Plugwise Anna thermostaat vs Techneco Loria

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgsdebruijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-01 02:44
Heb wel besloten om voor een Loria DUO te gaan, in de offerte met Honeywell Lyric T6 wifi.
Maar voor de integratie met Domoticz en de mogelijkheden om op de thermostaat te monitoren zou de Anne van Plugwise een hele mooie zijn.

Ik kan alleen nergens terugvinden of de Loria werkt met de Anne, de ELGA wp in ieder geval wel.
Wie kan met me meedenken of dit een goede optie is,

Lyric
- verwatemen
- koelen
- app (apple homekit/samsung)
- kan ook op Domoticz

ANNA
- Verwarmen
- koelen
- monitoren
- autokoelen
- weerafhankelijk verwarmen
- werkt met Homey
- kan ook op Domoticz en Homey (stap misschien over naar Homey op termijn)

#NoGas #Freubelaar #Loria6008DUO #12xSF170/SMA #6xCSUN355/APS #Domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_82
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-06 21:22
Of Anna met monitoring werkt met Loria is een vraag voor Techneco en je installateur. Ik vermoed sterk van wel. Anna heeft wel Techneco firmware nodig. Op het moment loopt een actie met Elga dat deze voor dezelfde prijs als de standaard Chronotherm weg mag.

Voor de nieuwe Loria (v27) is het ook interessant om te weten dat deze een stooklijn/weersafhankelijke regeling kan accepteren vanaf de thermostaat. Dat kan makkelijker instellen en inregelen zijn dan via de binnenunit. Thermostaten die een weersafhankelijke regeling ondersteunen: Anna/Elga, HCTM, iSense, Evohome, eTwist.

Lyric T6R heb ik kort getest, maar vond ik persoonlijk geen aanwinst voor het interieur. Er bestaat ook een witte, maar die lijkt slecht verkrijgbaar.

Monitoring staat ook bij Tado in de roadmap, maar is voorlopig nog beperkt tot kamertemperaturen en setpoints.

14.4kWp, Loria Duo 6010, VWTW, DWTW, full-electric, MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgsdebruijn
@Chris_82 ik ga maandag idd Techneco contacten, ik ben wel benieuwd of dit gaat lukken, zou een mooie oplossing voor mij zijn.
Denk dat installateurs weinig experimenteren met dit soort zaken. Kan er verder ook niets over terugvinden, alleen meg de Elga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgsdebruijn
Anna kan temp in, uit en boiler aangeven, uiteraard huiskamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranx
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-06 11:42
@sgsdebruijn

Heb je nog meer informatie ontvangen van Techneco? Ik zit namelijk in hetzelfde schuitje en zou graag willen weten of de Anna werkt met de Loria.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sgsdebruijn
Ik ben niet verder gekomen, ben van Lyric naar Evohome en vervolgens naar Tado overgestapt. Op 100%
WAR ben ik tevreden

Pagina: 1