Beste mede-Tweakers,
Mijn vrouw en ik spelen graag samen online spelletjes.
Onze huidige opstelling is 1 aan de tv en 1 bij het bureau (wel in dezelfde ruimte) maar zoals jullie misschien begrijpen, vinden wij het gezelliger om naast elkaar op de bank te zitten (spelen allebei met controller).
Daarom zoeken wij nu een tweede TV voor ernaast.
90% van de tijd spelen wij in de avond, daardoor is de maximale helderheid niet belangrijk.
Juist de zwart-waarde, contrast en uniformiteit hierin vinden wij belangrijk.
Ter illustratie: wij hebben nu een Sony 42W706 met VA paneel dat goede zwart-waarde geeft, deze televisie heeft alleen geen HDR maar wel goede kleuren en snelle responsetijd.
IPS panelen hadden vroeger een beetje grijs/witte waas (IPS-glow) wanneer het donker is en het beeld "zwart" is.
Is dit nog steeds zo, of is de techniek hierachter zodanig ontwikkeld dat dit niet meer van toepassing is?
Ons budget is rond de € 500/700,- en zijn op zoek naar 42" t/m 46" qua grootte.
Het zou fijn zijn als de rand mat zilver is zoals de Sony die ernaast gaat staan, ipv zwart maar dit is niet vereist.
De volgende modellen hebben op dit moment de voorkeur:
Philips 43PUS7303 Zilver
Hisense H43A6500 Zilver
Heeft iemand nog ideeën?
Hartelijk dank voor jullie tijd
Mijn vrouw en ik spelen graag samen online spelletjes.
Onze huidige opstelling is 1 aan de tv en 1 bij het bureau (wel in dezelfde ruimte) maar zoals jullie misschien begrijpen, vinden wij het gezelliger om naast elkaar op de bank te zitten (spelen allebei met controller).
Daarom zoeken wij nu een tweede TV voor ernaast.
90% van de tijd spelen wij in de avond, daardoor is de maximale helderheid niet belangrijk.
Juist de zwart-waarde, contrast en uniformiteit hierin vinden wij belangrijk.
Ter illustratie: wij hebben nu een Sony 42W706 met VA paneel dat goede zwart-waarde geeft, deze televisie heeft alleen geen HDR maar wel goede kleuren en snelle responsetijd.
IPS panelen hadden vroeger een beetje grijs/witte waas (IPS-glow) wanneer het donker is en het beeld "zwart" is.
Is dit nog steeds zo, of is de techniek hierachter zodanig ontwikkeld dat dit niet meer van toepassing is?
Ons budget is rond de € 500/700,- en zijn op zoek naar 42" t/m 46" qua grootte.
Het zou fijn zijn als de rand mat zilver is zoals de Sony die ernaast gaat staan, ipv zwart maar dit is niet vereist.
De volgende modellen hebben op dit moment de voorkeur:
Philips 43PUS7303 Zilver
Hisense H43A6500 Zilver
Heeft iemand nog ideeën?
Hartelijk dank voor jullie tijd

[Voor 10% gewijzigd door Elsandre op 02-11-2018 12:28]