Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

MMC card read only ... kan je dat ook veranderen?

Pagina: 1
Acties:

• H-W
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 13:56
Misschien niet het juiste stukje van het forum, maar ik heb een vraag. Ik heb onlangs de navigatie van mijn auto laten updaten bij de garage, en toen kreeg ik het oude 32GB MMC kaartje mee naar huis. Ik denk, goh, misschien wat voor in een fototoestel? Eerst maar even formatteren. Ik krijg dan onder Windows 7 de melding dat de kaart tegen schrijven beveiligd is. Het schuifje aan de zijkant staat goed, dus het zal iets op het kaartje zelf zijn dat ervoor zorgt dat deze read-only is. Het grappige is echter wel dat ik er bestanden heen kan kopieren, maar ik wilde graag eerst de oude meuk eraf hebben. Is daar een tip/truc/stukje software voor om mij te helpen? Ik heb uiteraard al via Google gezocht en onder meer de optie 'diskpart' geprobeerd, maar dat heeft niks geholpen. Programma keurig uitgevoerd, en ook na het invoeren van de regel 'attributes disk clear readonly' gaf mijn PC geen melding dat het mislukt was.

• firebird_1979
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Kan zijn dat je met diskpart aan de slag moet, dit zijn de commmando's uit te voeren in cmd.exe:

-diskpart
-list disk
-select disk x (x= drive letter van je MMC kaart)
-attributes disk clear readonly
-exit

Trouwens ook veel over te vinden op internet hoor.

[Voor 26% gewijzigd door firebird_1979 op 02-11-2018 15:08. Reden: link toegevoegd]

• H-W
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 13:56
Helaas dat heb ik al geprobeerd, maar dat heeft dus niet geholpen. Bedankt voor je reactie!

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 13:17

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Houd er rekening mee dat MMC niet het zelfde is als SD qua afmetingen. Veel readers pakken dan het RO schuifje niet mee.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True