Toon posts:

Nieuwe PC 1200-1300 euro(zonder videokaart)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• stalgie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-03 17:20
Beste Tweakers,

Na 5 jaar ben ik weer toe aan een nieuwe Game pc en zou graag beroep doen op jullie kennis en expertise.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag gamen met deze PC en hij moet zeker 5 jaar de nieuwste spellen op 60 FPS 1920x1080 kunnen spelen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1200-1300 euro maar goedkoper is altijd beter.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik Ik heb een MSI Geforce 1080 videokaart die ik wil meenemen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Intel Processor, 16GB Ram, Voeding, Moederbord, Behuizing etc..

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Processor moet van Intel zijn ondanks dat AMD qua prijs/kwaliteit beter is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet zo stil mogelijk zijn, de pc die ik op dit moment heb maakt teveel geluid en daar stoor ik me nogal aan.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf al de nodige research gedaan maar onzeker als ik ben zou ik graag jullie mening over mijn samenstelling willen horen. Is het moederbord goed? Werkt het samen met de processor? Is het gekozen geheugen voldoende? Kortom ik zou heel graag jullie mening willen horen over de tot nu toe gekozen componenten

Onderstaande componenten heb ik tot nu toe gekozen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 326,-€ 326,-
1Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming€ 141,05€ 141,05
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 59,90€ 59,90
1be quiet! Pure Base 600 Zwart€ 71,50€ 71,50
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 48,95€ 48,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 138,95€ 138,95
1Corsair RM550x (2018)€ 89,50€ 89,50
1Samsung 970 Evo 500GB€ 126,-€ 126,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.001,85

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via stalgie op 04-11-2018 01:55)

• n3othebest
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-03 12:59
Een paar punten. Die SSD is een stuk duurder dan een een SATA SSD en in praktijk ga je geen verschil in snelheid merken. Dus pak gewoon een pricewatch: Crucial MX500 m.2 500GB voor €50 minder.

Een HDD kan flink geluid maken doordat er bewegende onderdelen in zitten. Overweeg die dus ook te vervangen door een SSD. Ik weet niet hoeveel opslag je nodig hebt maar een 1TB SSD is tegenwoordig ook nog maar €150.

Een optie kan zijn om bijvoorbeeld een 1TB SSD te halen en daar zowel windows als je games/programmas op te hebben en de meest gebruikte data/documenten en de HDD alleen voor de wat meer statische data (backup/fotos/films) te gebruiken.

De voeding had ik begrepen dat er problemen mee waren dus raad iedereen tegenwoordig deze aan: pricewatch: Corsair RM550x (2018)

En als laatste blijft dan dat Intel vs AMD punt staan. Is er een goede reden waarom je per se een Intel wil? Want die zijn gewoon enorm duur momenteel.

[Voor 12% gewijzigd door n3othebest op 02-11-2018 12:26]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• n3othebest
Een paar punten. Die SSD is een stuk duurder dan een een SATA SSD en in praktijk ga je geen verschil in snelheid merken. Dus pak gewoon een pricewatch: Crucial MX500 m.2 500GB voor €50 minder.

Een HDD kan flink geluid maken doordat er bewegende onderdelen in zitten. Overweeg die dus ook te vervangen door een SSD. Ik weet niet hoeveel opslag je nodig hebt maar een 1TB SSD is tegenwoordig ook nog maar €150.

Een optie kan zijn om bijvoorbeeld een 1TB SSD te halen en daar zowel windows als je games/programmas op te hebben en de meest gebruikte data/documenten en de HDD alleen voor de wat meer statische data (backup/fotos/films) te gebruiken.

De voeding had ik begrepen dat er problemen mee waren dus raad iedereen tegenwoordig deze aan: pricewatch: Corsair RM550x (2018)

En als laatste blijft dan dat Intel vs AMD punt staan. Is er een goede reden waarom je per se een Intel wil? Want die zijn gewoon enorm duur momenteel.

[Voor 12% gewijzigd door n3othebest op 02-11-2018 12:26]

• stalgie
n3othebest schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:24:

Super bedankt voor je snelle reactie en je bruikbare tips. De voeding zal ik aanpassen en om de HDD te vervangen voor een SSD ga ik over nadenken.

De reden dat ik graag een Intel wil is omdat ik hele slechte ervaringen heb gehad in het verleden met een AMD processor. Verder heb ik ook een idee (noem me gek) dat games veel meer geoptimaliseerd zijn voor Intel i.p.v. AMD

• n3othebest
stalgie schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:26:
[...]

Super bedankt voor je snelle reactie en je bruikbare tips. De voeding zal ik aanpassen en om de HDD te vervangen voor een SSD ga ik over nadenken.

De reden dat ik graag een Intel wil is omdat ik hele slechte ervaringen heb gehad in het verleden met een AMD processor. Verder heb ik ook een idee (noem me gek) dat games veel meer geoptimaliseerd zijn voor Intel i.p.v. AMD
Slechte ervaring in het verleden kan gebeuren, zo hebben sommige dat ook met intel gehad. De vraag is of dat je beslissing zou moeten beinvloeden.

Intel heeft een net iets hogere IPC en single core snelheid. Vooral de wat oudere spellen zijn vaak voor single core geschreven en zijn daarom iets sneller op intel (maar niet meer dan ~10% en je merkt het alleen boven de 100+ FPS).

Een 8700 kan je echter niet overclocken en verliest daardoor wel een deel van die extra single core snelheid tegenover AMD die de 8700K heeft. Maar je betaald er momenteel ~€100 boven de normale prijs voor voor een vrijwel niet zichtbare performance winst en bepaalde games.

• stalgie
n3othebest schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:29:
[...]

Slechte ervaring in het verleden kan gebeuren, zo hebben sommige dat ook met intel gehad. De vraag is of dat je beslissing zou moeten beinvloeden.

Intel heeft een net iets hogere IPC en single core snelheid. Vooral de wat oudere spellen zijn vaak voor single core geschreven en zijn daarom iets sneller op intel (maar niet meer dan ~10% en je merkt het alleen boven de 100+ FPS).

Een 8700 kan je echter niet overclocken en verliest daardoor wel een deel van die extra single core snelheid tegenover AMD die de 8700K heeft. Maar je betaald er momenteel ~€100 boven de normale prijs voor voor een vrijwel niet zichtbare performance winst en bepaalde games.
Daar heb je een punt en misschien laat ik het inderdaad iets te zwaar meewegen.
Welke AMD processor raad jij aan die vergelijkbaar is met een 8700(k)?

• n3othebest
stalgie schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:33:
[...]

Daar heb je een punt en misschien laat ik het inderdaad iets te zwaar meewegen.
Welke AMD processor raad jij aan die vergelijkbaar is met een 8700(k)?
2700x

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:41

Major_ton

Shoot!

Je hebt een Intel processor gekozen en een AM4 moederbord die voor AND Ryzen cpu's bedoeld is. Dat gaat niet werken niet ;-)

Don't feel bad for the suicidal cat. | Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - Bluesound N130 - Topping E30-II - JBL 4309 - SVS SB-2000 - LG 77G2 - Sony 75XF9005 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Met je wens om 1920x1080 op 60 FPS te kunnen spelen (met een GTX-1980 GPU) "eis" je niet gek veel van de rest van je systeem. Wellicht zou je daarom makkelijk vooruit kunnen met een goedkope CPU/MB en "maar" 8 GB geheugen.

Daar heb je dus helemaal geen i7/2700x voor nodig.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Aangezien je een Intel-systeem wilt samenstellen, kijk eens naar het high end systeem van reviews: Desktop Best Buy Guide - september 2018. :) Wellicht dat je tips kan overnemen eruit? :) Qua voeding kun je (als je niet gaat overclocken) makkelijk af met pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M, al heb ik geen idee hoe de gekozen Seasonic is. De Bitfenix heb ik in mijn server zitten en heeft mijn server een stuk stiller gemaakt!

Ga je overigens wel overclocken, dan is de pricewatch: Corsair RM550x (2018) the way to go.

[Voor 59% gewijzigd door CH4OS op 02-11-2018 13:42]

• stalgie
Allemaal bedankt voor jullie reactie.
Ik kies dan toch voor een AMD 2700x processor met een Corsair RM 550x. Ik zal gelijk mijn lijst updaten.

Zien jullie verder nog gekke dingen of zijn er andere op/aanmerkingen?
Hoe is het moederbord? Hoe is het werkgeheugen? (ik wil trouwens 16 GB en geen 8GB).
Wat zeggen jullie over de behuizing?

[Voor 6% gewijzigd door stalgie op 02-11-2018 14:22]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee