Wifi niet te activeren chromebook!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ppvanhoek
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 02-11-2018
Mijn vraag
Ik heb voor mijn zoon voor school een acer Chromebook r11 gekocht begin dit schooljaar. Heeft eerste maanden prima gewerkt, maar nu wil de WiFi niet meer activeren! WiFi gaat vanzelf op non-actief en als je m op actief zet schuift ie direct weer terug op non-actief...

Ik kan hier eigenlijk niks over vinden op fora. Gaat allemaal over slechte verbinding WiFi, maar dat is het probleem niet. Dag ervoor deed ie het nog prima en andere apparaten hebben goede verbinding met WiFi-netwerk.

Ik heb nu een powerwash gedaan, maar lijk daarmee nog verder van huis omdat ik nu niet eens door de opstartfase kom omdat er geen internetverbinding is... ook bij de instellingen kom ik dan niet meer.

Iemand een idee? Is de WiFi hardware gewoon kaduuk?

Hoor graag, dank vast, Paul

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Klinkt als een Wifi hardware probleem. Met een Powerwash heb je software in ieder geval uitgesloten.

Dan toch maar aanspraak maken op de garantie die je nog hebt. Wellicht is het zelf op te lossen door hem open te maken, maar ik betwijfel het. Daarnaast verlies je daarmee de garantie.

Ik heb zelf de (oude) Acer C720 Chromebook, al een hele tijd, en bij mij is de topcase/toetsenbord wel eens kapot gegaan. Was relatief snel gefixed, was de laptop maar een weekje kwijt geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ppvanhoek
Dank je Intelligo.
Update! Soms moet je een probleem even late rusten om het op te lossen. Ik heb m gisteravond dichtgeklapt en doe m vanochtend open en hij doet het weer! Net ook een filmpje op YouTube gevonden (zoek op: FIXED: Chromebook WiFi turend on/disabled) waarin iemand hetzelfde probleem heeft en het oplost, door... jawel, de laptop open te maken, wifikaart even los te halen, en er weer terug in te stoppen!

Vreemd probleem en ik ben bang dat het niet de laatste keer was.

Ik geef nog wel een update als ik meer weet, want ik ga wel even contact opnemen met leverancier. Is niet normaal dat je een nieuw apparaat open moet schroeven...

[ Voor 4% gewijzigd door Ppvanhoek op 02-11-2018 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nieuw apparaat? Je schreef dat dit na enige maanden ontstaan is, maanden waarin hij het voor school gebruikte, wat behoorlijk - fysiek - intensief klinkt.

De oplossing wijst erop dat de kaart mechanisch los geraakt is. Dat kan prima het gevolg zijn van tikken en stoten in gebruik en vervoer. Ik zou terughoudend zijn met op hoge poten terug te gaan richting leverancier.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

dion_b schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:06:
Nieuw apparaat? Je schreef dat dit na enige maanden ontstaan is, maanden waarin hij het voor school gebruikte, wat behoorlijk - fysiek - intensief klinkt.

De oplossing wijst erop dat de kaart mechanisch los geraakt is. Dat kan prima het gevolg zijn van tikken en stoten in gebruik en vervoer. Ik zou terughoudend zijn met op hoge poten terug te gaan richting leverancier.
Dat zijn nogal aannames Dion, er wordt toch nergens aangegeven dat het apparaat Fysiek in slechte staat is?

Is hij daarnaast niet bedoelt om elke dag meegenomen te worden? Da's nu net de doelgroep van laptops - zeker chromebooks.

Mijn laptop zit elke dag in een tas, gaat er op 20 verschillende buros uit, rondgesleept van meeting naar meeting, doet het nog prima en ziet er prima uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik zeg nergens dat hij in slechte staat is, maar spreek wel tegen dat je van een "nieuw apparaat" kunt spreken na een paar maanden gebruik. Er is bovendien niets stuk, alleen blijkbaar een onderdeel dat los kan licht losgetrild. Wat verwacht je dan exact van de leverancier onder deze omstandigheden? Er valt nu sowieso niets meer te herstellen.

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 02-11-2018 10:49 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ppvanhoek
Hoi,

Een apparaat van 2 maanden oud vind ik nieuw. En inderdaad is het apparaat ervoor gemaakt om mee te nemen. Mn zoon gaat er normaal mee om, heeft een net opbergvak in zn tas en er zijn geen gekke dingen mee gebeurd. Als er dan iets los is gegaan is het gewoon te licht gebouwd. Maar... dat is het probleem ook niet, en heb je mijn post blijkbaar niet goed gelezen. Om het probleem te herstellen moet je de wifikaart juist loshalen en weer terugzetten... idioot toch? Dat is gewoon een ontwerpfout, waarschijnlijk iets in het stroomcircuit, want accu loshalen schijnt ook te helpen. Met die vraag ga ik dus terug naar de leverancier. Groet en dank voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1202582

Mijn zoon heeft ook sinds september een R11 en nu al twee keer dit probleem gehad. De wifi schakelt zich meteen weer uit nadat je deze aan zet. Beide keren onder garantie verholpen. Eerste keer is het 'bord voor draadloos netwerk' vervangen. De laatste keer is 'mainboard vervangen'. Ik hoop dat het nu wel klaar is want hij heeft zijn chromebook tenslotte voor school nodig.
Het was dus wel een garantiedingetje
Pagina: 1