{PHP}Live Mp3 Streaming

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om mp3's live te streamen van een externe url die in m'n database zit. Zo ja, hoe...met realplayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiOCHiP908
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2003

BiOCHiP908

Hmmmzzz? Jaja....

Wat bedoel je precies, het server gedeelte (dus de mp3's live 'uitzenden') of de client?
Streaming luisteren kan je met realplayer doen, maar ook gewoon met winamp. Uitzenden zou ik met shoutcast danwel icecast doen (windows resp. unix).

En wat heeft dit precies met php te maken?

"I'll rip the eyes out of your head and piss at your dead skull!" - Jack Nicholson
"Grappig... luie mensen schreeuwen altijd RTFM naar andere luie mensen :)" - Vlasbaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel het 'uitzenden'. Ik heb een mp3 site, en een mysql database die vol met url's naar een bepaalde mp3 staat. Ik wil voordat de mensen een nummer gaan downloaden dat ze die even via realplayer kunnen beluisteren, is dit mogelijk met een php script?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiOCHiP908
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2003

BiOCHiP908

Hmmmzzz? Jaja....

Hmm... dat wordt vrij lastig. Dan moet je de mp3's downloaden (wellicht streaming) en realtime converteren naar real formaat, en dan weer uitzenden.

Wat handig is, is even met php een pls'je of m3u'tje maken (winamp playlist, heel simpel, specs kan je wel vinden denk ik, save anders maar gewoon een playlist met winamp). Als mensen daar op klikken wordt hoogstwaarschijnlijk Winamp of een andere default mp3player gestart, die gewoon connect via http en de muziek streaming afspeelt.

Het 'live' heeft hier niks mee te maken, de mp3's zijn niet live, ze zijn er al gewoon. Het is geen radiouitzending ofzo.

"I'll rip the eyes out of your head and piss at your dead skull!" - Jack Nicholson
"Grappig... luie mensen schreeuwen altijd RTFM naar andere luie mensen :)" - Vlasbaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je hier maar is kijken dan kan je via perl mp3z afspelen :

http://www.netcologne.de/~nc-joernre/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Dit kan heel simpel door een Real server of Windows media server te draaien. Of die ook mp3 ondersteunen weet ik niet, maar je zou op de sites eens rond kunnen kijken. Beide zijn gratis versies van te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op vrijdag 20 juli 2001 21:57 schreef Rukapul het volgende:
Dit kan heel simpel door een Real server of Windows media server te draaien. Of die ook mp3 ondersteunen weet ik niet, maar je zou op de sites eens rond kunnen kijken. Beide zijn gratis versies van te downloaden.
winamp's shoutcast is ook gratis hoor.
Die is voor mp3 gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Volgens mij bedoelt hij dat in zijn database links staan naar mp3s. Hij wil zijn users deze mp3's dus af laten luisteren als .rm, dus bv een paar seconden.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat realplayer ook mp3 ondersteunt, dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Op vrijdag 20 juli 2001 21:59 schreef ACM het volgende:

[..]

winamp's shoutcast is ook gratis hoor.
Die is voor mp3 gemaakt.
Dat weet ik aangezien shoutcast hier vrolijk honderden MBs de wereld in jaagt per dag :)

Voor zover ik iets van shoutcast weet kun je echter geen lijst met bestanden via elk een unique url opvragen. Het is alles of niets met de stream. Bovendien encodeert shoutcast realtime, wat in dit geval niet nodig is.

Bij de Realserver zet je de bestanden gewoon onder een bepaalde directory en daar vandaan worden ze dan gestreamed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InNuedo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 14:56
Erhm. ik gebruik zelf edna (python script) voor live streaming. superhandig. je hebt een webpage waar je een file aanklikt en deze wordt gestreamd naar winamp (oid), maar omdat dit script gebruik maakt van sockets etc en het versturen van data naar een user (ip/port) met een bepaalde snelheid en ik dit in PHP nog nooit gezien heb lijkt het me sterk dat dit kan.

als je het python script wil hebben, moet je het maar ff zeggen. dan zet ik het hier neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-07 08:33
Op vrijdag 20 juli 2001 23:46 schreef InNuedo het volgende:
Erhm. ik gebruik zelf edna (python script) voor live streaming. superhandig. je hebt een webpage waar je een file aanklikt en deze wordt gestreamd naar winamp (oid), maar omdat dit script gebruik maakt van sockets etc en het versturen van data naar een user (ip/port) met een bepaalde snelheid en ik dit in PHP nog nooit gezien heb lijkt het me sterk dat dit kan.

als je het python script wil hebben, moet je het maar ff zeggen. dan zet ik het hier neer.
ff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troxx
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-01-2020

troxx

Vechain maximalist

Ik ben wel geinterreseerd
Kan je dat python script even droppen?

aka Crypto T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InNuedo
Op vrijdag 20 juli 2001 23:57 schreef razor-x het volgende:

[..]

