Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Draadloze lader in Auto bouwen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• joon
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 08:07
Allereerst mijn excuses als dit niet de juiste plek is hiervoor..

Sinds dat ik de eigenaar ben van een telefoon met de mogelijkheid om draadloos te laden leek het mij een goed idee om een draadloze lader in m'n auto te bouwen.

Heb al verschillende dingen ingebouwd dus ik ben er redelijk bekend mee hoe ik dit moet gaan doen, maar..
Is dit wel verstandig?

Het idee was om een charge pad te kopen, uit elkaar te halen en de spoel/printplaat onder een deel van mijn middenconsole te plaatsen, hier zit een ruimte waar ik de telefoon in kan leggen die hier perfect voor zou zijn.

Boven deze ruimte (ongeveer 5cm hoger) zit mijn autoradio en deze zit natuurlijk ook vol met electronica in een metalen behuizing.

Heb verschillende dingen gelezen dat metalen delen een storende factor kunnen zijn op draadloos laden maar over de tolerantie hiervan kan ik eigenlijk vrij weinig vinden.

Vandaar mijn vraag, is dit wel verstandig om te doen?

Alvast bedankt voor de input!

Beste antwoord (via joon op 02-11-2018 12:33)

• Maks
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 13:25
Je kan ook zoiets kopen. Deze werkt heel goed met mijn S8.

Er kan alleen geen metaal (of ander geleidend materiaal) zitten tussen de spoel en je telefoon (daarom hebben die oudere iPhones ook geen Qi charging).

[Voor 35% gewijzigd door Maks op 02-11-2018 09:13]

Alle reacties

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Die chargepads (zoals ikea) hebben een beveiliging dat ze pas aangaan zodra er iets op licht. Ik weet niet hoe specifiek dat detecteren werkt maar dat zou dus goed moeten gaan. Daarnaast is het bereik hoe dan ook max 1 cm waarbij de al zeer lage inductie bij iedere mm ruimte exponentieel afneemt.

[Voor 18% gewijzigd door DukeBox op 02-11-2018 09:10]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 14:20

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Hoewel ik niet al te veel details weet te verschaffen, weet ik wel dat het ook sterk afhangt van je telefoon.
Mijn Galaxy S6 deed het zeer goed op draadloze laders terwijl mijn iPhone X vaak niet laadt en je deze moet verschuiven. Wat ik hiermee wil zeggen is dat daarmee het inbouwen ook een stuk nauwer ligt.

Metaal is echt je grootste vijand tussen de lader en de telefoon.

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 13:25
Je kan ook zoiets kopen. Deze werkt heel goed met mijn S8.

Er kan alleen geen metaal (of ander geleidend materiaal) zitten tussen de spoel en je telefoon (daarom hebben die oudere iPhones ook geen Qi charging).

[Voor 35% gewijzigd door Maks op 02-11-2018 09:13]

• Arator
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 11:55
Wireless charging wordt door sommige autofabrikanten al ingebouwd (als optie), dus ik denk niet dat het echt grote problemen gaat geven in je wagen.

[Voor 15% gewijzigd door Arator op 02-11-2018 10:50]

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• joon
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 08:07
Bedankt voor jullie reacties, de optie van Maks lijkt me de mooiste.
Maakte mij enkel een beetje zorgen om dat mijn radio zo dichtbij de spoel zou zitten maar gelukkig is dit geen factor.

Het zal een beetje aftasten zijn om dit goed werkend te krijgen maar voor die 2 euro loop ik dat risico met een lach :)

• DonJunior
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 15:43
Ik gebruik zoiets:
https://www.gearbest.com/stands-holders/pp_1703671.html

Heb je meteen je telefoon opgeladen plus een mooie houder zodat je telefoon niet los in een vakje ligt.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True