Oppo heeft een midrangevariant uitgebracht van zijn R17-telefoon. De RX17 Neo heeft hetzelfde scherm als de OnePlus 6T, namelijk een 6,41"-oledscherm met vingerafdrukscanner achter het scherm. Ook beschikt de telefoon over een 3,5mm-jack.

De telefoon heet in Nederland RX17 Neo, hoewel hij in andere landen zoals Japan R17 Neo heet. De telefoon heeft hetzelfde scherm als de OnePlus 6T, maar deelt andere specs niet. Zo heeft hij geen usb-c-aansluiting, maar beschikt hij over micro-usb. Ook is de camera te vinden op een andere plek en gaat het om een andere cameraset-up.

De RX17 Neo heeft bovendien een 3,5mm-aansluiting, terwijl OnePlus die heeft weggelaten uit zijn deze week gepresenteerde 6T. Ook de notificatieled die de 6T wegliet, zit op de RX17 Neo. De Neo heeft een accu met een capaciteit van 3600mAh, in een behuizing die in totaal 156g weegt. Het is onbekend of de achterkant van glas is, zoals bij de 6T, of dat het gaat om kunststof. De smartphone draait op Android 8.1 met Oppo's eigen Android-uitgave ColorOS daaroverheen.

De soc is een Snapdragon 660 van Qualcomm. Oppo heeft daar 4GB aan geheugen bij gedaan, terwijl de opslag 128GB bedraagt. Het toestel is vanaf donderdag beschikbaar voor een adviesprijs van 349 euro.

Dit topic is dan ook bedoeld om te babbelen over deze nieuwe Oppo

[OPPO RX17 Neo] Ervaringen & Discussie

Nieuws:
• 01-11-2018: nieuws: Oppo brengt midrangetelefoon met scherm OnePlus 6T in Benelux uit

Toestel
Oppo RX17 Neo
Besturingssysteem

Android 8.1 Oreo met ColorOS-schil
Scherm

6,41" 2340x1080
Processor
Qualcomm Snapdragon 660
Processorsnelheid
2,2GHz
Videochip
Adreno 512
Werkgeheugen
4GB
Opslaggeheugen
128GB
Extern geheugen
MicroSD
Accucapaciteit
3600mAh
Frontcam
25MP
Camera

16MP+2MP
Afmetingen

158,3x75,5x7,4mm
Gewicht

156 gram
Connectiviteit

WiFi
Bluetooth
GPS / Glonass

Overig

MicroUSB-poort
Dubbele camera
Vingerafdrukscanner onder scherm

Handleiding

X
Adviesprijs

€349

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• BryceVL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-06 12:33
Ik moet zeggen dat dit toestel bij mij wel op de shortlist is gekomen, met name door 't scherm, accucapaciteit en de vingerafdrukscanner.
Wel jammer dat toestellen zoals deze en de Poco niet over NFC beschikken, maar het is niet anders.

Ben alleen bang dat dit weer zo'n toestel is wat zowel vanuit de fabrikant als vanuit de community weinig ondersteuning zal krijgen. Zal er ws. zelf een andere launcher op zetten, maar rekenen op updates of custom ROM's doe ik niet, heeft iemand een ander beeld daarover?

@CLB In de specsheet staat dat het om een USB-C gaat terwijl, voor zover mij bekend, het toestel met Micro USB is uitgerust.
MicroUSB it is ja, stond nog dubbel ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• BryceVL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-06 12:33
@CLB
Ow nice :)

Zo te zien is de achterkant van glas. Of is t een goed ogende kunststof?
Persoonlijk heb ik toch wat mindere ervaringen met glazen toestellen, hoe komt deze op jou over?
Redelijk solide?

Edit:
Je hebt 'm snel binnen, waar heb je 'm gekocht?

[Voor 13% gewijzigd door BryceVL op 02-11-2018 17:22]

BryceVL schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 17:07:
Zo te zien is de achterkant van glas. Of is t een goed ogende kunststof?
90% zekerheid kunststof
Redelijk solide?
Precies dit ja
Je hebt 'm snel binnen, waar heb je 'm gekocht?
Niet mijn eigen toestel, Demomodel. Maar wilde de foto's jullie niet onthouden.
Tevens een topic gemaakt, want de prijs en inscreenfingerprint zijn heel tof!

• Shuven
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08-12-2022
De r17 pro komt ook naar nederland..

Kun je iets vertellen over de prijs van de neo, en misschien ook van de pro?

De camera is wel tegenvallend tov de pro versie zeg. Maar de prijs zal dit wel goedmaken verwacht ik. 3.5mm jack is ook wel nice om erbij te hebben.

Ik zal me gedragen :(

Shuven schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 12:19:
Kun je iets vertellen over de prijs van de neo, en misschien ook van de pro?
De RX17 Neo staat al in de pricewatch: €349,00.
De Pro moet nog gepresenteerd worden voor Europa, maar gaat wel flink wat meer kosten.

• Reverse9
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-06 14:34
Vraagje over de gebruikte laadtechniek in deze Neo; Wordt er gebruik gemaakt van VOOC zoals bij de normale R17? Of Super VOOC zoals bij de R17 Pro?

[Voor 13% gewijzigd door Reverse9 op 04-11-2018 12:49]

Reverse9 schreef op zondag 4 november 2018 @ 12:44:
Wordt er gebruik gemaakt van VOOC zoals bij de normale R17?
Just VOOC, zal wel te maken hebben met ontbreken USB C-poort.

• J Kortje
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-05 17:13
Zullen een van jullie mij iets van duidelijkheid kunnen geven over de verschillende ondersteunde WiFi standaarden. Zit bijvoorbeeld 5Ghz / WiFi AC erop?
Van de Micro USB poort is het jammer maar voor zo'n prijs moeten er ergens compromissen worden gesloten.
De Pro is inmiddels ook aangekondigd maar kost inderdaad een stuk meer. Lijkt me wel een fijne chipset maar niet helemaal voor die prijs. Maar het is Oppo dus je koopt een premium merk.

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-06 09:05
Kan het niet vinden maar is dit toestel nu waterdicht/heeft het een ip rating?

Gevonden! Helaas niet..

[Voor 17% gewijzigd door roda_djavulen op 07-11-2018 11:28]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:19
Heeft de camera OIS of EIS? Kan er niets over vinden, dat is vast een teken dat het niet zo is. Anders zou dit een perfect alternatief voor mij zijn voor de Pocophone of duurdere OP6T.
OPPO zegt daarover in hun specsheet heel beknopt: WLAN 2.4G, WLAN 5.1G, WLAN 5.8G, WLAN Display
The__Virus schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:04:
Heeft de camera OIS of EIS? Kan er niets over vinden, dat is vast een teken dat het niet zo is.
Ook daarover zie ik inderdaad niks in de specsheet, ga er dus uit van niet inderdaad.

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
MicroUSB... What year is it???

• J Kortje
Er zijn nog best veel markten waar er nog niet over is gestapt op USB type C. Dit is best jammer. Persoonlijk vind ik dat naast het gemis van NFC de enige twee minpunten.
Maar een Honor 8X heeft ook micro USB maar mist de in-display vingerafdrukscanner en het OLED scherm.

• India Sierra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-06 13:02

India Sierra

Learn by failure

Mijn telefoon heeft serieus nét de geest gegeven (OP3) :+

Vanwege mijn hoge eisen en gelimiteerde budget zie ik deze als grote kanshebber. (wilde oorspronkelijk de mi mix 3 maar goed, de nood is hoog :P)

Ik vraag me echter af hoe de foto kwaliteit is van de telefoon. Zou dit gelijk of beter zijn dan mijn huidige OP3? De OP3 vind ik al vrij slechte foto's maken namelijk, vooral in donkere omstandigheden. Zou wel een enorme min zijn voor mij anders.

Kon zo snel niks vinden op google dus hoop dat jullie me verder kunnen helpen _/-\o_

Totdat ik een nieuwe heb, dit is waar ik het nu mee moet doen

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

• J Kortje
CLB schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 11:31:
[...]

90% zekerheid kunststof

[...]

Precies dit ja

[...]

Niet mijn eigen toestel, Demomodel. Maar wilde de foto's jullie niet onthouden.
Tevens een topic gemaakt, want de prijs en inscreenfingerprint zijn heel tof!
Volgens reviewers is het zowel aan de voorkant(duh) als aan de achterkant glas.

• daanh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-04 00:08
Ik heb deze vandaag even geprobeerd, en ben niet enthousiast. Ik vind het scherm erg bleekjes en de fingerprintreader doet het vaak niet... Wifi erg traag...

Het is knap dat dit kan voor die prijs, maar nee, voor mij is dit het niet.

Ymmv uiteraard.

• DevonK
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 09-09-2022
Ik ben erg benieuwd naar dit toestel, aangezien dit de goedkoopste toestel op de markt is met een ingebouwde vingerprintscanner. Plus een groot AMOLED scherm, redelijke processor en 128 GB opslagruimte. Krijg hem morgen binnen, als iemand vragen heeft laat het weten en ik zal het testen. :)
Welke kleurstelling heb je gekozen? :)

• J Kortje
DevonK schreef op donderdag 15 november 2018 @ 16:16:
Ik ben erg benieuwd naar dit toestel, aangezien dit de goedkoopste toestel op de markt is met een ingebouwde vingerprintscanner. Plus een groot AMOLED scherm, redelijke processor en 128 GB opslagruimte. Krijg hem morgen binnen, als iemand vragen heeft laat het weten en ik zal het testen. :)
Hoe bevalt het toestel je?
Snelheid, in screen fingerprint scanner, camera's? Hoe vind jij het scherm overkomen? Ook een beetje bleekjes of valt het mee?

• tr201
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-02 15:40
Gisteren de imo fraaie mocha red versie gekocht. Geen idee hoe iemand het scherm bleekjes kan noemen. Felle kleuren, hoog contrast, typisch amoled.
Vingerscanner onder scherm is gaaf en werkt prima. Gezichtsherkenning gaat ook erg snel. Helaas geen notificatie led.
Alles gaat erg vlot, geen haperingen, maar ook geen zware spellen erop gezet.
Camera lijkt prima, maar nog niet echt getest. Front camera lijkt wel erg goed/lichtgevoelig.
Screenprotector zit er af fabriek al op. Meegeleverde plastic back cover ziet er goedkoop uit, dus wordt niet gebruikt. Bij het pakket zat ook een powerbank van 10k mAh, altijd handig. Oordopjes zijn duidelijk geïnspireerd op Apple oordopjes.

• Big_Tower
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 06:42
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een paar foto's genomen met de camera's op de achterzijde. Als iemand een paar foto's kan posten, zou dat prettig zijn. Ik heb nog nergens echte foto's kunnen vinden.

• leonwin7
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:03
Dit lijkt mij een erg interessante telefoon alleen houdt ColorOS mij tegen. Ik kan verder ook niks vinden over custom ROM development.

Iemand die zijn ervaring met ColorOS kan delen? En iemand bekend met het update beleid van Oppo?

• Ygkremer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-04-2020
Ik ben eigenlijk enorm tevreden over deze 'budget' phone. Hij is lekker snel, batterij doe ik 2 dagen mee terwijl ik hem aardig gebruik iedere dag en opslag is prima en uitbreidbaar. Dual sim functie ook top maar.. ik heb m vooral gekocht voor de 3,5mm jack en helaas valt het headphone geluid me zwaar zwaar tegen. Verschillende headphones geprobeerd maar blijft heel erg blikkerig.

Ik lees er verder niks over op internet, ben ik de enige?

• J Kortje
Ik heb nu inmiddels m'n tweede RX17 Neo, maar ik heb weer hetzelfde probleem als wat ik met de eerste ook had. Als ik door schaduwen, zwarte of erg donkere delen doe scrollen dan blijven er een wazige paarse gloed achter... Heeft dit te maken met de GPU die de pixels niet aan kan of is het de schuld van het OLED scherm. Mijn vader heeft de Mate 20 Pro die heeft er geen last van, ook de ZTE Axon 7 van mijn zusje heeft er geen last van.
Linkjes naar de video's plaats ik zo.

Edit: YouTube: Oppo RX17 Neo *Purple haze* *Screen problem*

[Voor 9% gewijzigd door J Kortje op 14-04-2019 10:33]

• Funne
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-05 12:53
Ik heb de OPPO RX17 Neo nu een paar maanden in gebruik en ben over de software niet echt te spreken. Meldingen van o. a. WhatsApp worden niet getoond, Google calender widget is regelmatig leeg, nieuwswidgets updaten vaak niet. Het ontbreken van notificaties in de statusbalk is ook een gemis. Daarnaast heb ik al een paar keer gehad dat ik de persoon aan de andere kant van de lijn na een halve minuut bellen niet meer hoor. Iemand een idee of /wanneer dit toestel een update krijgt naar color os 6 en /of Android 9? Support nl kon er niks over zeggen helaas.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee