Toon posts:

Op zoek naar een Budget 43" game TV

Pagina: 1
Acties:

• Elsandre
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-05 19:01
Beste mede-Tweakers,

Mijn vrouw en ik spelen graag samen online spelletjes.
Onze huidige opstelling is 1 aan de tv en 1 bij het bureau (wel in dezelfde ruimte) maar zoals jullie misschien begrijpen, vinden wij het gezelliger om naast elkaar op de bank te zitten (spelen allebei met controller).
Daarom zoeken wij nu een tweede TV voor ernaast.

90% van de tijd spelen wij in de avond, daardoor is de maximale helderheid niet belangrijk.
Juist de zwart-waarde, contrast en uniformiteit hierin vinden wij belangrijk.
Ter illustratie: wij hebben nu een Sony 42W706 met VA paneel dat goede zwart-waarde geeft, deze televisie heeft alleen geen HDR maar wel goede kleuren en snelle responsetijd.

IPS panelen hadden vroeger een beetje grijs/witte waas (IPS-glow) wanneer het donker is en het beeld "zwart" is.
Is dit nog steeds zo, of is de techniek hierachter zodanig ontwikkeld dat dit niet meer van toepassing is?

Ons budget is rond de € 500/700,- en zijn op zoek naar 42" t/m 46" qua grootte.
Het zou fijn zijn als de rand mat zilver is zoals de Sony die ernaast gaat staan, ipv zwart maar dit is niet vereist.

De volgende modellen hebben op dit moment de voorkeur:
Philips 43PUS7303 Zilver
Hisense H43A6500 Zilver

Heeft iemand nog ideeën?
Hartelijk dank voor jullie tijd :)

[Voor 10% gewijzigd door Elsandre op 02-11-2018 12:28]

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
pricewatch: Samsung UE43NU7470 Zilver
pricewatch: Samsung UE43NU7450 Zilver
pricewatch: Samsung UE43NU7400 Zwart
pricewatch: Philips 43PUS7303 Zilver

Voor de Samsungs geldt: alleen 'Version' 01 en 02 hebben een VA paneel (version nummer staat achterop de tv op een sticker), 03 en 04 hebben een IPS paneel en die glow is er nog altijd ja.

edit: en de Philips wordt niet echt goed beoordeeld in de paar reviews die ervan te vinden zijn, slechter nog dan de 6503 terwijl hij toch de zogenaamd goede P5 processor aan boord heeft. Zijn ook type Computerbild en Consumentenbond tests dus dat wil ook niet meteen alles zeggen ...

[Voor 17% gewijzigd door apis29 op 02-11-2018 12:15]

• Elsandre
Dank je wel Apis, dus bij de Samsung is van te voren niet vast te stellen of het IPS of VA is?

De 43PUS7303 is tot nu toe mijn favoriet.

Ik zag ook nog Hisense H43A6500 voorbij komen, welke ook een VA scherm heeft.
Is dit wat?

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Elsandre schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:15:
Dank je wel Apis, dus bij de Samsung is van te voren niet vast te stellen of het IPS of VA is?

De 43PUS7303 is tot nu toe mijn favoriet.

Ik zag ook nog Hisense H43A6500 voorbij komen, welke ook een VA scherm heeft.
Is dit wat?
In Amerika staat het wel op de sticker op de doos (en nog wat uitgebreider dan alleen '01' maar bijv. FA01 en dan weet je al meteen dat het om een Samsung VA paneel gaat) maar hier niet nee. Het is ook niet altijd zo bij Samsung dat een 01 of 02 staat voor een VA paneel maar op het engels AV Forums zijn we ondertussen tot eerder geposte conclusie voor de 43" NU74xx gekomen (01/02 VA en 03/04 IPS).
7303 is wel een interessant modelletje ja, ook direct LED voor over het algemeen betere uniformiteit ... (afgaande op de meeste Philips modellen zal de input lag wel iets hoger liggen dan de Samsung of W706B)

• Elsandre
Dank je wel voor de informatie, ik heb maar de Philips besteld.
Ik denk dat ik mij daar geen buil aan kan vallen gezien de specificaties voor € 500,-.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee