Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil deze pc voornamelijk gebruiken om te gamen. Games als CoD BO4, CSGO, Fortnite en menig andere (competitive) games. Het draait me hierbij vooral om performance, niet zozeer om de graphics. Ik wil op 1080p 144Hz gamen en heb geen moeite om de graphics wat naar beneden te schroeven als dit voor een stabiele 144+ FPS zorgt. Daarnaast zal ik Ubuntu gaan dual-booten voor software ontwikkeling waarbij ik regelmatig gebruik maak van virtualisation m.b.v. Docker.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 1000 en 1200 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb enkel de tower nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor GPU gaat uit naar Nvidia en ik wil graag een ATX moederbord. Voor de rest maakt het me vrij weinig uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Neutrale uitstraling zonder al te veel toeters en bellen. Kleuren zwart/wit.
Ga je overklokken?
Ja, ik wil de Ryzen (licht) overklokken met een relatief goedkope cooler.
Wat verwacht je van ons?
Ik twijfel erg over de videokaart. Het is erg verleidelijk om voor de 1070 Ti te gaan maar is dit de ±190 euro extra waard vergeleken met bijvoorbeeld een 1060? En de opslag vind ik ook lastig. 1TB SSD lijkt me heerlijk, 256GB te weinig, 500GB SSD+2TB HDD wellicht te veel opslag en qua prijs verglijkbaar met een 1TB SSD. Ik denk daarom een 1TB SSD, zeker omdat ik ook nog een NAS heb staan, wat zouden jullie doen?
Ik wil deze pc voornamelijk gebruiken om te gamen. Games als CoD BO4, CSGO, Fortnite en menig andere (competitive) games. Het draait me hierbij vooral om performance, niet zozeer om de graphics. Ik wil op 1080p 144Hz gamen en heb geen moeite om de graphics wat naar beneden te schroeven als dit voor een stabiele 144+ FPS zorgt. Daarnaast zal ik Ubuntu gaan dual-booten voor software ontwikkeling waarbij ik regelmatig gebruik maak van virtualisation m.b.v. Docker.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 1000 en 1200 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb enkel de tower nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 165,- | € 165,- |
1 | MSI B450-A PRO | € 91,- | € 91,- |
1 | MSI GeForce GTX 1070 Ti Armor 8G | € 468,95 | € 468,95 |
1 | NZXT H500 Zwart | € 73,96 | € 73,96 |
1 | be quiet! Pure Rock | € 31,47 | € 31,47 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 138,95 | € 138,95 |
1 | Corsair CX550M | € 54,99 | € 54,99 |
1 | Samsung 860 EVO 1TB | € 164,83 | € 164,83 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.189,15 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor GPU gaat uit naar Nvidia en ik wil graag een ATX moederbord. Voor de rest maakt het me vrij weinig uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Neutrale uitstraling zonder al te veel toeters en bellen. Kleuren zwart/wit.
Ga je overklokken?
Ja, ik wil de Ryzen (licht) overklokken met een relatief goedkope cooler.
Wat verwacht je van ons?
Ik twijfel erg over de videokaart. Het is erg verleidelijk om voor de 1070 Ti te gaan maar is dit de ±190 euro extra waard vergeleken met bijvoorbeeld een 1060? En de opslag vind ik ook lastig. 1TB SSD lijkt me heerlijk, 256GB te weinig, 500GB SSD+2TB HDD wellicht te veel opslag en qua prijs verglijkbaar met een 1TB SSD. Ik denk daarom een 1TB SSD, zeker omdat ik ook nog een NAS heb staan, wat zouden jullie doen?