Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Thunderbolt 3 dock dual 4K monitor

Pagina: 1
Acties:

• walliewalter
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 01-03 17:40
Hoi allen,

Ik ben nu al enige tijd opzoek naar een dock voor mijn Macbook Pro 15" met touchbar. Ik heb 2 schermen van 4K op m'n bureau staan en zou het liefst met 1 kabel verbinding willen maken met deze schermen en hierbij gelijk mijn Macbook opladen. Daarnaast wil ik er ook een aantal USB poorten in hebben, doordat ik op hetzelfde bureau ook een vaste pc heb staan wil ik met behulp van een USB switch mijn muis en toetsenbord kunnen switchen van pc naar Mac.

Heb zelf al wat rondgekeken en kwam tot de conclusie dat dit ongeveer 250 euro zal gaan kosten. Doordat ik wel graag wil weten dat ik een juist product koop wil ik graag weten of er toevallig iemand is die ervaring heeft met een dock waar ik naar opzoek ben.

De schermen hebben een draaien op 60hz doordat ik de schermen ook gebruik op mn vaste pc zijn er al een aantal ingangen bezet. Scherm 1 heeft nog een displayport kabel en HDMI en scherm 2 heeft alleen nog ruimte voor een HDMI kabel.

Hoop dat er wat mensen zijn met ervaring in een dock waarnaar ik opzoek ben. Alvast bedankt! _/-\o_

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Toeval? reviews: Usb-c(haos) ontward - Acht usb-c-docks vergeleken en daar zie ik prijzen tot maximaal 9 tientjes.

Ongetwijfeld heb je andere produkten of verhalen gevonden waar prijzen tot 250 Euro in voorkomen maar allicht zou het handig zijn als we weten welk produkt dat dan was zodat het hier niet nog een keer wordt aangeraden?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• walliewalter
MAX3400 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 22:34:
Toeval? reviews: Usb-c(haos) ontward - Acht usb-c-docks vergeleken en daar zie ik prijzen tot maximaal 9 tientjes.

Ongetwijfeld heb je andere produkten of verhalen gevonden waar prijzen tot 250 Euro in voorkomen maar allicht zou het handig zijn als we weten welk produkt dat dan was zodat het hier niet nog een keer wordt aangeraden?
Excuus, zat bijvoorbeeld naar deze te kijken https://www.startech.com/...-docking-station~DK30A2DH
De docks die in dat artikel naar voren kwamen hadden genoeg kracht voor 1 scherm op 4K resolutie of waren alleen windows compatible... Wel veel gehad aan de info gelukkig!

• Frogmen
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Heb zelf geen ervaring maar weet van een vriend dat hij zijn twee 4K schermen niet beiden 4K aangestuurd krijgt. Dat trekt zijn laptop niet een 15" Mac book pro 2017 full options.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• r_v_94
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19-06 11:28
Als je twee 4K monitoren wilt aansturen zul je of meerdere kabels moeten aansluiten of een van de Thunderbolt 3 docks moeten aanschaffen.

Elk dock heeft verschillende aansluitingen. Let bij het aanschaffen er ook op of de lader genoeg stroom levert, anders zul je als nog een tweede kabel moeten aansluiten.

@walliewalter Heeft je tweede scherm een HDMI 2.0 aansluiting?

@Frogmen een Macbook Pro 2017 15 inch heeft de mogelijkheid om vier 4K monitoren aan te sluiten. USB C heeft alleen niet genoeg bandwidth voor meer dan een 4K 60hz monitor. Thunderbolt 3 kan twee monitoren aan op 60hz of een 5K 60hz monitor.

Zelf heb ik ervaring met het Belkin thunderbolt 3 dock; welke mij prima bevalt. Als je daarop twee schermen wilt aansluiten, zul je er nog een adapter bij moeten halen van thunderbolt 3 naar HDMI 2.0.

• walliewalter
@r_v_94 Yes heb HDMI 2.0, welke dock gebruik je precies? En welke adapter heb je hier dan bij?

Neem aan dat je Macbook dit gewoon aankan, krijgt je Macbook ook voldoende stroom om op te laden?

• r_v_94
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19-06 11:28
Ik maak gebruik van het Belkin Thunderbolt 3 dock (https://www.belkin.com/nl/p/P-F4U095/), daarbij maak ik geen gebruik van een adapter, doordat ik maar een 4K monitor gebruik. Misschien is een USB c > HDMI kabel geschikt voor jou (https://www.allekabels.nl...2goNEAQYAyABEgJl8fD_BwE). Dit dock laad met maximaal 85watt; het volle vermogen van de MacBook pro 15 inch.

• walliewalter
r_v_94 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 07:00:
Ik maak gebruik van het Belkin Thunderbolt 3 dock (https://www.belkin.com/nl/p/P-F4U095/), daarbij maak ik geen gebruik van een adapter, doordat ik maar een 4K monitor gebruik. Misschien is een USB c > HDMI kabel geschikt voor jou (https://www.allekabels.nl...2goNEAQYAyABEgJl8fD_BwE). Dit dock laad met maximaal 85watt; het volle vermogen van de MacBook pro 15 inch.
Bedankt voor je tip, heb de dock afgelopen week aangeschaft en gekoppeld aan mijn 2 schermen. Werkt uitstekend!
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True