ff :)
DOH :)
commentaar ofzow? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InNuedo
Op zaterdag 21 juli 2001 00:00 schreef troxx het volgende:
yepp natuurlijk kan ik dat :P

url:
http://sourceforge.net/projects/edna/
je kan supersimpel zelf de html pagina's wijzigen. makkelijke config file etc.

de benodigdheid volgens mijn debian install is alleen python-base. Ik weet uit m'n hoofd dat je in ieder geval een python met NET functies nodig hebt..

veel plezier ermee.
helaas kan ik hier geen link plaatsen omje te laten zien hoe het werkt wegens onoverkomelijke problemen :/

/edit: Als je het toch een keer werkend wil zien moet je maar ff mailen naar: innuedo@innuedo.student.utwente.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 12:51
Apache roels, lees dit ff:

http://www.golem.de/0104/13391.html

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 21 juli 2001 00:00 schreef troxx het volgende:
Tja...dat zal wel zijn wat ik zocht ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-11-2022
Op zaterdag 21 juli 2001 00:17 schreef Sebas het volgende:
Apache roels, lees dit ff:

http://www.golem.de/0104/13391.html
kewl,
dit houdt dus in dat je een kant en klare mp3 radio station van apache kan maken, niet?

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 12:51
Op zaterdag 21 juli 2001 18:27 schreef GiLuX het volgende:

[..]

kewl,
dit houdt dus in dat je een kant en klare mp3 radio station van apache kan maken, niet?
Goed gelezen!

Volgens mij mod_mp3 zelfs als DSO (dynamic shared object) verkrijgbaar, je hoeft dus niet apache te recompilen.

Veel plezier ermee.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouZz
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

WouZz

Elvis is alive!

Op vrijdag 20 juli 2001 23:41 schreef Rukapul het volgende:
Voor zover ik iets van shoutcast weet kun je echter geen lijst met bestanden via elk een unique url opvragen. Het is alles of niets met de stream.
Dit staat er in de Shoutcast docs:
=====DNAS

D1. How do I use the on-demand content features of the DNAS?

Answer: The DNAS installs with a folder called content/. Place any MP3 files
inside this directory, and they're ready to be streamed on-demand. The server
will even automatically generate a playlist for any individual item of content
so you can have browsers automatically pass the content off to a player without
having to make playlists yourself.

example:

your server has a file called song.mp3 in the content/ folder. Your SHOUTcast
DNAS is running on port 8000 at my.host.com.

Your HTML page should have the following code:

You can listen to my song <A HREF="http://my.host.com:8000/content/song.pls">here</A>

NOTE: The file song.pls DOES NOT EXIST in your content directory! If a file
with the same name exists with the .mp3 extension, the DNAS will automatically
generate the .pls file.
Wel cewl lijkt mij.. Ik heb hier een keer een middagje mee lopen spelen maar toen lukte het niet echt. :( Heeft iemand anders hier al ervaring mee??

On track

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 13:48

oZy

het wordt pas echt interessant als de server volautomatisch een playlist aanmaakt, en die ook afspeelt, aan de hand van de inhoud van die map. Dus stel je heb die content map, en er staan 5 mp3s in, dan streamed hij deze (op repeat enzo) en als je er een nieuwe mp3 in gooit dan voegtie deze zelf aan de playlist toe...

dat lijkt me een ideale manier om een 24/7 radiostation (shoutcast station) te kunnen maken

ook leuk als je naast deze default mp3s ook nog request kan toevoegen aan die playlist, bijv in een andere dir, en dan een webpage waar je uit een lijst van de beschikbare mp3s er 1 kunt selecteren, en dan komtie automatisch in de playlist te staan (net zoiets als tmf cyberchoice ofzo)

de beste (en enige?) manier is dan denk om zelf die playlist te genereren mbv een cronjob (en dan maakt het weinig uit of je een php script / of perl of python gebruikt lijkt me)

maarja.. volgens mij neem ik nu een beetje teveel hooi op mn vorkje :Y)

misschien weet iemand al een bestaand 24/7 script voor shoutcast / icecast ?

edit:

mijn zelfoplossend vermogen wordt met de dag groter! :o

php/mysql oplossingen voor icecast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kresh
  • Laatst online: 04-09 22:23
Op zondag 22 juli 2001 12:56 schreef WouZz het volgende:

[..]

Dit staat er in de Shoutcast docs:
[..]

Wel cewl lijkt mij.. Ik heb hier een keer een middagje mee lopen spelen maar toen lukte het niet echt. :( Heeft iemand anders hier al ervaring mee??
heb er nu ook ff mee zitten spelen, maar ik krijg het ook niet echt werkend...
Heb nu Shoutcast server geinstalleerd en probeer dan een link naar een mp3 in de content dir te maken maar dan krijg ik constant de melding: Invalid resource.
iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kresh
  • Laatst online: 04-09 22:23
heb het gevonden :)
via de volgende link kun je vinden dat je de server vanuit de goede directory moet aanroepen: http://players.shoutclub.com/SHOUTcastFAQ.txt

ik hoop dat iemand er nog wat aan heeft...
Pagina: 1