Toon posts:

Geen beeld, maar wel windows

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views

Vraag

• Mx7733
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-05 11:59

Mx7733

Ik zal een weg vinden of maken

Topicstarter
Hoi allen,

De ik geen beeld meer op mn OCed AMD terwijl de pc gewoon boot..

Mn pc heeft de laatste maanden stabiel gelopen op:

Phenom II X6 T1055 @3,2Ghz ( 237 x 14) (temp max 55c under load)
NB ~2000w
HT ~2000
pcie @108

Moederbord: m5a78l-m/usb3
corsair CMX8GX3M2A1600C9
Radeon R9 280x Royal Queen

Er is niet met de voltages gedaan en er zit een standaard koeling op. De OC ligt nog binnen de 'turbo' van de processor zelf.

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?
Ik hoor het graag, ik kan het niet vinden namelijk..

mvg
Marnix

Aut viam inveniam aut faciam

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoe weet je dat Windows boot?

Vanaf waar heb je geen beeld? Zelfs BIOS niet?

Al andere videokaart geprobeerd? Of, als je wel in de BIOS komt, de OC eraf gehaald?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Mx7733

Mx7733

Topicstarter
Omdat toen ik het voor het eerst tegen kwam, ik de windows aanmeld tune heb aangezet. Dus als hij boot hoor ik dat hij tot daar komt.

Als ik geen beeld heb, dan is dat vanaf dat ik hem opstart, dus ook geen BIOS..

Ik denk niet dat het aan mn GPU ligt, want als die draaid doet hij het prima, ook met games. En een andere heb ik helaas niet liggen.

Volgens mij boot een pc niet als hij geen videokaart heeft die werkt.

Daarbij komt nu ook nog eend dat ik mn pc alleen nog maar op kan starten als ik de jumper reset gebruik.. gewoon aanzetten/rebooten resulteert in dat windows gewoon boot, maar ik geen beeld heb.

8)7

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:41
Heb je alleen losse videokaart en geen poort op het moederbord zitten? Zou die aansluiting eerst eens proberen.

[Voor 22% gewijzigd door NotSoSteady op 02-11-2018 11:19]

• Mx7733

Mx7733

Topicstarter
Er zit een geïntegreerde videokaart die ik niet gebruik..
Kan dat een conflict opleveren?

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Nee, maar dat je je PCI-e hebt overclocked naar 108 vanaf 100 kan dan weer WEL een hoop problemen opleveren.

Zodra ik op mijn mobo boven de 105 ga zakt de prestatie van de GPU dramatisch in. Daar zijn ze niet voor gemaakt. Kan me best voorstellen dat hij op een gegeven moment geen beeld geeft.

Dus, stap 1, OC weg. Als dan alles weer prima werkt kan je weer op zoek naar een stabiele OC

• Mx7733

Mx7733

Topicstarter
Alles is eraf, maar het probleem blijft bestaan..

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Ok. Wat natuurlijk ook nog kan is dat hij de IGP als default videokaart heeft opgepakt.

Wat gebeurd er als je je scherm daar op aansluit?

Neem desnoods de GPU even uit het systeem, als je dan wel beeld krijgt, in de bios PEG als prio1 GPU instellen en kaart terug insteken.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:41
Mx7733 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:46:
Er zit een geïntegreerde videokaart die ik niet gebruik..
Kan dat een conflict opleveren?
Nee, maar het kan wel zijn dat deze nu staat ingesteld als primair. Daarom zeg ik ook, probeer die aansluiting eens.

• Mx7733

Mx7733

Topicstarter
Ik zal dat straks eens proberen, heb nu m'n pc nodig voor m'n werk..

• Mx7733

Mx7733

Topicstarter
Gisteravond, na een dag draaien, ge-reboot, geen probleem.
Nu net, na de nacht, aangezet en weer niets! Ook niet op de interne vid.

Pas na via de jumper de bios resetten doet hij het weer..

8)7

[Voor 3% gewijzigd door Mx7733 op 03-11-2018 13:27]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Dan lijkt het erop dat je iets niet goed hebt ingesteld, of dat het niet goed wordt opgeslagen. In ieder geval kun je alvast verder met de gegeven tips, of enkele pointers uit de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Verder is je topicstart niet veel meer dan een helpdeskvraag en voldoet dus niet aan Het algemeen beleid.

PC1: 5800X3D - RTX 3080 - BenQ Zowie 240Hz
PC2: 3700X - RTX 2070 SUPER - Samsung Odyssey G3 165Hz

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee