Toon posts:

Minecraft windows 10 of java edition

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Moekjess
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-11-2018
Goedemorgen,

Mijn zoon heeft sinds gister een gaminglaptop. Deze wil hij gaan gebruiken voor Minecraft.
Nu willen we graag weten welke minecraft we moeten nemen. De windows 10 versie of de java edition. Hij wil graag spelen op bekende servers zoals van Marnickur en Gamestad...
We hebben geen idee of er verschil is tussen deze twee en of je bij beide die servers kan benaderen.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://www.pcgamer.com/m...va-edition-vs-windows-10/

Kwestie van goed lezen; wat me opvalt (maar mogelijk al achterhaald) is dat servers tussen de twee versies niet uitwisselbaar zijn. Dus als dat een eis is van je, moet je achterhalen wat voor server/platform je naar wil connecten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Conclusie uit het artikel dat @MAX3400 linkt: het hangt af van de server-editie die Marnickur en Gamestad draaien. Draaien ze de Java-versie van de server, dan kan je alleen met de Java-versie van Minecraft naar die server toe. Draait de Windows Store-versie, dan heb je dus de Windows Store versie nodig.

Draaien ze beiden dan is de keuze aan jullie zelf, uiteraard. De Java-versie is wat uitgebreider qua mogelijkheden e.d, maar de Windows-versie is meer foolproof, zover ik het artikel begrijp.

Overigens lijkt Gamestad mij eigenlijk wat dood; geen idee of dat ook geldt voor de Minecraft-server, maar hun 'socials' hebben al een lange tijd geen nieuwe berichten meer gehad.

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-05 10:23
De Minecraft windows 10 versie kan samenwerken met de versie op je mobiel (Android en Apple). Dat is de Bedrock edition. Deze versie schijnt ook nog samen met een XBOX te werken.

En voorheen was het zo dat als je de Java-versie had draaien op Windows 10 kreeg je er gratis de Windows 10 versie erbij. Maar ik weet niet of dat nog steeds geldt.

De Bedrock edition lijkt trouwens inmiddels vrijwel qua mogelijkheden ook bijna al op de Java-Edition.

[Voor 13% gewijzigd door Johandmc op 02-11-2018 13:33]

• Moekjess
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-11-2018
Bedankt allen, het is de java edition geworden

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee