat bijvoorbeeld na het 70km/u bord er na zo'n 500 meter een 50km/u bord komt. Dan laat ik het gas gewoon al los bij dat 70km/u bord :+

Daarnaast schakel ook ik altijd het Stop-Start systeem uit, omdat de brandstofbesparing minimaal tot verwaarloosbaar is. Maar het wel voor extra slijtage aan de startmotor zorgt. Volgens de boordcomputer was mijn gemiddelde zelfs een tijdje 1op28, maar dat staat nu op 1op27.8 ofzo.

Grootste geheim is echter niet harder dan 90km/u per uur rijden, want tussen de 90km/u en 100km/u loopt de Celerio het zuinigste. Als je sneller gaat rijden loop het verbruik ook flink op: dus de ene keer dat ik er 130km/u mee gereden heb, was bergaf en dan behoudt hij zijn zuinigheid ook i.v.m. dat je bergaf met de zelfde hoeveelheid gas sneller kunt rijden ( daarom bij stijle dalingen altijd de cruisecontrol uitschakelen ).

Het is echter een persoonlijke keuze: maar met de stijgende benzineprijzen, is een Suzuki Celerio zo terug verdient als je er zuinig mee rijdt. Je dient echter wel je rijstijl erop aan te passen: inhalen dus ik eigenlijk bijna nooit, omdat ik het overige verkeer niet wil hinderen en geen zin heb om teveel te versnellen i.v.m. oplopend verbruik.
Voordelen tov Cuore;
- ruimere kofferbak
- iets stiller op de snelweg
- bluetooth carkit
- ingebouwde radio
- ietsje zuiniger
- TPMS via ABS (al 1x nodig gehad, met een band die opeens meer druk kwijt was dan de rest)
- 4 deuren (maar ik weet niet of er Celerio's zijn met 2 deuren)
- meer airbags

Nadelen tov Cuore;
- airco doet minder zijn best (wazem was sneller weg bij Cuore, dat duurt echt even bij de Celerio. Kan exemplarisch zijn)
- in 2e versnelling bij laag toerental geen pit tov Cuore, hoewel beide 3-cilinders zijn.
TMPS via ABS is echter wel onnauwkeuriger dan een sensor direct ingebouwd in de band: echter voor de portemonnee, zijn die sensoren geldklopperij. Bij heeft de TMPS sowieso al 1x valse melding gegeven, dat was vlak nadat ik de banden geroteerd had. Zo'n 200km verder ging het lampje plotseling branden, alle banden handig de spanning gecontroleerd en het bleek in orde. Daarna gewoon de reset knop ingedrukt.

Nee de Celerio word alleen als vijfdeurs verkocht: eigenlijk komt hij ook maar in drie uitvoeringen, een goedkope uitvoering genaamd Economy wat echt een uitgekleed model is. Dan heb je de comfort uitvoering, die je voorziet van comfort verhogende eigenschappen ( airco, autoradio, achterruitenwisser, ruitverwarming achter, stereospeakers, centrale deurvergrendeling, elektrische ramen voren, bedieningstoetsen op stuur voor handfree systeem. )

En de meeste luxe uitvoering heet de Exclusive, wat dan eigenlijk vooral luxe opties zijn. Elektrische ramen achter, sportieve aluminium velgen, elektriciteit verstelbare buitenspiegels. Eerste exemplaar dat ik proefgereden had, was een Exclusive: had zelfs nog stoelverwarming. Echter niet gekocht i.v.m. twijfelachtig en niet controleerbare KM-stand omdat de auto uit Denemarken geïmporteerd was.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 1068241 op 07-11-2018 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Bedankt voor je uitgebreide uitleg @Anoniem: 1068241 .
Het dashboard zal waarschijnlijk ook in een andere auto worden gebruikt, vandaar de voorbereiding. Maar het is jammer dat het niet werkt. We hebben dan wel dezelfde. Overigen stel ik de snelheid in, door 'm omhoog te duwen, naar je toe zou pauzeren zijn. Nogmaals naar je toe weer van pauze af.
Heb de handleiding liggen, maar jij vast ook. ;)

Maar qua verbruik zou ik niet de boordcomputer alleen vertrouwen, maar ook eens af en toe bij de pomp uitrekenen wat je gereden hebt op je tripmeter en hoeveel liter je er in gooit.
Ik moet ook zeggen dat ik wel van een beetje doorrijden houd, niet te asociaal, maar altijd wel ietsje vlotter dan toegestaan. Op de snelweg meestal tussen 110-120km/u, soms even harder. Maar het echt snelle werk doe ik wel op de motor.

TPMS via ABS is in elk geval meer dan de Cuore had, die kon dat namelijk niet. Al met al is de Suzuki Celerio een prettig autootje wat nergens in uitblinkt, maar gewoon prima is om goedkoop van A naar B te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JK schreef op donderdag 8 november 2018 @ 19:06:
Overigen stel ik de snelheid in, door 'm omhoog te duwen, naar je toe zou pauzeren zijn. Nogmaals naar je toe weer van pauze af.
Heb de handleiding liggen, maar jij vast ook. ;)
Je hebt helemaal gelijk, dat had ik dan fout omschreven :+ Hoe dan ook het is relatief makkelijk om achteraf cruisecontrol te laten inbouwen: voor mij was het echt enorm comfort verhogend, want juist op de autosnelweg rijdt de Celerio best comfortabel.

Bij stadsritjes voelt het soms een beetje schokkerig aan en als je te snel een bocht neemt, dan krijg je echt wel feedback van de auto in de zin van: het gevoel dat je bijna uit de bocht vliegt. Motor is echter best pittig hoor voor een stadsautootje, voor je het weet zit je al in de vijfde versnelling.

Soms als ik zin heb trek ik er dan ook lekker snel mee op en dan zijn de prestaties best verrassend hoor: dat is iets wat je tijdens een proefrit zeker even moet uitproberen.
Maar qua verbruik zou ik niet de boordcomputer alleen vertrouwen, maar ook eens af en toe bij de pomp uitrekenen wat je gereden hebt op je tripmeter en hoeveel liter je er in gooit.
Ik moet ook zeggen dat ik wel van een beetje doorrijden houd, niet te asociaal, maar altijd wel ietsje vlotter dan toegestaan. Op de snelweg meestal tussen 110-120km/u, soms even harder. Maar het echt snelle werk doe ik wel op de motor.

TPMS via ABS is in elk geval meer dan de Cuore had, die kon dat namelijk niet. Al met al is de Suzuki Celerio een prettig autootje wat nergens in uitblinkt, maar gewoon prima is om goedkoop van A naar B te komen.
Ik gebruik een app om het verbruik te meten, de data komt dus niet van de boordcomputer. De Suzuki Celerio blinkt trouwens wel ergens in uit en dat is zijn zuinigheid. Ook blinkt ie uit in feit dat je lekker veel ruimte hebt, er kunnen gewoon makkelijk 4 volwassenen in zitten. Bij de Aygo/108/C1 drieling kun je dat wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:44

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik mis in het rijtje van TS de Daihatsu Sirion 2/Subaru Justy. Volgens mij tikt dat al je punten aan, en is die net iets groter en comfortabeler dan de Cuore.

Verder heb ik zelf een tijdje in een Kia Picanto van 2014 gereden die me positief verraste qua rij-eigenschappen en luxe. Verbruik weet ik alleen niet meer, daarvoor zou je spritmonitor kunnen raadplegen. Zo te zien gemiddeld 1:16, maar ik weet niet of die gevoelig is voor rijstijl

Bij de Fiats die genoemd zijn zou ik eerder kijken naar de 4-cilinders dan de twinair. Mijn zwager heeft een Punto twinair en die is niet echt zuinig en moet je echt op toeren houden om een beetje vooruit te komen. De 4-cilinders van Fiat zijn veel soepeler en rustiger, en bij net gebruik ook redelijk zuinig, al zal 1:18 een uitdaging worden

[ Voor 34% gewijzigd door gwystyl op 08-11-2018 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebnam
Bedankt voor alle suggesties en opmerkingen.
Momenteel ben ik nog erg aan het twijfelen of het klein en zuinig moet worden of toch een maatje groter en wat veiliger.
In de kleinste klasse ben ik voor nu het meest gecharmeerd van de Suzuki Celerio. Die is comfortabel, vrij stil, zuinig en ruim. Gewoon een goede auto.

Echter is het met het oog op de toekomst misschien slimmer om toch iets meer metaal om je heen te hebben (bijv. met kinderen die er over een paar jaar misschien zijn). In dat geval kijk ik inderdaad nog even verder naar bijv. de Toyota Yaris oid.
Over deze keuze moet ik zelf nog even goed nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Anoniem: 1068241 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 19:32:
[...]
Bij stadsritjes voelt het soms een beetje schokkerig aan en als je te snel een bocht neemt, dan krijg je echt wel feedback van de auto in de zin van: het gevoel dat je bijna uit de bocht vliegt. Motor is echter best pittig hoor voor een stadsautootje, voor je het weet zit je al in de vijfde versnelling.
[...]

Ik gebruik een app om het verbruik te meten, de data komt dus niet van de boordcomputer. De Suzuki Celerio blinkt trouwens wel ergens in uit en dat is zijn zuinigheid. Ook blinkt ie uit in feit dat je lekker veel ruimte hebt, er kunnen gewoon makkelijk 4 volwassenen in zitten. Bij de Aygo/108/C1 drieling kun je dat wel vergeten.
Schokkerig? Geen last van. Maar ik kom dan ook uit de Cuore. Die had nog meer het gevoel dat de bandjes van de velg zouden rollen als je iets te hard rotondes pakt. Vijfde versnelling pak ik echt alleen als ik of op een lange 80km-weg zit, of op de snelweg. Die gearindicator is irritant, die wil al dat je in z'n 5 zit als je 30km/u aan het rijden bent. :D

Maar ik snap wel dat ik op 1 op 20 ongeveer zit, ik rijd overal ietsje te hard.
En wat jij zegt klopt, met 4 man zit je prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebnam
Bedankt voor alle reacties.

Het is een 2de generatie Yaris 1.3 geworden.
Afbeeldingslocatie: http://www.toyotablog.nl/wp-content/uploads/2017/03/toyota_yaris_2005-490x275.jpg

Het is een betrouwbare auto met meer veiligheid die ook nog eens goed rijdt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 10:46
Ik zou zeggen kijk naar een polo 1.2 van 2009 of iets dergelijks. misschien iets zwaarder maar wel erg zuinig, pittig en tot mijn verbazing zit hij ruim. Ik met mijn 1 meter 90 kan zelfs prima achterin zitten. En die is toch wel een stuk veiliger dan zon kleine aygo of mii.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Lees zijn laatste reactie eens goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17:36
krijg ik ook een broker fee? :D

Life is too short to drive boring cars

Pagina: 1